wel of geen slimme meter kiezen

wel of geen slimme meter kiezen 

Onderwerp van ilse-r

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. PaulP
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van PaulP
    Er staat in de link dat de maatschappij "voor het beheer" bij de meter kan, ook als het uitlezen van de standen uit staat. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk over updates.

    Er staan nog meer ambigue zinnen in. Deze zijn voor meerderlei uitleg vatbaar.

    Het toestel is dan dus ook te hacken.
  2. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Dat het toestel door inbrekers wordt gehackt. zie ik niet als een heel groot risico.
    Als 80% op een slimme meter is aangesloten, ga je toch op in de grote massa.

    Dat mijn energieverbruik op straat komt te liggen, tja ik zou niet weten wat een ander daar mee moet doen.
    Enigste risico is dat je benaderd wordt door allerlei leveranciers die wel weten hoe je op energie kunt besparen, maar daarvoor moet je blijkbaar expliciet toestemming geven (wat ik dan niet ga doen).

    Dat je elke 2 maanden een overzicht van je verbruikt krijgt, vind ik wel een voordeel.

    Al met al zie ik geen grote nadelen aan een slimme meter.
    Ook uit de link van Bea kwamen weinig nadelen naar voren.

    Dus vooralsnog laat ik hem gewoon plaatsen.
    Misschien heeft @tinus nog een mening.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik ben het helemaal met jou eens Dion. Ik kreeg m 'af fabriek' bij mijn nieuwbouwhuis.
  4. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk
    Ik heb de slimme meter laten plaatsen omdat ik me niet voor kan stellen dat iemand de moeite neemt om te gaan hacken.
    Als ze willen inbreken lukt dat zonder slimme meter ook wel.
    En privacy... nogal interessant mijn energieverbruik.

    Ik heb hem genomen omdat het me straks misschien kosten bespaart om er ??n aan te moeten schaffen..
    Naar mijn verbruik kijk ik nooit.
    Ik ga denk ik verstandig genoeg om met energie, dus daar verder op besparen zie ik niet zo zitten.
  5. Bastiana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bastiana
    Het moet niet gekker worden.....

    Drie brieven van Liander gehad over de mogelijkheid om een slimme meter te plaatsen.
    Wil ik niet, dus verder gewoon genegeerd. Lijkt me duidelijk en mijn goed recht.

    Net werd er aangebeld, ik was in de badkamer boven. Zie twee kerels in nette witte jasjes door de straat lopen en hier en daar aanbellen.
    Vind een kaart in de brievenbus:
    "Laatst hebben wij u via een brief ge?nformeerd dat wij graag kosteloos uw electriciteits- en gasmeter komen vernieuwen op een moment dat het u uitkomt. Wij wilden hiervoor een afspraak met u maken, maar u was helaas niet thuis. U kunt zelf eenvoudig een afspraak met de monteur plannen voor het plaatsen van de slimme energiemeters. Wij verzoeken u om dit binnen 5 werkdagen op ??n van onderstaande manieren te doen."
    Met vriendelijke groeten, BAM

    Vind het bizar deze opdringerigheid.
  6. PaulP
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van PaulP
    Die toon had het hier ook. Heel naar. Beetje dreigend.
  7. Bastiana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bastiana
    quote:
    Dit schreef malva
    In 4 weken 5x een brief gehad van Liander om de meters slim te maken/te vervangenSmile
    4x gebeld en 1x te woord gestaan, met mijn mededeling dat vorig jaar mijn meters vervangen zijn en zeer bewust geen slimme meter.
    Daar zou ik een uitgebreid schrijven op krijgen, werd mij meegedeeld.
    Volgende dag....volgende brief om de meters te vervangen in slimme meters.Smile


    Oh, lees het nu pas.
    Ja, dat dus.
    Waarom zouden ze zo doordrammen?
    Smile
  8. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida
    quote:
    Dit schreef malva
    In 4 weken 5x een brief gehad van Liander om de meters slim te maken/te vervangenSmile
    4x gebeld en 1x te woord gestaan, met mijn mededeling dat vorig jaar mijn meters vervangen zijn en zeer bewust geen slimme meter.
    Daar zou ik een uitgebreid schrijven op krijgen, werd mij meegedeeld.
    Volgende dag....volgende brief om de meters te vervangen in slimme meters.Smile


