Lopen voor Lyme / lopen voor mijn dochter Amy-Joy 

Onderwerp van Claudia

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Claudia
    Dans je vrij, wees liefde

Toon alleen de berichten van Claudia

quote:
    Dit schreef BeBritty
    In mijn regio Utrecht is het aantal mensen met Lyme verviervoudigd!: >>>link<<<<

Dat is een grote stijging zeg, maar helaas niet geheel onverwacht want het aantal (besmette) teken in Nederland neemt helaas schrikbarend toe.
  2. Claudia
    Dans je vrij, wees liefde

Toon alleen de berichten van Claudia

quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Deze kwam ik tegen op FB..

Inderdaad ook een aandachtspuntje!!

Vergeet alsjeblieft de pootjes van uw trouwe viervoeter niet.

Het laat een hond zien na een wandeling in Nederland. We controleren vaak oren en buiken, maar kijk eens naar deze poot!

Oh, wat een vreselijk plaatje, zeg! Ongelooflijk, waar heeft die hond in vredesnaam gelopen dat er zoveel teken in zijn of haar poot beland zijn? Daar zit geheid een besmette teek tussen (als het er niet heel veel tegelijkertijd zijn) dus die hond heeft een flinke kans op Lyme, want honden en katten kunnen net zo goed besmet raken.
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Fijn te lezen de stijgende lijn,,

Nou hopen dat ze alles haalt van haar examens..
    En dat die druk weg valt,,

Ik ga heel hard mee duimen voor jullie,,Smile
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ik kwam bij schrijfster Judith Visser een hele mooie tip tegen die wil ik graag met jullie delen,,ze heeft zelf 3 honden..

Ik woon in een bosrijke omgeving en maak dagelijks lange wandelingen met de honden. Heerlijk, maar het heeft ook een nadeel: teken. Heel. Veel. Teken. Dat teken bij gezonde honden niet voorkomen is onzin, want mijn honden zijn alle drie kerngezond. Maar in een gebied waar o.a. veel reeen leven heb je nu eenmaal automatisch ook veel teken. Ik heb ze de afgelopen 2 dagen eens opgespaard in een glas, zie foto's. De 2e foto is vanaf de onderkant gezien. Om moedeloos van te worden, toch? De afgelopen jaren alles geprobeerd: pipetjes (vrijwel zinloos want mijn honden zwemmen dagelijks in de zee), knoflook, kokosolie, karnemelk. Niets hielp voldoende.
    En Bravecto begin ik niet aan.

Maar de reden dat ik dit nu vertel, is dat ik eindelijk iets gevonden lijk te hebben dat werkt! Ik had al jaren een lavendel halsband in de kast liggen, om eventueel te gebruiken in tijden van stress, maar de honden hebben het gelukkig nooit nodig gehad. Toen kwam ik gisteren op het idee om die halsband eens om te doen bij Yuriko. Niet vanwege stress, want dat heeft ze gelukkig niet, maar omdat ik me afvroeg of de lavendelgeur teken zou verdrijven. En wat denk je? ZE VALLEN ER ALLEMAAL UIT. Vanmorgen alleen al kon ik 11 teken van de vloer rapen, ze vinden het zo stinken dat ze spontaan loslaten. En na een boswandeling van 3 uur heb ik nog geen 1 nieuwe teek op haar kunnen ontdekken, terwijl ze er normaal helemaal mee vol zit.

Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn, maar als deze lavendelband echt de oplossing blijkt waar ik al zo lang naar zoek dan wil ik dat graag met jullie delen! Want wie weet hebben andere honden er ook wat aan. Proberen kan in elk geval geen kwaad, toch? De band die ik heb, en waar ik er nu nog 2 van ga kopen zodat Sandy en Fontana er ook 1 hebben, is van het merk Beaphar. Er staat dus niet op de verpakking dat het tegen teken is, het heet 'No Stress'. Nou, het scheelt in elk geval veel tekenstress hier! Er zit in deze band ook de geur van valeriaan verwerkt, dus je moet wel afwegen of je dat wilt. Zelf vind ik dat minder erg dan het risico op de ziekte van Lyme. Het is bovendien maar voor een paar maanden, na de zomer is de tekenplaag voorbij en werken de gewone middeltjes als knoflook weer voldoende. Hopelijk heb ik iemand hiermee kunnen helpen! Dit bericht delen mag, natuurlijk!
Terug naar de lijst