Multifocale lenzen

Multifocale lenzen 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik moet zoiets natuurlijk direct uitproberen Smile. Dus heb op basis van bril recept lenzen gekocht. Uiteraard werkt dat eigenlijk niet zo 1 op 1, maar moest dat van dominante oog testen. Het werkt echt. Ik weet met wat voor vraag ik naar specsavers ga. Torische lens met verschil op dominantie oog.
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik moet zoiets natuurlijk direct uitproberen Smile. Dus heb op basis van bril recept lenzen gekocht. Uiteraard werkt dat eigenlijk niet zo 1 op 1, maar moest dat van dominante oog testen. Het werkt echt. Ik weet met wat voor vraag ik naar specsavers ga. Torische lens met verschil op dominantie oog.



    Even nagevraagd:

    Hier is hoe het werkt met dat compenseren met ??n oog: >>LINK<<

    En met rijden in het donker heeft hij geen problemen gehad en nog steeds niet Smile
  3. K2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van K2
    Ik heb voor beide ogen multifocale lenzen die ik een maand achtereen kan dragen. In de praktijk neem ik ze na ongeveer een week een nacht uit en daarna doe ik ze weer een week in.
    Ik vind dit een superoplossing en kan in de 'tussendag' maar moeilijk wennen aan mijn brilletje. Hiervoor jarenlang een multifocale bril gedragen - ook zonder problemen. Dus het is maar net wat je wil...
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef K2
    Ik heb voor beide ogen multifocale lenzen die ik een maand achtereen kan dragen. In de praktijk neem ik ze na ongeveer een week een nacht uit en daarna doe ik ze weer een week in.
    Ik vind dit een superoplossing en kan in de 'tussendag' maar moeilijk wennen aan mijn brilletje. Hiervoor jarenlang een multifocale bril gedragen - ook zonder problemen. Dus het is maar net wat je wil...


    Hou je ze in de nacht ook in? Smile
    Als ik dat doe, dan heb ik ?n superge?rriteerde ogen ?n ik zie dan alleen nog maar mist
  5. K2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van K2
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Hou je ze in de nacht ook in? Smile
    Als ik dat doe, dan heb ik ?n superge?rriteerde ogen ?n ik zie dan alleen nog maar mist

    Ja, ik houd ze 's nachts ook in en zie direct in de ochtend scherp. Behalve dus na ongeveer een week. Dan doe ik ze 's avonds uit en in de loop van de volgende dag weer in. Deze lenzen zijn speciaal voor continu-gebruik gedurende een maand. Omdat ik wat ouder ben, moet ik tussendoor even 'rusten' ;-)
    Zodra ik ze een maandje in heb, merk ik dat ze minder 'scherp' worden en neem ik nieuwe. Mijn vernieuwdatum heb ik bij de eerste van de maand gelegd, dat kan ik beter onthouden, semi-bejaard als ik ben...
  6. quote:
    Dit schreef K2

    Ja, ik houd ze 's nachts ook in en zie direct in de ochtend scherp. Behalve dus na ongeveer een week. Dan doe ik ze 's avonds uit en in de loop van de volgende dag weer in. Deze lenzen zijn speciaal voor continu-gebruik gedurende een maand. Omdat ik wat ouder ben, moet ik tussendoor even 'rusten' ;-)
    Zodra ik ze een maandje in heb, merk ik dat ze minder 'scherp' worden en neem ik nieuwe. Mijn vernieuwdatum heb ik bij de eerste van de maand gelegd, dat kan ik beter onthouden, semi-bejaard als ik ben...

    Dat klinkt goed. Ga ik de volgende keer bij de opticien eens aanzwengelen.
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Mijn partner draagt sinds een paar maanden zachte multifocale lenzen (-8.5/+2 en -9.5/+2.5) en het bevalt hem prima. Het meeste kan hij nu zonder leesbrilletje lezen, alleen de h??l kleine lettertjes zijn lastig bij minder licht. Hij blijft ook gewoon goed in de verte kijken en heeft geen last van overgangsrandjes oid.
    Voor die tijd gebruikte hij een trucje van de oogarts; de lens van het niet-dominante oog 1 punt lager dan nodig dragen. Je schijnt dat te compenseren en zolang je +sterkte niet te hoog is, schijn je dan ook beter te kunnen lezen.


