Plakfolie of statische folie raam

Plakfolie of statische folie raam 

Onderwerp van Sanni66

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    Wie kan mij adviseren.
    Ik wil op mijn raam aan de voorkant iets tegen de inkijk doen. Mijn rolgordijn kan wel naar beneden maar dan zie je een naad lopen over de hele breedte. Hij was ooit op maat gemaakt in mijn ander huis.

    Plakfolie lukt mij niet om dit fatsoenlijk aan te brengen. Ik heb er wel plakfolie op gehad maar nu lukt het mij niet meer. Het raam is 1.90 breed en het liefst wil ik hem 60 cm hoog hebben.
    De statische folie werd afgeraden door de gamma medewerkster omdat dit wel eens los wil laten ( wist niet eens dat deze bestond )

    Maar heeft hier iemand statische folie met deze breedte en blijft dit zitten.
    En een tip voor evt de plakfolie aan te brengen. De instructies hebben we gevolgd maar er bleven plooien komen en bubbels. Haal je dit dan weer los dan zie je dit later terug op de folie, die wordt er dan niet mooier op.
    4 aug '19 - 10:20:14 / 4 aug '19 - 11:05:15
  2. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Folie aanbrengen als het kouder is. De bubbels kan je een speldenprik in doen dan kan de lucht eruit.

    Ik heb ook statische folie, met verwijderen veel fijner als plak.
    Succes
    Plaatje
  3. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Mijn statische folie zit er al 10 jaar op en laat niet los. Volgens mij is het een kwestie om er vooral voor te zorgen dat je raam echt goed schoon is voor je het erop doet. Als het niet in een keer goed gaat, trek je het eraf en doe je het met het gebruikte stuk gewoon opnieuw. En met verwijderen als je het zat bent geen gedoe met plak dat je maar moeizaam wegkrijgt
  4. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66

    quote:
    Dit schreef rotonde
    Mijn statische folie zit er al 10 jaar op en laat niet los. Volgens mij is het een kwestie om er vooral voor te zorgen dat je raam echt goed schoon is voor je het erop doet. Als het niet in een keer goed gaat, trek je het eraf en doe je het met het gebruikte stuk gewoon opnieuw. En met verwijderen als je het zat bent geen gedoe met plak dat je maar moeizaam wegkrijgt


    Het raam had ik goed ontvet, daar lag het niet aan. Maar je veegt met zo’n krabber naar buiten maar er bleven bubbels en luchtstrengels inzitten.
    Statische folie is denk ik dikker en heeft geen plakspul, dat is echt een voordeel.
    De raam is wel breed. Ik probeer het gewoon. Goedkoper als een nieuw rolgordijn.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik had statisch folie op raam op het westen. Het raam werd te heet en de folie ging krullen. Plak folie werkte beter. Ondergrond goed nat maken met water/zeep oplossing. En dan trekken. Dat geldt ook voor de statische.
  6. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ondergrond goed nat maken met water/zeep oplossing. En dan trekken. Dat geldt ook voor de statische.


    Dit dus
    En niet te zuinig met het afwaszeep. Met een trekker/raamwisser glad trekken
  7. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Bij de koop van mijn huis zat er op de voorraam een grote plak statiefolie.. kon je er zo aftrekken. Zat er al jaren keurig op. Op mijn badkamer raam is plakfolie ooit aangebracht en de zon heeft zijn werk gedaan. Het is er helemaal ingebrand. Onmogelijk eraf te krijgen. Nieuw raam erin is wat nog mogelijk is. Ik zag het bij de achterburen idem. Over de hele raam een grote ingebrande plakfolie..

    Aanbrengen van statisch folie is idd een ding en een secuur werkje en dan ligt het volgens mij ook nog eens aan de kwaliteit..
  8. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik had statisch folie op raam op het westen. Het raam werd te heet en de folie ging krullen. Plak folie werkte beter. Ondergrond goed nat maken met water/zeep oplossing. En dan trekken. Dat geldt ook voor de statische.


    Dus nat erop aanbrengen?
    Bij de instructie staat vetvrij maken en dan de folie er droog opzetten.
    Jullie doen dit dus op een natte raam?
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Sanni66


    Dus nat erop aanbrengen?
    Bij de instructie staat vetvrij maken en dan de folie er droog opzetten.
    Jullie doen dit dus op een natte raam?

    Jep. Het laatste restje water wat evt achterblijft, verdampt. Doordat het nat is, kun je nog schuiven.
  10. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Jep. Het laatste restje water wat evt achterblijft, verdampt.


    Ook bij de folie met lijm?
    Waarom staat dat dan niet bij de instructies, stelletje oelewappers.


    Smile
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Sanni66


    Ook bij de folie met lijm?

    Ja. Zie hier >>LINK<<
  12. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    quote:
    Dit schreef Sanni66


    Ook bij de folie met lijm?
    Waarom staat dat dan niet bij de instructies, stelletje oelewappers.


    Smile



    Ja hier ook met een sopje.
Terug naar de lijst