Rol- of pliss?hordeur

Rol- of pliss?hordeur 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Tot enkele weken geleden had ik een gewone hordeur in de keuken. Was van de vorige bewoners geweest en voldeed, al was het niet echt praktisch vanwege de ruimte die het inneemt. Inmiddels zit het gaas er niet meer goed in en is ie na de renovatie van de keuken naar buiten verbannen.

    Nu wil ik wat anders. Een rolhordeur of pliss?. Iemand ervaring met ??n van beide?
  2. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik heb 4 stroken met een gewicht aan de onderkant. Werkt prima. Is ook makkelijk op te rollen en op te bergen in de winter.
    Lamellenhordeur, lees ik net. Supersimpel te bevestigen. Het enige waar je wel op moet letten is dat de onderkant zwaar genoeg is zodat het recht blijft hangen.
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Wij hadden een rolhordeur. Ik vind het ideaal, omdat het geen ruimte inneemt behalve dat je dan een verticale 'koker' op de deurpost hebt aan de kant van de scharnieren van de gewone deur en een paar magneetdingetjes aan de andere deurpost.
    Je schuift 'm gewoon open en dicht en je zou 'm in de winter eraf kunnen halen (maar zit niet in de weg, dus eigenlijk onnodig).
    Enige minpuntje: een hond in volle vaart is sterker dan het gaas in de hoek van waar hij er doorheen denkt te kunnen rennen, wij hadden er dus een scheur in zitten en redden ons nu met een (tijdelijke) lamellenhor. Een lamellenhor is goedkoop en handig als je huisdieren hebt, die kunnen dan vrijelijk erin en eruit, maar zelf vind ik het lelijk en als je geen beesten hebt dan zou ik dus ook daar niet voor gaan.
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Heb ooit een rolholdeur gehad. maar moest er op een gegeven moment een rode draad doorheen weven omdat kinderen er iedere keer tegen aan liepen. Verder schoot dat ding soms zomaar los en dat gaf telkens een klap. In dit huis heb ik een gewone hordeur. Een keer gekregen van mijn buurman die hem niet meer wilde. Het gaas heb ik al eens vervangen en dat was wel een prutswerk, maar op zich niet zo moeilijk.
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik heb ook een lamellenhor. Gekocht bij de Aldi.

    Het systeem waar het mee bevestigd moest, vond ik niet super, dus heb ik ze van boven aan elkaar genaaid en er een tunneltje in gemaakt.
    In het kozijn heb ik zo?n roede gehangen en het is nu ideaal!

    ?s Winters gaat het er voor weg en m?n katten kunnen gewoon in- en uit lopen.

    Je houdt nooit alle vliegen/muggen buiten, maar dat konden we ook niet toen we een hordeur hadden.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Bij mij kan gewone hordeur niet volledig open, want komt dan tegen hoek van aanrecht aan...

    Straks ook even info inwinnen bij Multimate hier.
  7. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Je hebt ook van die horren met een naad in het midden en overal magneetjes.
    Die werken ook, nadeel is dat het het bevestigd moet aan het hele kozijn.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Na veel geploeter met een lamellen hor met magneten van Bruynzeel, heb ik nu extra lange kattenstaarten. Mijn deur is 230cm hoog dus weinig aanbod. Daarnaast wil ik niet voor portier spelen voor de huisdieren. Zo kunnen ze zelf in en uit.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Huisdieren heb ik nu niet en die komen er voorlopig ook niet. Lamellen zouden er hier juist voor zorgen dat ik sneller katten in huis heb die hier graag zijn. Liggen ze ineens in je bed....Smile
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Das waar idd. Je gaf zelf al aan een rol- of pliss? hordeur te willen, mijn info is dan ook niet echt relevant, sorry.
  11. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    quote:
    Dit schreef kaatje

    Nu wil ik wat anders. Een rolhordeur of pliss?. Iemand ervaring met ??n van beide?


    Ik met beide.
    Ik vind beide opties prima functioneel.

    VOORDEEL plisedeur vind ik dat hij nooit uit je hand kan schieten omdat hij op een soort ketting? loopt.
    NADEEL vind ik het geluid (mijn makke is mijn overgevoeligheid voor veel soorten geluid) dat open en dicht doen geeft (ongemerkt loop je best veel op en neer) en dat er pluisjes van buiten e.d meer aan blijft hangen.
    Bij een rolhor is dat makkelijker schoon te houden met een stofzuiger.

  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef malva
    Ik heb 4 stroken met een gewicht aan de onderkant. Werkt prima. Is ook makkelijk op te rollen en op te bergen in de winter.
    ................


    Heb ik ook, hier kun je ook met je handen vol doorheen.
    M.i. veel handiger dan iets met magneten e.d.
    Ik had hiervoor een hordeur, nog van de oud-bewoners. Vreselijk onhandig en kan maar naar ??n kant open.
Terug naar de lijst