Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
. Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Zit wel bij Ziggo maar deze kwam binnen in mijn outlook
    En mail van hun krijg ik op mijn home mail,,,Smile
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Geachte Relatie,
    De ING lanceert haar Nieuwe bankieren app. Deze is compleet vernieuwd en heeft een nieuwe
    layout, met een hoop nieuwe functies om het bankieren nog eenvoudiger te maken voor de consumenten van de ING

    Waarom een nieuwe bankieren app?
    De ING lanceert de nieuwe bankieren app om het mobiel veiliger te maken voor consumenten.
    Als bank kregen wij de afgelopen maand veel klachten over misbruik met de mobiele bankieren app
    Dit kwam door een lek in de bankieren app, deze is opgelost in de nieuwe bankieren app.
    En om het bankieren wat extra veiliger te maken heeft de ING besloten dat iedereen die de nieuwe
    bankieren app download automatische is vezekerd tegen internet fraude.

    Nieuwe bankieren app aanvragen & activeren
    Om de nieuwe bankieren app te gebruiken moet u deze als eerst aanvragen & activeren.
    Zodra u dit heeft gedaan wordt u aanvraag gecontroleerd door onze medewerkers
    Als u aanvraag is goedgekeurd ontvangt u binnen 24 uur een bevestigingscode via sms of email om
    uw nieuwe bankieren app te downloaden.
    Wij raden al onze klanten aan om de nieuwe bankieren app zo snel mogelijk te activeren
    en te installeren om fraude te verkomen.

    Aanvragen & Activeren
    Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.
    En wensen u veel plezier met u nieuwe ING bankieren app.
    Met Vriendelijke groet,

    Eva Boerma
    Intenet & Mobiel Bankieren
    ING BANK N.V.
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Cadeaubon accepteren van 'Pathé' pakt waanzinnig duur uit

    De dagen worden merkbaar korter: grote kans dat je wat vaker naar de bioscoop gaat. We troffen een listige 'winactie' uit naam van bioscoopketen Pathé, maar deelname kost je via je creditcard vele tientallen, zo niet honderden euro's.

    Op Twitter troffen we screenshots van berichten uit naam van 'Pathé Bioscopen', en al snel hadden we door dat het om een misleidende winactie gaat. De bioscoopketen is zogenaamd jarig en deelt uit, luidt het verhaal. De deelnemer krijgt te horen dat hij of zij één van de tien gelukkige winnaars van een cadeaubon voor twee personen is. Misschien heb je een leuke date in het vooruitzicht of stond er nog een avondje bios met vrienden of familie in de planning? Komt dat even goed uit!

    Je hebt onze social media cookies (nog) niet geaccepteerd.
    Oh oh... Deze content kun je niet delen of niet zien omdat je de social cookies (nog) niet hebt geaccepteerd. Alles zien en delen? Wijzig dan je cookie-instellingen.

    Wijzig cookie-instellingen

    Het bericht bevat een link naar een pagina waar je je cadeaubon kunt claimen, te zien op de afbeelding bovenin. Dit dient binnen 48 uur te gebeuren, anders komt de prijs te vervallen. De link is gemaakt met behulp van een zogenaamde 'url shortener', maar is in het geheel niet gebonden aan één specifieke winnaar. Je belandt namelijk op een algemene landingspagina waar je een aantal generieke vragen moet beantwoorden om te zien of je in aanmerking komt voor de 'prijs' (spoiler: het maakt niet uit wat je invult: je 'wint' altijd).

    Heeft het systeem eenmaal vastgesteld dat je in aanmerking komt voor de cadeaubon, dan verwijst je browser je naar een tweede pagina.


    De bon bevat zogenaamd een tegoed van € 35,00, maar om 'm daadwerkelijk te ontvangen, moet je € 1,50 aan administratiekosten betalen via je creditcard. Daar komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw, want wie de kleine lettertjes leest, ziet al gauw hoe de vork precies in de steel zit:

    'Alle nieuwe klanten doen mee aan de loterij van het weergegeven actieproduct. We nemen rechtstreeks contact met u op via e-mail als u de gelukkige winnaar bent. Dit speciale aanbod gaat gepaard met een proefversie van 4 dagen voor een bijbehorende abonnementsdienst. Daarna wordt de maandelijkse abonnementsbijdrage (80 EUR) automatisch in rekening gebracht op uw creditcard.'

    Het behoeft geen nadere toelichting dat je dus helemaal niets wint en dat je bovendien op slinkse wijze wordt opgezadeld met een schimmig en schreeuwend duur abonnement op een niet nader gespecificeerde loterijdienst. Vermoedelijk kom je er ook slechts met de grootst mogelijke moeite vanaf: voor je het weet, ben je maanden verder en honderden euro's lichter.

    Opvallend detail: in het originele bericht staat dat de verzendkosten voor de cadeaubon niet zijn inbegrepen. Voor 80 euro per maand zou je denken dat deze geste er nog wel vanaf kon. Overigens geeft ook Pathé zelf aan dat zij niets met deze winactie te maken hebben. Duidelijke zaak: krijg jij het bericht dat je een bioscoopbon gewonnen hebt, dan weet je wat je te doen staat.

    >>LINK<<

  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Valse sms’jes en een telefoontje ontvangen zogenaamd van Tele2

    >>LINK<<
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Vervang uw verouderde bankpas



    Beste relatie,

    Uit ons systeem blijkt dat u al een lange tijd uw bankmail niet geopend heeft. Wij probeerden u erop te attenderen dat u tot op heden gebruik maakt van de verouderde betaalpas.

    Al onze klanten krijgen éénmalig de kans om gratis een vervangende betaalpas aan te vragen voor 15 november via het recycle-programma. Na deze datum vindt automatisch een verzoek plaats die ook automatisch zal worden geïncasseerd wat €39,95 bedraagt.


    > Kosteloos uw betaalpas aanvragen via recycle-programma

    De nieuwe betaalpas voldoet aan onze nieuwste veiligheidsvoorschriften. U kunt per direct een nieuwe betaalpas aanvragen via het recycle-programma.

    Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    Afdeling Internetbankieren
    Rabobank N.V.



  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef maartje
    Valse sms’jes en een telefoontje ontvangen zogenaamd van Tele2

    >>LINK<<


    Het programma Tros opgelicht gaat er naar kijken.
  7. zonlicht
    ben hier sinds april 2000

    Toon alleen de berichten van zonlicht
    Datum: 12 Nov 2019 11:53:23 +0100
    Van: ABN AMRO

    Geachte heer/mevrouw

    Na de nieuwe update van de online omgeving is het voor sommige klanten niet meer mogelijk om veilig gebruik te maken van het internetbankieren met het oudere type betaalproduct. Wij verzoeken u om zo snel mogelijk uw verouderde betaalpas te vervangen.

    ABN AMRO denkt groen!
    Snel en voordelig uw betaalpas vervangen? Wij hebben een recycle punt opgezet in ons hoofdkantoor te Rotterdam. Recycle uw betaalpas vóór 15 November en doe mee met het recycleproject en ontvang uw vernieuwde betaalproduct geheel kosteloos!

    Mijn betaalpas kosteloos vervangen

    Nadat u uw verouderde betaalpas heeft opgestuurd ontvangt u binnen 2 werkdagen uw nieuwe betaalpas. Uw betaalpas word geleverd door PostNL. U hoeft hiervoor niet thuis te zijn.

    Met vriendelijke groet,

    ABN AMRO Bank N.V.
    Afdeling Bankzaken
Terug naar de lijst