Versgemaakte soep na 3 dagen invriezen

Versgemaakte soep na 3 dagen invriezen 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Ja of nee?

    Ik was het vergeten. Zondag gemaakt, juliennesoep met verse worst. Direct zondagavond in de koelkast gedaan. Zonde om weg te gooien dus heb het net in de vriezer gedaan
  2. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Ik heb mijn koelkast op +3 staan (lager mag niet ivm met mijn insuline) en daar blijft mijn vers gemaakte soep minstens 4 dagen goed in... dus nu invriezen lijkt mij geen enkel problem..
  3. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Ja of nee?

    Ik was het vergeten. Zondag gemaakt, juliennesoep met verse worst. Direct zondagavond in de koelkast gedaan. Zonde om weg te gooien dus heb het net in de vriezer gedaan

    Ik zou het niet doen.
    Altijd geleerd als je warme producten wilt invriezen, deze snel laten afkoelen en direct in de vriezer te zetten.
    Enfin, ik ben daar misschien wel iets te orecies in hoor.
  4. Ik zou t zelf niet doen maar als je hem ontdooit merk je toch vanzelf hoe t staat met de reuk en de smaak? Bij twijfel weggooien lijkt me.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ja hoor gewoon doen, het zal niet bederven alleen de voedingswaarde kan afgenomen zijn.
  6. Ik zou het ook niet doen, invriezen moet zo snel mogelijk na de bereiding. Maar, zoals Sans zegt ruik je na ontdooiing vanzelf of de soep nog goed is.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Sinds ik weet dat supermarkten vlees invriezen, ontdooien, invriezen en daarna het ontdooide vlees gewoon verkopen ben ik makkelijker ermee geworden. Ook sinds ik weet dat vlees soms jaren ingevroren is.voordat het verkocht wordt.
  8. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    Altijd grappig dat op dit soort vragen tegenstrijdige antwoorden komen.😃
    Het voedingscentrum raadt het af heb ik net opgezocht.
  9. Theemuts
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Theemuts
    Ik heb ook wel eens soep na een paar dagen ingevroren. Toen we het later aten smaakte het zeker anders. Niet bedorven maar ook niet meer echt lekker helaas. Supermarkten en groothandels kunnen sneller invriezen en gebruiken conserveringsmiddelen . Dat kunnen wij niet. En het hangt er van af of er veel vermicelli in zit. Ik zou zeggen probeer het. Weggooien kan daarna altijd nog. Zou er wel even een briefje met aantekening op zetten. Kun je iig nog tijdig een alternatief zoeken. Succes.
  10. Theemuts
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Theemuts
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Altijd grappig dat op dit soort vragen tegenstrijdige antwoorden komen.😃
    Het voedingscentrum raadt het af heb ik net opgezocht.

    Ik doe het ook niet meer hoor. Meteen invriezen of gewoon minder maken zodat je niet in hoeft te vriezen. Ben wel voor zichtig. Vooral met vlees, vis en melkprodukten. Groente en droog eten kan rustig langer staan zonder gevaar. Had een paar weken geleden soep gemaakt en af laten koelen. Daarna koelkast in voor de volgende dag. Volgende dag.........soep bedorven. Dus je hebt het niet altijd in de hand. Hangt van meer dingen af.
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Is vooral een probleem als je invriest als het nog warm is. De buitenkant bevriest dan maar er blijft te lang een warme kern bestaan omdat ijs isolerend werkt, als een iglo. In die te lang warme kern kunnen bacteri?n groeien. Te warm kan ook al kamertemperatuur zijn bij groot volume.

    Vanuit koud invriezen geen probleem.
  12. Inge71
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge71
    Nee, ondanks dat de soep meteen na afkoelen de koelkast is ingegaan hebben bacteri?n dagen kans gehad te groeien. Invriezen maakt ze niet dood, dus nee. Soep maken afkoelen en invriezen.
Terug naar de lijst