Telefoon gesprekken opnemen

Telefoon gesprekken opnemen  

Onderwerp van Geanna

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Hoe kan ik telefoon gesprekken opnemen?
    Ik heb een Huawei p20 pro

    Welke (gratis?) app is een goede?
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Ik gebruik deze voor gesprekken die ik wil bewaren (tijdje terug nodig gehad). Gratis en prima kwaliteit wat mij betreft.
    Plaatje
  3. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    Deze heb ik ook
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Welke gesprekken wil je opnemen?
    De ander moet van te voren zijn ge?nformeerd dat je het gesprek opneemt, anders ben je strafbaar.
  5. Zeeg
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zeeg
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Welke gesprekken wil je opnemen?
    De ander moet van te voren zijn ge?nformeerd dat je het gesprek opneemt, anders ben je strafbaar.


    Ik dacht, dat dit niet nodig was. Maar dat als de ander vraagt, of je het opneemt, en je ontkent het, dan kun je er niets mee, omdat het dan onterecht verkregen informatie is. Maar misschien is het inmiddels veranderd.
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Zeeg


    Ik dacht, dat dit niet nodig was. Maar dat als de ander vraagt, of je het opneemt, en je ontkent het, dan kun je er niets mee, omdat het dan onterecht verkregen informatie is. Maar misschien is het inmiddels veranderd.



    Sowieso sinds de invoering van de nieuwe privacywet moet je het van te voren aangeven, het is dan ook verstandig die vraag en de reactie daarop al vast op te nemen.
  7. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Welke gesprekken wil je opnemen?
    De ander moet van te voren zijn ge?nformeerd dat je het gesprek opneemt, anders ben je strafbaar.


    Je mag opnemen, zonder het mee te delen, maar je mag het alleen voor priv? doeleinden gebruiken.

    Dat heb ik gegoogeld toen een cli?nte van mij vertelde al een jaar lang onze gesprekken opgenomen te hebben.🤨
  8. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
  9. Zeeg
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zeeg
    quote:
    Dit schreef Suzette
    >>LINK<<


    Is een stuk uit 2014...
  10. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    quote:
    Dit schreef Lisenna


    Je mag opnemen, zonder het mee te delen, maar je mag het alleen voor priv? doeleinden gebruiken.

    Dat heb ik gegoogeld toen een cli?nte van mij vertelde al een jaar lang onze gesprekken opgenomen te hebben.🤨


    Sluit ik me bij aan. Vrij recent uit laten zoeken. Elk gesprek waar je zelf aan deelneemt mag je, op welke manier ook, opnemen. Geen enkele toestemming voor nodig. Privacywet heeft hier niets mee te maken. Je mag t ook gebruiken als bewijsvoering (justitieel, indien t rechtmatig bewijs is) ook dan is privacywet n.v.t. Pas bij publicatie k?n t strafbaar zijn indien publicatie zonder enige toestemming is en nog wat regels/voorwaarden. Privacywet is dan ook pas in sommige gevallen van toepassing, indien de 'oude' wetten hier niet in voorzien (je kunt niet via twee wetten beschuldigd worden van ??n overtreding/misdrijf.) Privacywet was uitbreiding van al bestaande wetten, en handelt meer over verzamelen en gebruik van persoonsgegevens, dan over wat personen zeggen of doen.
  11. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Zeeg


    Is een stuk uit 2014...


    En voor priv?personen is er niets veranderd. De AVG is niet van toepassing op particulieren.
  12. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Moest even zoeken, de linkjes van 2018 en jonger gaan vooral over instanties (die w?l met de AVG te maken hebben).
    Hier wordt de vraag beantwoord of je als burger telefoongesprekken met een overheidsinstantie mag opnemen: >>LINK<<
Terug naar de lijst