Hachee 

Onderwerp van BeBritty

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Yvonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne
    quote:
    Dit schreef BeBritty
    Ik voel een hachee uitje aan komenSmile

    Bij jou? 😀
    Wanneer?
  2. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    quote:
    Dit schreef BeBritty
    Ja! En belangrijker nog, het vlees viel vanzelf uit elkaar op een gegeven momentSmile


    je kunt nu ook B?uf bourguignon maken, daar gaat een hele fles rode wijn in, vlees valt dan heel snel uit elkaar
  3. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Dee53


    je kunt nu ook B?uf bourguignon maken, daar gaat een hele fles rode wijn in, vlees valt dan heel snel uit elkaar



    Dat is in wezen dezelfde basis als azijn..
  4. Marianne-b
    en dan is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    quote:
    Dit schreef BeBritty
    Ja! En belangrijker nog, het vlees viel vanzelf uit elkaar op een gegeven momentSmile

    Smile dat was je vraag geloof ik ook he?

    Ik ben niet zo'n koker (wel een smulpaap)maar krijg hier nu wel trek van! Smile
  5. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Ik gebruik maizena, aangemaakt met azijn om zowel het zuurtje als de binding te krijgen ;) voor de zoete smaak toch nog 2 plakjes ontbijtkoek maar ook zonder koek heb je dan een mooie dikke hachee mmmm
  6. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    Ah, wat leuk, mijn draadje leeft nogSmile! Het is me nog steeds niet gelukt de hachee te maken zoals mijn moeder dat deed en waar ik gek op was. Mss met jouw tips Mimi.
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Veel uien en inderdaad peperkoek, laurier en kruidnagel, dat deed mijn moeder.
  8. Irsa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Irsa
    quote:
    Dit schreef Dee53


    je kunt nu ook B?uf bourguignon maken, daar gaat een hele fles rode wijn in, vlees valt dan heel snel uit elkaar


    Boeuf bourguignon, kan dat ook met kinderen ivm de rode wijn? Heb het om die reden al lang niet meer gemaakt maar door dit draadje wordt het er weer eens tijd voor ( of voor hachee) 😉😊
  9. quote:
    Dit schreef jellehl



    Dat is in wezen dezelfde basis als azijn..



    Maar wel lekkerder.
  10. quote:
    Dit schreef Irsa


    Boeuf bourguignon, kan dat ook met kinderen ivm de rode wijn? Heb het om die reden al lang niet meer gemaakt maar door dit draadje wordt het er weer eens tijd voor ( of voor hachee) 😉😊



    De alcohol verdwijnt door t koken.
  11. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Sinds ik (eindelijk) de snelkookpan heb gevonden, eet ik niets anders meer dan uit deze pan als ik stoofgerechten maak. Tien keer lekkerder dan gewoon, snel en supersimpel: >>LINK<<

    Ik hou van nog wat structuur, dus ik hou 30 minuten snelkookpan aan ipv 45 minuten en laat de pan meteen afkoelen door koud water op het deksel te laten stromen. Het vlees is dan al superzacht, maar heeft nog wel structuur.

    Het allerbelangrijkste advies voor koken met rundvlees: haal het vlees al een uur van te voren uit de koelkast! Als rundvlees nog koud is, dan wordt het taai. Op kamertemperatuur wordt het lekker zacht en mals.
  12. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty

    Oh ja, een snelkookpan. Heb ik jaren gehad. Weet eigenlijk niet meer waarom nu niet meer. Vond het eten dat daar uit kwam een stuk smakelijker dan zonder deze pan inderdaad. Ga hier eens achteraan. Iemand nog een ongebruikte snelkookpan in de kast staanSmile?
Terug naar de lijst