mailadres

mailadres 

Onderwerp van Gerdy1

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1
    vraagje;

    ik heb een outlook mailadres met mijn achternaam erin en een hotmail mailadres met alleen mijn voornaam erin. Voor als ik liever niet mijn achternaam wil geven op Marktplaats of datingsites.
    Beide mailadressen vallen onder mijn Microsoft account. Tot mijn verbazing echter merk ik dat bij mijn hotmail gewoon mijn achternaam staat, dit is niet de bedoeling hoe kan ik dit aanpassen?

    Mvg. Gerdy
  2. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Dat heb ik een keer aangepast...in mijn hotmail-account.
    Ik zal nog even kijken hoe, ik gebruik hotmail bijna niet meer. Even zoeken
  3. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    klik in outlook/hotmail op de blauwe balk naast het vraagteken. Mijn foto staat daar, wellicht de jouwe ook.
    Daarmee open je een microsoft pagina. account weergeven.
    dan kom je in je account.
    klik op je naam.
    daarna zie je onder je naam staan dat je kunt bewerken.

  4. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1

    geen blauwe balk geen vraagteken.. (heb windows 10) wel bovenin; accounts als ik daarop klik staat er accounts beheren, maar daar staat alleen mijn outlook adres maar niet mijn hotmail
  5. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Gerdy1
    geen blauwe balk geen vraagteken.. (heb windows 10) wel bovenin; accounts als ik daarop klik staat er accounts beheren, maar daar staat alleen mijn outlook adres maar niet mijn hotmail

    mijn hotmail adres...is echt ene hotmail maar het opent als outlook.

    Ik kan je even niet verder helpen vrees ik
  6. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    mijn hotmail adres...is echt ene hotmail maar het opent als outlook.

    Ik kan je even niet verder helpen vrees ik



    Jammer misschien dat er nog een andere reactie komt, maar bedankt voor het meedenkenSmile
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Probeer dit eens:

    - klik met je rechtermuisknop hier op: >>LINK<< Kies uit het schermpje "link openen in ingocnitovenster" (chrome), "openen in nieuw InPrivate venster" (Microsoft Edge) of "koppeling openen in nieuw privévenster (Firefox).
    - er opent een scherm dat er mogelijk anders uitziet dan je gewend bent. Dat is oké. Rechtsboven staat "aanmelden". Klik hierop en log in met de gegevens van je hotmailaccount.

    Je kunt dit waarschijnlijk niet in een gewone internetscherm doen omdat die de Outlook-account mogelijk heeft onthouden. Incognitoschermpjes onthouden dat soort dingen niet. Vandaar de omweg ;-)

    (EDIT: beetje bijgewerkt, het was niet helemaal helemaal niet logisch opgeschreven...
  8. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1

    quote:
    Dit schreef fleurie
    Probeer dit eens:

    - klik met je rechtermuisknop hier op: >>LINK<< Kies uit het schermpje "link openen in ingocnitovenster" (chrome), "openen in nieuw InPrivate venster" (Microsoft Edge) of "koppeling openen in nieuw privévenster (Firefox).
    - er opent een scherm dat er mogelijk anders uitziet dan je gewend bent. Dat is oké. Rechtsboven staat "aanmelden". Klik hierop en log in met de gegevens van je hotmailaccount.

    Je kunt dit waarschijnlijk niet in een gewone internetscherm doen omdat die de Outlook-account mogelijk heeft onthouden. Incognitoschermpjes onthouden dat soort dingen niet. Vandaar de omweg ;-)

    (EDIT: beetje bijgewerkt, het was niet helemaal helemaal niet logisch opgeschreven...



    Oke bedankt ik ga morgen even kijken hoe dat werkt
  9. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1

    Nou dat werkt dus niet, mijn password van het hotmail account is hetzelfde als die van het outlook account, beiden staan in het Microsoft account.

    Ik ga nog even verder zoeken bedankt voor je reactie.
  10. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1

    Ik vind onderstaande op >>LINK<<


    ]Algemeen
    Van oorsprong heette de maildienst van Microsoft Hotmail. Het bedrijf kocht het in 1997 voor 400 miljoen dollar van de oprichters. Sindsdien is het van Microsoft. Daarbij hoorden mailadressen die eindigden op @hotmail.com en @hotmail.nl. Later kwamen daar @live.nl en @live.com bij. Die mailadressen verstrekt Microsoft nog steeds, maar ze hebben alle pijlen ingezet op @outlook.com. Dat is het nieuwste mailadres en mailomgeving. Gebruikers van Hotmail.com en Live.com zijn ook allemaal overgezet op de nieuwe mailomgeving.

    Lijkt erop omdat ze onder een account staan ook allemaal dezelfde naam krijgen de ander optie is dan een gmail aanmaken?


  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Nee hoor je kunt elk mailadres een andere naam geven. Dat doe je met het programma waarmee je mailt.
  12. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    wat je als eigenaar van een mail adres ziet is NIET het zelfde als wat de ontvanger ziet.
    denk dat je daardoor in verwarring bent.
    het beste om dat uit te proberen is een mail te versturen vanuit het account zonder achternaam naar iemand die je even wilt helpen en je dus kent.
    kijk je bij diegene mee wat er als naamgeving staat.
    staat het daar zonder achternaam dan kun je gerust zijn.
Terug naar de lijst