You tube filmpje in PowerPoint presentatie

You tube filmpje in PowerPoint presentatie 

Onderwerp van AnnePA

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    HelpSmile

    Ik wil graag OP DE IPAD een youtube filmpje in een powerpoint presentatie zetten.

    Alle uitleg op google gaat over delen en dan filmpje insluiten , dan een code kopieren...
    Ik zie de optie insluiten niet en al helemaal geen code.....kan het filmpje alleen gewoon delen.....

    Wie weet raad? Bvd
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Ga naar het filmpje op youtube die je in je presentatie wil hebben.
    Klik op "delen" dan krijg je een link te zien, met daarboven opties voor verschillende sites/apps (facebook bijv). Maar de meest linker optie is "embed". Klik daarop. Je krijgt dan een hoop code te zien. Klik helemaal rechtsonder op "copy". De link wordt naar je klembord gekopieerd.

    Open je powerpoint en ga naar de slide waar het filmpje moet komen. Klik op "invoegen" klik op "video". Kies voor "online video". Plak de link van je video die je hierboven hebt gekopieerd naar "van een embed video code" (weet niet zeker of dit de nederlandse vertaling is, heb hier enkel de engelse versie, maar kies niet voor de youtube optie). En klik op het pijltje ernaast. De video wordt nu in je slide toegevoegd. Je kan dan positie en grootte aanpassen naar wat je wil.

    Let wel dat je bij de presentatie verbinding moet hebben met internet want hij laad hem van internet in en wordt dus niet meegenomen in de presentatie zelf.
    Als je geen verbinding hebt met internet, zul je het filmpje mee moeten nemen. Dus downloaden, op de laptop/usb stick zetten waar je de presentatie vanaf gaat spelen (liefst in dezelfde map).

    Edit: hopelijk werkt dit, had niet goed gelezen dat het om een ipad ging. Helaas geen ipad in de buurt om te testen/proberen. Sorry.
  3. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA

    Dank je Arno,

    Deze uitleg had ik idd ook op internet gevonden, maar ik krijg (op de ipad dus) als ik op delen klik bij de video dus geen ?embed? optie: zie print screen....?Smile
    Plaatje
Terug naar de lijst