Hoe ver rijden op 1 dag?

Hoe ver rijden op 1 dag? 

Onderwerp van MaaikeSchildert

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Je kunt ook met de bus.
    Eurolines rijdt naar Polen.


    Flixbus kan ook, afhankelijk van de bestemming.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef malva
    Is ook een beetje afhankelijk van de staat van de wegen. In Duitsland kan je behoorlijk doorrijden, daarna...???? zal de gemiddelde snelheid behoorlijk zakken, heb ik van anderen gehoord. (..).


    Nou, dat was vroeger misschien.. Tegenwoordig is het in DLD niet zou knap meer met de staat en doorstroming van (vele) snelwegen..
    In Polen daarentegen.. met dank aan de (onze) EU subsidiegelden is daar een hoop snelweg bijgebouwd.. Smile

    ~~~~~~

    Het is ook afhankelijk van je reisperiode (doordeweeks of weekend) en afstand.

    Ik bedoel.. vanuit NL vroeg vertrekken om die dag zover mogelijk te komen.. zou wel eens kunnen resulteren in veel file verkeer rondom grote steden / verkeersknooppunten..

    Later van huis vertrekken.. en wat later doorrijden in de avond (met een goede maalttijdstop ergens rond 18 uur ofzo) kan jullie misschien wel verder brengen met minder 'gedoe' van vertraging door files.

    Plan je route met google maps en dan datum en tijd invoeren.. kan je de variatie in reistijd mooi zien. Smile
  3. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Mijn zus gaat regelmatig naar polen, vaak voor tickets minder dan 30euro.

    Ik zou dus gaan vliegen...
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Mijn zus gaat regelmatig naar polen, vaak voor tickets minder dan 30euro.

    Ik zou dus gaan vliegen...

    Wanneer ik dat soort afstanden alleen rijd, doe ik dat met aanhanger en doe ik er 3 dagen over. Echter met losse auto zou ik er 2 dagen over doen.
    Als de vliegtickets inderdaad zo goedkoop zijn als Meeuw zegt, zou ik echter dat overwegen. Is nog veel relaxter. Overigens wel afhankelijk van waar het vliegveld is t.o.v. je eindbestemming en hoe je die afstand gaat afleggen. Immers een auto rijdt ook niet voor niets en daarnaast heb je nog vele andere bijkomende kosten (maaltijden, tol, overnachting).

    Pas naar Parijs geweest. Kosten auto of Thalys ontliepen elkaar niet zoveel. Dus voor het gemak van de Thalys gekozen, omdat je dan veel meer ontspannen aankomt.
  5. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    Goeie tips allemaal!!!
    Dankjewel, ik ga hier mee aan de slag.
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    1300 km achterelkaar rijden moet je niet willen als je alleen rijdt.

    Eens. Dat is alleen verstandig als je gewend bent om veel en lang te rijden.
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Ik zou het ook in twee dagen doen. Maar wel vooraf een hotel boeken op een leuke plek. Bij een stad af op zo. Zodat je daar kunt eten s'avonds.

    Niet op de bonnefooi. Geeft altijd zoveel gedoe....

    800 op n dag is nog te doen. Maar als je 150 of meer gaat rijden in Duitsland, dan kun je wat verder komen.
    4 apr '18 - 15:31:00 / 4 apr '18 - 16:07:46
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef bart

    800 op n dag is nog te doen. Maar als je 150 of meer gaat rijden in Duitsland, dan kun je wat verder komen.

    Moet het er niet al te druk zijn - dat valt soms tegen...
  9. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als je niet gewend bent om lange afstanden te rijden zou ik het helemaal afraden om 150 te gaan rijden in Duitsland. Gewoon 120/130 rijden is hard genoeg. En zorg ervoor dat je lekker ontspannen kan rijden. Stoel goedzetten voor vertrek (vooral vrouwen zitten volgens mij veel te dicht op het stuur), zorg dat alle spiegels goed staan.
    Inderdaad in 2 dagen rijden en dag 1 zo ver mogelijk (mijn idee zou zijn tussen de 800 en 1000km). Dit doordat je dag 2 echt niet zoveel zin hebt om weer een afstand te rijden en 300 tot 500km al een stuk korter klinkt. Net over de helft vind ik zonde van mijn tijd. Dan ben je al heel vroeg aangekomen, zit je nog in autorijd stand en je hebt nog een aantal uur voordat je gaat eten/slapen enz.

    En inderdaad iedere 1,5 a 2 uur even een break. Alleen even plassen of even de benen strekken. Langer dan een minuut of 5 hoeft het niet te duren. 1x in de zoveel tijd een wat langere (lunch, tanken) en dan met frisse moed weer door.
    De kinderen lekker met smartphone/laptop/tablet met films erop in de auto zetten, liefst met koptelefoon zodat jij je eigen muziek kan draaien op de autoradio. Als ze niet met koptelefoon willen, moeten ze maar jou muziek accepteren.

    Met vliegtuig of trein is ook een mogelijkheid, maar er moet vanaf aankomstplaats dan wel goed vervoer zijn naar eindbestemming. En dat is vaak het probleem. Persoonlijk ga ik dan liever rijden. Maar ja, echt moe word ik niet van autorijden.

    Veel plezier.
  10. MaaikeSchildert
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaaikeSchildert

    Nog meer goeie tips.... misschien moet ik jullie allemaal als mijn beste vrienden rekenen :-)
  11. Paulus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Paulus
    Ga met het vliegtuig.
    Huur desnoods een autotje met Poolse kentekenplaten
    1300km is veel zeker op een dag.
    Het is maar een goed bedoeld advies hoor.
Terug naar de lijst