    Hier ook meerdere brieven ontvangen.
    De eerste medewerker van Liander maakte een foto van de meter en kon verder niets doen.
    De tweede, derde en vierde afspraak met Liander kwam er niemand van Liander opdagen.
    De vijfde afspraak kwam er weer iemand een foto maken en kon verder niets doen.
    Heb nu aangegeven dat zij mij alleen nog maar hoeven te benaderen als de meter daadwerkelijk vervangen kan worden.
  9. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    Dit draadje laat ik open maar na vandaag sluit ik het hoofstuk van wel / niet plaatsen van een slimme meter af.

    Ik kies niet voor de slimme meter omdat het voor mij nog niet goed aanvoelt en ik een keuzeoptie heb. Ik volg dus mijn gevoel. Vanmiddag wordt een conventionele digitale meter met + en - telwerken geplaatst. In de toekomst zie ik wel weer. Bedankt allemaal voor de bijdrage hier. Ik vond het waardevol. Ik baal er wel van dat dit onderwerp me zo lang dwars heeft gezeten. Het kiezen lukte niet.
  10. lida
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van lida
    quote:
    Dit schreef Bastiana
    Het moet niet gekker worden.....

    Drie brieven van Liander gehad over de mogelijkheid om een slimme meter te plaatsen.
    Wil ik niet, dus verder gewoon genegeerd. Lijkt me duidelijk en mijn goed recht.

    Net werd er aangebeld, ik was in de badkamer boven. Zie twee kerels in nette witte jasjes door de straat lopen en hier en daar aanbellen.
    Vind een kaart in de brievenbus:
    "Laatst hebben wij u via een brief ge?nformeerd dat wij graag kosteloos uw electriciteits- en gasmeter komen vernieuwen op een moment dat het u uitkomt. Wij wilden hiervoor een afspraak met u maken, maar u was helaas niet thuis. U kunt zelf eenvoudig een afspraak met de monteur plannen voor het plaatsen van de slimme energiemeters. Wij verzoeken u om dit binnen 5 werkdagen op ??n van onderstaande manieren te doen."
    Met vriendelijke groeten, BAM

    Vind het bizar deze opdringerigheid.



    Een kennis van mij heeft net een brief ontvangen waarin zij met gerechtelijke stappen dreigen als zij niet toegelaten worden tot de woning om de meter te vervangen.
    De kosten hiervan zouden voor haar zijn. Heb hen er maar even op geattendeerd dat de meter twee dagen voor de ontvangst van deze brief al vervangen was en dat een dergelijke toon nog al vervelend overkomt
    bij een 83 jarige. Niets meer van vernomen...zelfs excuses konden er niet vanaf...
  11. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    Heel vervelend te lezen dat mensen dergelijke negatieve ervaringen hebben. Ik merk wel dat de communicatie nauw komt. Spreken met enexis geeft geen garantie dat je bijvoorbeeld toch een brief krijgt of monteur niet op de hoogte is etc.
    Hier wel een klein probleempje maar netjes opgelost.
    De BAM medewerker die mijn meter kwam plaatsen kon deze niet aanmelden. Voorheen moesten zij bij aanmelding aangeven of het gaat om een slimme meter of conventioneel. De 1e optie was oude meter terugplaatsen of alsnog plaatsen slimme meter.
    Omdat plaatsing conventionele digitale meters geen standaard plaatsing meer is zijn de administratie systemen daarop aangepast en wordt een conventionele meter niet meer herkend bij standaard plaatsing. Ik zei dat het toch wel raar was dat ik de keuze optie heb maar dat een administratiesysteem vervolgens het struikelblok is. Verschillende telefoontjes later kon de BAM medewerker wel registreren. Aanpassing (TPI). Wat dat betekent, geen idee. Ik ben prettig geholpen.
Terug naar de lijst