Taalcursus in het buitenland

Taalcursus in het buitenland 

Onderwerp van Pluk

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk
    Mijn dochter wil volgend jaar een maand een taalreis gaan doen naar Frankrijk.
    Er bestaan verschillende organisaties waarbij dat te regelen is.

    Ik vind het erg goed voor haar, vooral omdat ze zich hiermee losser maakt van mij (is wel nodig).

    We hebben een offerte van EF (Education First): ruim 3000 euro voor een maand in Nice.
    Vind ik wel veel geld.
    Heeft er iemand ervaring met EF of andere reisorganisaties die dit aanbieden?

  2. Farahane
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Farahane
    Een taal leer je vooral door te doen..dus in de praktijk. Als ze als au pair gaat, leert ze de taal net zo snel, misschien nog wel sneller en dan verdient ze ook nog wat.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Wat leuk dat ze dat wil gaan doen! Heb zelf ooit een 2 weekse cursus Spaans gedaan, maar had al een verblijfadres. Dus geen ervaring.

    Studytravel.nl ziet er ook goed uit, maar of dat goedkoper is? 3000 euro is een smak geld....
  4. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi
    Mijn dochter is 2x naar summer school in Engeland geweest. Het heeft haar naast dat ze nu perfect Engels spreekt en schrijft ook goed gedaan op sociaal emotioneel gebied en het heeft leuke vriendschappen opgeleverd.

    Ik weet niet hoe het met de prijzen in Frankrijk zit, maar als het ook inclusief onderdak, eten en uitstapjes is dan is het in vergelijking met Engeland wel redelijk voor een maand. Kan ze niet iets korter gaan om de prijs te drukken?
  5. Raaf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raaf
    Of gratis verblijf, via WorkaWay?
    Hier een link naar alle Franse hosts: >>LINK<<
  6. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Pi
    Mijn dochter is 2x naar summer school in Engeland geweest. Het heeft haar naast dat ze nu perfect Engels spreekt en schrijft ook goed gedaan op sociaal emotioneel gebied en het heeft leuke vriendschappen opgeleverd.

    Ik weet niet hoe het met de prijzen in Frankrijk zit, maar als het ook inclusief onderdak, eten en uitstapjes is dan is het in vergelijking met Engeland wel redelijk voor een maand. Kan ze niet iets korter gaan om de prijs te drukken?


    Fijn om te horen dat het voor je dochter een goede ervaring is geweest.
    Het gaat hier ook idd niet alleen om het verbeteren van de taal, maar juist ook ontwikkeling op sociaal emotioneel gebied.
    Weet je nog met welke organisatie je dochter is geweest?

    En we bespreken hier inderdaad de mogelijkheid om korter te gaan.
    Drie weken lijkt mij ook prima.
  7. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Farahane
    Een taal leer je vooral door te doen..dus in de praktijk. Als ze als au pair gaat, leert ze de taal net zo snel, misschien nog wel sneller en dan verdient ze ook nog wat.


    Ik wil graag dat ze contact heeft met leeftijdgenoten en juist op dat gebied ook vaardiger wordt.
    Als au pair gaat ze misschien helemaal geen leuke contacten op doen.
  8. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Raaf
    Of gratis verblijf, via WorkaWay?
    Hier een link naar alle Franse hosts: >>LINK<<


    Interessant, maar vaak wel afgelegen boerderijtjes. En waar komt ze dan andere studenten tegen...
    Toch bedankt Smile
Terug naar de lijst