zeer aanhankelijk katje..oppas

zeer aanhankelijk katje..oppas 

Onderwerp van Eeva

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Al enige jaren heb ik een zeer lief maar vooral aanhankelijk katje.. Silver.
    ze is nu 6 jaar oud en ik heb haar als kitten van 3 maanden in huis genomen. Ze is altijd binnen als ik er niet ben en ook 's-nachts ligt ze heerlijk op mijn bed en dicht tegen mij aan te slapen. Ben ik er wel dan wil ze graag de achtertuin in. De voortuin is wat minder gewild vanwege de katten van de buren die er ook regelmatig in verblijven.

    Nu heb ik wel een probleem met dit katje als ik lang van huis ben ( een dag werken) volgens mij heeft ze iets van verlatingsangst. Dit zorgt ervoor dat ik bij thuiskomst een nogal erg aanhankelijk beestje aan me heb plakken die veel aandacht en knuffels vraagt. Het is dan ook een zorg als ik langer dan een dag van huis ben. Voorheen heb ik bij vakanties en weekenden weg de kattenopvang ingeschakeld met als resultaat een volledig getraumatiseerd beestje dat weken aan een stuk door liep te mauwen en niet van mijn zijde week. Bij weekenden schakel ik nu nog weleens de buren in die graag voor haar willen zorgen maar tevens aangeven dat Silver inderdaad wel heel aanhankelijk is en niet voldoende om alleen even eten en drinken te verzorgen.
    Voor de vakanties heb ik de laatste 2 jaar een beroep kunnen doen op mijn ex. Met veel moeite wilde hij wel voor haar zorgen maar gaf hij ook aan dat het beestje toch enigszins wel heel erg moeite heeft met alleen zijn. Hij heeft nu aangegeven alleen voor haar te willen zorgen ( bij hem thuis) als het hem uitkomt en dat kan hij dus alleen op het allerlaatste moment op mijn verzoek aangeven. Daar kan ik niet zoveel mee.

    Ik zoek eigenlijk naar een oplossing zodat ik zelf niet aan huis gekluisterd ben als ik bijvoorbeeld op vakantie wil of een aantal dagen weg. Ik zit al te denken aan een oppas aan huis. Iemand die in mijn huis komt gedurende mijn afwezigheid en meteen zorgt voor dit beestje.
    Ik dacht misschien zijn er mensen op OA die wel zin hebben om voor Silver te zorgen meteen in mijn huis in mijn prachtige stad 's-'s-Hertogenbosch met alles op cultuur wat je maar wilt, ahw een vakantie kunnen hebben.
    Ik woon dicht bij de stadscentrum, op de snelweg zit je zo, stations in de buurt, en na 5 minuten loop je naar een mooie zwem/wandelplas..Heb een voor en achtertuin en heb rustige buren..

    Plaatje
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Katje erbij nemen, zou dat de oplossing kunnen zijn?
  3. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Kan een schildklierprobleem zijn, heeft mijn poezebeest ook.
    Er is hier een kattenclub (dacht ik) en ik weet dat er een dierenoppassite is waar mensen in je huis oppassen. Ik weet alleen even niet hoe die heet.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Helaas is de katten club er niet meer...
  5. Es_85
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Es_85
    Een katje erbij nemen die de leegte opvult als u er niet bent.
  6. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    dank jullie voor tips...

    een katje erbij kan voor de dagelijkse leegte helpen
    maar dan heb ik nog steeds met weekenden en vakantieplannen een probleem of eigenlijk twee
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Misschien handig om de periode te vermelden dat je oppas zoekt?

    Ik heb regelmatig zoiets gedaan voor onze kat. Oproepje op marktplaats in de huisdieroppas hoek en eerst kennismaken.

    Misschien is dit wat?
    >>LINK<<
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Voor nu is een katje erbij niet de oplossing. Voor volgend jaar wel. Ze kunnen dan samen in huis blijven, zullen minder claimen en kunnen eens per dag gevoerd worden.
  9. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    Update...

    inmiddels gesproken met diversen en mijn niet zo zwaar doch baal gemoed, vanwege de beperkingen, neergelegd, besproken om advies gevraagd.

    Oudere vrienden kwam met een suggestie een ouder stel te vragen, dat in de omgeving woont 15 km verder, op een flatje en weleens vaker op huizen van anderen past, zodat ze ook beetje vakantie hebben..top! Ze gaan na of dit voor mij een oplossing is voor een langer oppas moment.
    De Dierenarts voorgelegd, alle tips en adviezen door jullie gedaan ( nogmaals dank) daarin meegenomen. Dierenarts kent Silver en gaf heel duidelijk terug; men denkt dat een kat gebaat is bij anderen katten vriendschappen. Alleen de leeuw en .. wild beest leeft in groepsverband een kat is een solitair beest. Silver is vooral een beest die heel gericht is op jou en haar huis. (hij ziet hoe ze reageert op mij en mijn verhalen over die kont en staart bij herhaling in mijn gezicht geduwd door Silver.) Een katje erbij is niet verstandig. Silver is supergezond en echt een heel lief beestje, Was ze ziek dan zou ze zijn afgevallen ze is echter in een jaar tijd aangekomen.
    Een bevriende iets verder weg wonende alleenstaande moeder bood aan voor Silver te zorgen ( eten geven en drinken) als ik af en toe weg wil..
    Met de buurvrouw een uitvoerig gesprek gehad. Haar 6 katten bende, zijn door omstandigheden op dit moment gereduceerd tot 2. Ze wil geen nieuwe katten meer vanwege een zeer triest verlies recent van 1 van haar katten ( door een hond gegrepen en overleden ergens in een tuin in de buurt en na 3 weken intensief zoeken gevonden).
    Ze vind het prima om Silver te verzorgen als ik weg ga en stelde voor om Silver te gaan proberen bij haar binnen te introduceren. Ze heeft 2 oudere mini keffertjes, een papegaai en dus die 2 katten waarvan er 1 mogelijk binnen kort zou kunnen gaan hemelen gaf ze aan.
    Buurvrouw gaat nooit op vakantie of weg en haar volwassen kinderen vinden Silver idem een schatje en zijn bereid om ook haar van de nodige knuffels en aaien te gaan voorzien bij mijn afwezigheid.

    .

  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik meen me te herinneren dat OAster @Herma ook regelmatig oppastte in huizen op de aanwezige huisdieren bij afwezigheid van de bewoners. Weet niet of ze dat nog doet. Wellicht ook nog een optie om eens te informeren. Of wellicht heeft ze zelf al contact met je gezocht .
  11. Herma
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Herma
    Hoihoi,

    Grappig dat mijn naam nog bekend is en ja hoor ik doe het nog steeds.
    Heb wel al verschillende vaste adressen en ook mijn kids doen een beroep op mij.
    Tel daarbij mijn eigen vakantie op. Maar nee heb je en ja kun je krijgen zeg ik altijd :)

    Vr groeten
    Herma
  12. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Katje erbij nemen, zou dat de oplossing kunnen zijn?


    +1
Terug naar de lijst