Klimhortensia lijkt dood te gaan

Klimhortensia lijkt dood te gaan 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    In april heb ik een nieuwe schutting laten plaatsen door een hoveniersbedrijf. Ze hebben toen de klimhortensia gesnoeid.

    Sinds een paar weken gaat het steeds slechter met de klimhortensia. Het lijkt wel of hij dood ah gaan is. Ik geef hem savonds veel water, maar dat helpt niet echt.

    Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Ik heb de klimhortensia gepland toen ik hier kwam wonen 10 jaar geleden.

    Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om de hortensia te redden?
    Plaatje
  2. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Te veel water ? Ik geef nooit water in de tuin.
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Te kort gesnoeid? In de verkeerde tijd van het jaar?
  4. Flair
    Lente

    Toon alleen de berichten van Flair
    Te laat gesnoeid denk ik, komt waarschijnlijk volgend jaar helemaal terug, ik zou voorzichtig zijn met water geven nu.
  5. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Snoeien in juni/juli. Niet teveel water, niet in de volle zon en volgend jaar komt het weer allemaal goed.
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    Het snoeien is door de werknemer van het hoveniersbedrijf gedaan. De schutting was helaas wel bras werk, dus of het een vakman was betwijfel ik.

    Blij om te lezen dat het weer goed komt, want ik zou het erg jammer vinden als dat niet zo zou zijn. Hij staat wel in de volle zon, maar daar heeft hij het 10 jaar goed op gedaan. Er zijn geen schaduwplekken in mijn tuin.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik moet een klim hortensia verwijderen. Heb je interesse?
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik moet een klim hortensia verwijderen. Heb je interesse?


    Lief dat je aan mij denkt. Ik hoop dat de mijne het volgend jaar weer doet, anders zal het nog een heel karwei zijn om de mijne er uit te krijgen (rondom is het bestraat). Ik heb verder geen ruimte meer in mijn tuintje, dus helaas.
Terug naar de lijst