Sim-only van Lebara of Simpel, goed idee?

Sim-only van Lebara of Simpel, goed idee? 

Onderwerp van Cato

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef josien1
    Hollandse Nieuwe nooit meer. Zoon heeft ongeveer een half jaar geen data gehad en hun helpdesk is volslagen onbereikbaar. Als je belt tel je af van 5 naar 1 wachtende voor u en na 1 ga je weer naar 5. Zonder ooit iemand aan de lijn te krijgen.

    Wij hadden voorbeen altijd goede ervaringen met Hollands Nieuwe.
    Toen ik kon overstappen waren ze alleen een stukje duurder en had Vodafone een goede actie.
    Inmiddels zit ik daar nu weer voor duur dus maar weer overstappen.
    Zo blijft een mens lekker bezig.

    Ik ga nu Lebara proberen, omdat ik dan niet direct aan een twee jarig contract vastzit.
    Smile
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Mbs verbruiken terwijl je niet jr telefoon gebruikt vind ik raar en dat je ook op de site nog het een en ander uit moet zetten in het buitenland.
    Bij mijzelf zou het wel goed gaan , bij mijn puber niet

    Dat is bij alle aanbieders zo.
    Facebook en andere apps gebruiken ook data wanneer je er niet op zit.
    Daardoor had ik in het verleden (toen het nog uitmaakte waar je was) altijd standaard data-roaming uit staan.
    En zette ik voor allerlei apps het gebruik van mobiel netwerk uit als ik in het buitenland was.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Cato

    Dat is bij alle aanbieders zo.
    Facebook en andere apps gebruiken ook data wanneer je er niet op zit.
    Daardoor had ik in het verleden (toen het nog uitmaakte waar je was) altijd standaard data-roaming uit staan.
    En zette ik voor allerlei apps het gebruik van mobiel netwerk uit als ik in het buitenland was.


    Fb etc heb ik de app er nooit opgehad, maar bij T-Mobile heb ik nooit problemen gehad of spooknotas. Wel buiten de bundel gebeld of mbs gebruikt, maar dan ?15 max bovenop de nota.
    Buitenland ga ik alleen via wifi.

    Lebara zijn de mensen enthousiast over lees ik wel, Alleen ?15 aansluitkosten, dat is te doen.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Cato

    Dat is bij alle aanbieders zo.
    Facebook en andere apps gebruiken ook data wanneer je er niet op zit.
    Daardoor had ik in het verleden (toen het nog uitmaakte waar je was) altijd standaard data-roaming uit staan.
    En zette ik voor allerlei apps het gebruik van mobiel netwerk uit als ik in het buitenland was.


    Ondanks dat roaming uit stond, zijn er bij verscheidene klanten van Simpel toch data verbruikt.
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ondanks dat roaming uit stond, zijn er bij verscheidene klanten van Simpel toch data verbruikt.

    Dat is wel heel bijzonder Smile

    Ik heb inmiddels Lebara afgesloten.

    Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
    Doorgaans gaan dit soort zaken nooit helemaal soepel. Smile


    Ik vind ze nu al onduidelijk namelijk.
    Ze sturen de sim-kaart op, die heb ik dan binnen drie dagen thuis. Prima.
    Abonnement gaat lopen na activeren sim-kaart. Ook prima, want ik heb nog een opzegtermijn van een maand dus wil hem nog niet activeren voordat het tijd is, echter ik kan pas na activeren nummerbehoud aanvragen Smile
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Dat klopt. Je kunt niet een telefoonnummer koppelen aan niets. Een niet geactiveerde simkaart is niets. Dus moet je deze activeren en daarna nummerbehoud aanvragen. Vervolgens vraagt lebara aan je oude provider of zij het nummer willen overdragen. Vanaf het moment dat jij je simkaart activeert en de aanvraag nummerbehoud doet, duurt het een maand (of langer als jij nog langer contactueel gebonden bent).

    Uiteraard ga je je lebara simkaart pas gebruiken als je simkaart van je oude provider het niet meer doet. Dan is het nummerbehoud succesvol doorgelopen en kun je verder bellen met je lebara sim.

