Boom buurman op mijn schuur

Boom buurman op mijn schuur 

Onderwerp van Hella

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Hella zelf op 18 juli 2019 om 18:40:34

Terug naar de lijst
  1. Hella
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Hella
    Ik zit met een lastige kwestie.
    Tijdens de storm van 5 juni jl. is de boom die in de tuin van de buurman staat door zijn (een gedeelte) schutting tegen mijn schuur aangevallen.
    De boom is ongeveer 6 meter hoog. De boom is niet in zijn geheel ontworteld, maar de stoeptegels in de tuin van de buurman zijn wel omhoog gekomen.
    De boom leunt nu tegen mijn schuur. Ik kan gelukkig nog wel in mijn schuur en door de poort.
    Onze huizen zijn huurwoningen. De woningbouwvereniging regelt hier niets voor. Dat hebben zij mij en de buurman vertelt. Wij moeten de boom dus zelf weghalen.
    De schade aan mijn schuur wordt wel vergoed door de woningbouwvereniging.

    Vrienden van mijn buurman hebben toegezegd dat ze boom willen weghalen. Hier schijnen ze ervaring mee te hebben.
    Ze doen dit als vriendendienst. De buurman geeft hen hier een paar kratjes bier voor terug.
    Hij wil lever geen grote bedragen hier aan uitgeven als hij dit geld voor andere dingen kan gebruiken.
    Geschatte kosten als dit door een professioneel bedrijf wordt gedaan liggen rond de 800 a 1000 euro.
    Ik heb zelf al 3 offertes opgevraagd (voor de zekerheid maar gedaan).
    Een van deze vrienden zou afgelopen woensdag komen, maar is toen niet geweest.
    Hij zou vandaag ook komen, maar daar heb ik nog geen nieuws over gehad.
    Ik heb mijn buurman gevraagd of hij al iets meer weet.
    Deze vertelde dat hij maandagavond iets meer laat weten, hoe het aangepakt gaat worden.
    Mijn buurman en ik hebben in ieder geval telefoonnummer uitgewisseld, zodat hij mij op de hoogte kan houden van de stand van zaken.
    Mijn buurman is al lang tevreden dat hij op deze manier kan regelen. Hij schijnt hier weinig last van te hebben. Ik ben iemand die behoefte heeft aan duidelijkheid. Hoe eerder die boom weg is, hoe beter. In mijn achterhoofd loop ik met de gedachte: als er binnen een bepaalde tijd niets gebeurd ga ik het zelf regelen.

    Ik heb het hier ook al met mijn broer over gehad. Hij zegt dat de verantwoordelijkheid voor het weghalen van de boom bij de buurman ligt, omdat de boom op zijn grond staat. Hoe denken jullie hierover? Heeft er iemand tips?
  2. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    De buurman is verantwoordelijk
    Ik zou hem geloof ik een ultimatum stellen
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Hoeveel last heb je er effectief van?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bij de buurman laten. Je zegt zelf al dat je er geen hinder van ondervindt. De schade wordt geregeld. Lekker zo laten.
  5. Hella
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Hella

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Bij de buurman laten. Je zegt zelf al dat je er geen hinder van ondervindt. De schade wordt geregeld. Lekker zo laten.


    Misschien heb ik het verkeerd verwoord. De buurman heeft er geen last van, omdat die boom niet op zijn schuur is gevallen. Stel voor dat de boom wel gaat vallen dan valt hij in mijn tuin (en gezien de grootte) ook (grote kans) door de schutting van de buren die aan de andere kant van mij wonen valt. In de ergste gevallen gaat gebeuren. Dat is waar ik het meeste last van heb en mij bezig houdt.
  6. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Is al begin juni gebeurd lees ik. Op een zeker moment moet er toch iets gebeuren. Zo n 6 meter boom; in hoeverre levert ie gevaar op. Ms kun je daar iets mee.
  7. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Hella


    Misschien heb ik het verkeerd verwoord. De buurman heeft er geen last van, omdat die boom niet op zijn schuur is gevallen. Stel voor dat de boom wel gaat vallen dan valt hij in mijn tuin (en gezien de grootte) ook (grote kans) door de schutting van de buren die aan de andere kant van mij wonen valt. In de ergste gevallen gaat gebeuren. Dat is waar ik het meeste last van heb en mij bezig houdt.


    Ultimatum stellen om vedere schade te voorkomen, anders is deze voor de rekening van de buurman.
  8. Hella
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Hella

    quote:
    Dit schreef Anke
    De buurman is verantwoordelijk
    Ik zou hem geloof ik een ultimatum stellen


    Bedankt. Dat is iets waar ik ook al gedacht heb.
  9. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    De buurman regelt het voor weinig.
    Dan mag het toch ook wat tijd nemen.
    De heren die het gaan doen zullen dat in hun vrije tijd moeten doen.
    De wereld blijft wel draaien zolang die boom wat scheef staat.
    Een goede relatie met mijn buurman zorgde bij mij wel voor wat geduld.
    Geef de man een kans om het op zijn manier en in zijn tempo te doen.
  10. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef cootje
    De buurman regelt het voor weinig.
    Dan mag het toch ook wat tijd nemen.
    De heren die het gaan doen zullen dat in hun vrije tijd moeten doen.
    De wereld blijft wel draaien zolang die boom wat scheef staat.
    Een goede relatie met mijn buurman zorgde bij mij wel voor wat geduld.
    Geef de man een kans om het op zijn manier en in zijn tempo te doen.


    Ik geloof dat ik het ook op een relaxte manier nog even zou aankijken.
    Voor mij zou een goede relatie met de buren heel veel waard zijn.
    Zou zoiets misschien bij een aansprakelijksheidsverzekering geclaimd kunnen worden?
  11. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    De man is daar als het goed is voor verzekerd. Ik heb het een paar jaar geleden gehad dat mijn boom bij de buren door hun schuur ging. Alles is gewoon door de verzekeringsmaatschappijen afgehandeld.
  12. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Bij ons toen heeft de brandweer het gratis gedaan... Belletje is zo gedaan..
Terug naar de lijst