Marktplaats

Marktplaats  

Onderwerp van Nance

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Eerst betalen en dan verzenden,,Smile


    Maar een camera, wil je dan niet zien wat je koopt? Of laten zien en dan, alsnog afspreken na betaling het op te sturen. Maar bv een tikkie sturen, is dat veilig? Als ik een tikkie stuur naar de koper, staat het van een andere bank dan ook gelijk op de rekening?
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Nance


    Maar een camera, wil je dan niet zien wat je koopt? Of laten zien en dan, alsnog afspreken na betaling het op te sturen. Maar bv een tikkie sturen, is dat veilig? Als ik een tikkie stuur naar de koper, staat het van een andere bank dan ook gelijk op de rekening?



    Tja ik wel maar misschien hij/zij niet,,
    En anders zien en gelijk oversteken geld/camera..


    Ik heb 1x gedaan gelijk oversteken via MP,,
    Werkte bij mij goed,,
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik heb zelf ook heel weinig info op Marktplaats staan. Alleen een naam en m'n woonplaats.

    Als mensen iets thuis komen ophalen, betalen ze altijd contant. Al ging het bij ons nooit om echt grote bedragen.
    Je kunt ook aanbieden om samen naar een pinautomaat te gaan.

    Als mensen iets opgestuurd willen hebben, eerst betalen en dan verzenden.
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Nance


    Maar een camera, wil je dan niet zien wat je koopt? Of laten zien en dan, alsnog afspreken na betaling het op te sturen. Maar bv een tikkie sturen, is dat veilig? Als ik een tikkie stuur naar de koper, staat het van een andere bank dan ook gelijk op de rekening?

    Een tikkie is alleen een verzoek doen tot betalen aan de koper, waarbij jij het bedrag en je rekening doorgeeft. Er wordt/is dan nog niets betaald. De koper klikt op het tikkie en kan dan via zijn/haar bank betalen. Als deze dat niet doet heb/krijg je dus geen geld.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Edwin1967
    Is het misschien een optie om een "vals geld detectie pen" te kopen bij een boekhandel?
    (Of misschien ergens anders)


    Dat heb ik gedaan, ?1,50 en probleem opgelost. Evt.Van te voren melden, doet iemand moeilijk, dan geen koop
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik regel bijna alles via gelijk oversteken, werkt prima
  7. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Zelf heb ik nog geen problemen met marktplaats ondervonden. Als ik iets koop wil ik het alleen ophalen. Ik wil zien wat en waar ik koop. Ik betaal contant. Heb wel 1 keer iets ter plekke overgemaakt en 1 x heb ik iets ter plekke laten overmaken. Waren geen grote bedragen.

    Bij verkoop van mijn caravan ooit heb ik met koper bij de bank afgesproken, nadat hij thuis eerst caravan had gezien. Hij kon alleen contant betalen namelijk. Ik heb het geld gelijk op rekening gestort. Vals geld zou dan direct opvallen. Na de geldstorting samen op postkantoor overschrijving van kenteken geregeld met vrijwaring voor mij. Daarna heeft koper caravan bij me opgehaald.

    Ik ben niet heel goed van vertrouwen. Kopers komen nooit bij mij binnen of hooguit in de gang. Ik zorg dat de spullen daar klaar liggen/staan. Of ze komen achterom als het uit tuin/schuur moet komen. Deuren van de woning zijn dan op slot.

    Zelf tref ik altijd verkopers die heel vrij zijn en me gewoon binnen laten. Maar goed, ik weet van mezelf dat ik geen rare dingen doe, maar dat weten zij natuurlijk niet.

    Ik vind dat je aan de berichtenwisseling via marktplaats al wel veel kunt aflezen.
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik heb zelf nooit problemen gehad met koop of verkoop via MP. Het is natuurlijk wel opletten dat je niet wordt opgelicht met de trucs die ook in tv-programma's worden belicht.
    Ik stuur dingen pas op nadat ik het geld heb ontvangen en andersom gebeurt dat ook op die manier. Kwestie van vertrouwen. Zeker als het om kleine bedragen gaat, dan ga ik niet zelf op pad.

    Als de mensen zelf bij mij komen en ze komen van ver dan bied ik ze ook meestal koffie of thee aan en andersom gebeurt dat ook vaak. Als het leuke mensen zijn tenminste.

    Ik zou mij niet op MP begeven als dat altijd met wantrouwen en achterdocht zou moeten.


    Zo'n pen waar je bankbiljetten mee kan controleren is niet eens zo'n gek idee.

    Wat je zou kunnen doen om bij een winkelcentrum of zo af te spreken met pinautomaat. Hij kan dan daar de camera bekijken en contant geld voor je pinnen.

Terug naar de lijst