    Doe ik ook al jaren. Maar inmiddels wel een leesbril nodig.
    Moet waarschijnlijk gewoon nieuwe lenzen.
  8. Bericht van Mimi is op 06-09-2018 om 17:16:49 uur verwijderd door Mimi.

    Reden: voorbij

     
  9. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef K2

    Ja, ik houd ze 's nachts ook in en zie direct in de ochtend scherp. Behalve dus na ongeveer een week. Dan doe ik ze 's avonds uit en in de loop van de volgende dag weer in. Deze lenzen zijn speciaal voor continu-gebruik gedurende een maand. Omdat ik wat ouder ben, moet ik tussendoor even 'rusten' ;-)
    Zodra ik ze een maandje in heb, merk ik dat ze minder 'scherp' worden en neem ik nieuwe. Mijn vernieuwdatum heb ik bij de eerste van de maand gelegd, dat kan ik beter onthouden, semi-bejaard als ik ben...



    Ik heb bovenstaand vanmorgen nagevraagd bij mijn opticien. Zij weet niet dat er ook lenzen bestaan waarbij bv 24 uursgebruik mogelijk is, laat staan bijna een week. Maandlenzen kent zij wel, echter deze moeten wel s?avonds uitgedaan worden voor het slapen.
    Is dit iets wat zij niet weet?


    Hoe heten jouw lenzen? Smile
  10. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Ik ga ook binnenkort ook over op zachte lenzen. De ?range?van harde lenzen is te beperkt voor mijn ogen. Ik vind het ingewikkelde materie. ?Plus vier? en ?min twee? heb ik. Dat schijnt ?cylindrisch? te heten...?Smile
  11. K2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van K2
    Besteld bij Alensa
    Purevision 2 for Presbyopia, van Bausch en Lomb

    Werden geleverd, vanuit Tsjechi? bleek na bestelling, na vier of vijf dagen.
    En zoals geschreven, ik ben heel tevreden. Verloopdatum is in augustus 2019 dus ik hoef niet te haasten om ze te dragen...
    Je mag ze maximaal een maand dag en nacht dragen. Dat doe ik zelf dus niet, want na een week (ongeveer) worden mijn ogen 'droog' en wil ik ze wel even uit. Het gaat mij er niet om ze dag en nacht te dragen tot ik ze moet vervangen, het gaat mij erom dat het k?n. Zoals bijvoorbeeld op vakantie. Ideaal dat ik zonder bril naar Zuid Frankrijk kan rijden, daar kan 'crashen' en pas de volgende dag mijn lenzen even moet schoonmaken.
    Maar ieder z'n ding. Mijn schoonmoeder (82) droeg tot vorig jaar lenzen en dat was officieel ook niet mogelijk volgens haar opticien. Of het iets voor jou is, moet je dus zelf ervaren.
    Ik betaal voor 6 maanden nu 60 euro. Dat kan waarschijnlijk goedkoper als je een bril draagt/elders shopt. Maar ik blijf ff bij Alensa.

    Succes met beslissen!

    quote:
    Dit schreef Evelyne1



    Ik heb bovenstaand vanmorgen nagevraagd bij mijn opticien. Zij weet niet dat er ook lenzen bestaan waarbij bv 24 uursgebruik mogelijk is, laat staan bijna een week. Maandlenzen kent zij wel, echter deze moeten wel s?avonds uitgedaan worden voor het slapen.
    Is dit iets wat zij niet weet?


    Hoe heten jouw lenzen? Smile
  12. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    K2 wat gaaf zeg! Lijkt mij ook fijn om ze langer in te kunnen houden. Ik ben benieuwd of dat met mijn cylindrische verhaal ook kan. Dank jewel voor de informatie! Ik ga googlen en informeren er naar.Smile
Terug naar de lijst