    Oh en niet zelf opzeggen, dat kan nummerbehoud vertragen.
  7. Evert
    Be happy and smile

    Toon alleen de berichten van Evert
    Mosterd na de maaltijd, ik heb een dubbele provider om priv? en zakelijk te scheiden.
    T-mobile en Simyo (KPN netwerk) en beiden prima providers.

    Voor T-mobile heb ik wel wat vage momenten gehad. Ik kan diep Duitsland in rijden en in Kleve net aan netwerk hebben. Bellen en internet gaan prima.
    Echter ga ik naar de kust dan verlies ik bereik op het strand (geen service) en dat terwijl je in Nederland ben. Voor de duinen geen probleem, erachter wel.

    In enkele delen van Nederland is de dekking kaart van T-mobile echt niet waarheidsgetrouw. Als voorbeeld, je kan in Renkum (volgens de kaart) alles wat je van je abo verwacht doen.
    Realiteit is dat zodra je ergens binnen stap je totaal geen dekking heb. Als je mazzel heb kan je voorin een winkel net bellen mits je op het juiste plekje staat.
    En dat weten ze heel goed, ik klaag hier elk jaar over en krijg dan weer een poos korting. Oorzaak is het verzet van burgers tegen de benodigde masten om goede dekking te waarborgen.

    Buiten deze dingen ben ik nagenoeg altijd bereikbaar, mis zelden een oproep door gebrek aan dekking.
    Simyo, echt prima provider en nimmer problemen gehad. KPN netwerk, soms bereik waar T-mobile dat niet heeft (en ook andersom).

    Succes met het overstappen!
  8. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Simpel doet het overal goed, zelfs in het buitenland. Niks mis mee, en je betaalt niets te veel.
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dat klopt. Je kunt niet een telefoonnummer koppelen aan niets. Een niet geactiveerde simkaart is niets. Dus moet je deze activeren en daarna nummerbehoud aanvragen. Vervolgens vraagt lebara aan je oude provider of zij het nummer willen overdragen. Vanaf het moment dat jij je simkaart activeert en de aanvraag nummerbehoud doet, duurt het een maand (of langer als jij nog langer contactueel gebonden bent).

    Uiteraard ga je je lebara simkaart pas gebruiken als je simkaart van je oude provider het niet meer doet. Dan is het nummerbehoud succesvol doorgelopen en kun je verder bellen met je lebara sim.

    Oh en niet zelf opzeggen, dat kan nummerbehoud vertragen.

    Ik nam al aan dat het zo zat, alleen is de informatievoorziening aan de karige kant.
    Maar geeft niet. Dat is vermoedelijk inherent aan de goedkope prijs. Ik zie t als een experiment. 😁
  10. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    In mijn werk beheer ik ook mobiele abo's. Iedere provider heeft wel gaten in de dekking. In ons gebied heeft m.n. t-mobile een enorm gar, in een aantal dorpen totaal geen bereik. Maar dat zal overal anders zijn. Even bij je buren naar hun ervaring informeren.
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dat klopt. Je kunt niet een telefoonnummer koppelen aan niets. Een niet geactiveerde simkaart is niets. Dus moet je deze activeren en daarna nummerbehoud aanvragen. Vervolgens vraagt lebara aan je oude provider of zij het nummer willen overdragen. Vanaf het moment dat jij je simkaart activeert en de aanvraag nummerbehoud doet, duurt het een maand (of langer als jij nog langer contactueel gebonden bent).

    Uiteraard ga je je lebara simkaart pas gebruiken als je simkaart van je oude provider het niet meer doet. Dan is het nummerbehoud succesvol doorgelopen en kun je verder bellen met je lebara sim.

    Oh en niet zelf opzeggen, dat kan nummerbehoud vertragen.


    Vreemd.
    Met mijn dochter kin ik direct nummerbehoud aanvragen bij het afsluiten van de abo. Ze ging van prepaid naar abo. We konden pas de nieuwe simkaart activeren 3 weken later, maar het nummer was wel direct overgezet naar de nieuwe simkaart lijkt mij dat het een stukje software is die dat regelt. Het is allang bekend welk simkaart nummer geactiveerd gaat worden, dus kan nummerbehoud al geregeld worden en hoeft de nieuwe klant niet eerst met een ander nummer te activeren.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Van prepaid naar abo gaat anders.
Terug naar de lijst