Film downloaden en risico?s

Film downloaden en risico?s 

Onderwerp van meeuw

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Mijn zoon heeft gisteren via yts.am een film gedownload.

    Wat zijn de risico?s daarvan? En hoe zie ik of het inhoud heeft meegezonden die ik niet wil?
    Ik snap steeds minder van computers....
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Downloaden is illegaal. Er zijn vorig jaar door Brein wat facturen gestuurd naar downloaders en dat waren fikse bedragen.

    Verder kans op malware of virussen.
  3. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Ik denk dat ie van die site de torrent gehaald heeft en dan verder met een torrentprogramma gedownload heeft.
    Ik hoop dat hij een VPN heeft, anders is er behalve het risico (niet heel groot) dat er troep meegekomen is, ook het risico van illegaal downloaden (dat risico is er uiteraard ook met een VPN maar het is dan wel kleiner)
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Je bedoelt het risico dat Brein kan achterhalen dat je illegaal hebt gedownload neem ik aan Leonard?

    Downloaden van bioscoopfilms is altijd illegaal.
  5. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw

    quote:
    Dit schreef Leonard
    Ik denk dat ie van die site de torrent gehaald heeft en dan verder met een torrentprogramma gedownload heeft.
    Ik hoop dat hij een VPN heeft, anders is er behalve het risico (niet heel groot) dat er troep meegekomen is, ook het risico van illegaal downloaden (dat risico is er uiteraard ook met een VPN maar het is dan wel kleiner)

    Nee, geen vpn gebruikt.
    En ja, biosfilm gedownload.

    Hoe zet je vpn op computer met meerdere accounts? En hoe moet mijn beveiliging staan dat hij niet kan doenloaden zonder toestemming (dacht dat ik dat ingesteld had.... niet dus😕)

    Ik zal mijn virusprogramma extra scan layen draaien
  6. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Gedownload of streamen?

    Met een adblocker verlaag je al het risico dat er troep meekomt.
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Downloaden van torrents gebeurt met een torrentprogramma als Utorrent oid. Het is dus een programma op een pc/laptop die dat regelt. Enige manier om dat tegen te gaan is het verwijderen van dat programma en dan tegen zoon zeggen dat hij het niet meer mag installeren op straffe van (dat laat ik aan jou over).

    Het instellen van een VPN is niet noodzakelijk als er niet gedownload wordt. En het heeft wel wat kennis nodig om goed in te stellen en welke VPN je gebruikt (liefst gratis natuurlijk). Persoonlijk zou ik daar niet zo snel aan beginnen als er geen noodzaak is.

    Enig puntje is dan nog evt een virus in die film die gedownload is. De film verwijderen en daarna goed de virusscanner laten draaien is het enige wat op dit moment even gedaan kan worden. Goed de pc in de gaten houden dat die geen gekke dingen gaat doen.
  8. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    Je zoon pleegde diefstal. Als hij dat in een winkel zou doen resulteerde dat in een boete.
    Gebeurd het nog een keer kan een winkel verbod opgelegd worden.

    Je meld zelf al dat de computer meerdere accounts heeft. Deze hebben alle admin rechten. Daardoor heeft hij het torrent programma kunnen installeren.
    Als je kinderen zich niet kunnen gedragen zet je die acounts ( gedeeltelijk) dicht. Een gedeeltelijk winkelverbod dus... waardoor ze niks meer kunnen installeren zonder admin wachtwoord.
    Alles wat er op staat functioneert gewoon. Wil je iets installeren heb je admin rechten nodig.
    Wil je nog verder gaan door blokkades neer te leggen voor bepaalde sites dan zijn daar ook niet ingewikkelde methodes en programma's voor die je op het net kunt vinden.
    Dat moet je wel willen.... ik ben daar zelf geen voorstander van. Wel van leren er mee omgaan.

    Want je kan dat ding wel dichtzetten.... maar dan moet je dat ook met hun smartphone doen waar daar kunnen ze hetzelfde als op de pc.
  9. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw

    Aha, naar adminrechten kijken dus.
    Ga ik doen
Terug naar de lijst