Kerst 2019 

Onderwerp van Malero

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Jawel. De sint heeft zijn hielen weer gelicht en we gaan verder met de kerstmenu's en allerhande zaken die met kerst te maken te hebben.

    Eerste kerstdag is bij mij thuis met mijn familie, sinds ik het stokje heb overgenomen een paar geleden van mijn tante is dit eigenlijk vaste prik. We hebben nog mijn ouders en mijn tante ( de zus van mijn vader) De drie stamoudsten zullen we maar zeggen. Daar doe ik het voor en voor de rest schuift iedereen aan van de familie die wil. Dit is het eerste jaar dat Lean heeft besloten om in Joure te blijven dus zij is er niet bij. Ik heb een klein clubje dit keer.
    In de ochtend/middag heb ik Boog zijn familie voor een brunch.

    Tweede kerstdag is met OA, dan maken we de restjes van eerste kerstdag op.

    Meestal is het een 5-gangen menu, dat is het makkelijkst. En ik maak het mezelf niet te moeilijk met allerlei technische handelingen, het meeste is gewoon te koop in de supermarkt en sommige dingen maak ik wel zelf, zoals pasta, ijs en creme brulee, en wat sausjes die zo her en der over de gangen gaan,

    Kerstboom staat in de tuin en binnen heb ik wat winters decomateriaal en wat lampjes.

    Ik ben benieuwd wat jullie plannen zijn..Smile
    Plaatje
  2. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Hier nog geen concrete plannen, het enige wat vaststaat is dat mijn zoon en zijn vriendin hier komen om kerst te vieren maar op welke dag dat gebeurd is nog niet bekend.
  3. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Ik hoef alleen 1e kerstdag voor voedsel te zorgen.
    Dan komt mijn zoon en schoondochter met de kinderen.
    Die willen sowieso mijn oma-soep (groenten/kippensoep) dus dat staat al vast.
    De rest zie ik nog wel. Niet te moeilijk maar wel lekker 🤗

    2e kerstdag eten we bij m'n bonusdochter + man en 2 kinderen, bonuszoon +dochter + de ex vrouw van m'n man.
    Ik laat me geheel verrassen en heb er zin in!
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Het is traditie dat we (de jongens en ik) met kerst en pasen gaan plaatgrillen. Dit jaar doen we het kerstavond. Eerste kerstdag zijn we bij mijn moeder.

    Plaatgrillen klinkt als heel fantasieloos "pleurt er maar een kant en klaar gourmetpakket op van de Appie of de Jumbo, 3 voor 5 euro, flesje calvé en remia ernaast, en dan maar vreten op aarde en in de pensen een welbehagen Smile"

    Maar het is juist de uitdaging om het zelf te doen. Sausjes en kruidenboter zelf maken, onbewerkt vlees gebruiken, zelf hamburgertjes of slavinkjes maken, misschien een aparte groente of zo erbij (de lokale groenteboer verkoopt vaak koningsoesterzwammen, in plakjes lijken die me ideaal!). Eén van de kinderen eet KH-beperkt, ook daar hou ik rekening mee.

    Tweede kerstdag mag ik bijkomen en de restjes opeten Smile

    Ik kijk nu al naar die dagen uit!

  5. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    Ik vier kerst dit jaar met mijn jongste op de Krim in Texel..
    Heb al een iets uitgebreider ontbijt geboekt voor eerste kerstdag. En voor s avonds staat er een kerstbuffet op de planning
    De 2e kerstdag zouden we dan een uitgebreide kerstbrunch kunnen doen, maar das wat teveel van het goede. We gaan s avonds wel kerstjutteren. We krijgen dan soep, gaan lekker jutteren en er is een dessert..Het is een combi van grillen en gaar stoven in bouiilon
    Plaatje
    Plaatje
  6. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    Kerstavond was al snel duidelijk, ieder jaar vier ik een kerstdag met familie. Dit jaar bij mijn broer en gezin. We gaan wel naar huis ipv blijven slapen.

    We wilden het rustig houden, maar meestal loopt het toch stiekem wel vol die dagen.

    Dus nu komen 2e kerstdag mijn nicht en haar kleintjes hier. Mijn neef werkt en komt tussendoor misschien nog aanwaaien. Gewoon gezellig spelletje, hapjes, drankjes, leuk kerstfilm met al het spul. Niet moeilijk wel gezellig.

    Oud en nieuw zouden we thuis zijn, tot mijn neefje appte; tante Angelique ik vind het leuk als jullie bij ons oud en nieuw komen vieren. Met een hartje❤️...... Tja zeg daar maar eens nee tegen. Dus oud en nieuw ook bij mijn broer en gezin en dan blijven wij daar slapen.

  7. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Kerstavond naar mijn moeder. Haar moeder is na een langdurig ziekbed overleden op deze dag. Mijn moeder was toen 17 en het blijft voor haar een moeilijke dag. Als ze dat wil ga ik mee naar de mis. Eerste en Tweede kerstdag heb ik twee avonddiensten. Collega kan heerlijk koken en we proberen een luisterend oor en een warm hart te bieden voor hen die niets hebben.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Kerstavond hapjes, eerste kerst kaasfondue tweede kerst, boerenkool met worst denk ik.

    Eenvoudig dit jaar.
  9. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    Eerste kerstdag gaat mijn allerliefste jongste dochter met haar lieve vriend koken voor haar gezinsleden die alleen zijn of voelen Smile

    Tweede kerstdag gaan we uitgebreid lunchen met zijn allen en kadootjes geven en uitpakken.
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Rond de Kerst doen we met ons oude gezin (ex en ik plus de kinderen) een soort Kerstdiner, waarbij ieder een eigen gang maakt, dat schuift per jaar door.
    Als er aanhang is met aanhang, maar nu voor het eerst met z'n vijven.
    Ik ben dit jaar verantwoordelijk voor het voorgerecht, moet er nog over nadenken wat het wordt.

    De Kerstdagen zelf doe ik eigenlijk niks, ik wil dan ook geen verplichtingen.
    7 dec '19 - 00:26:26 / 7 dec '19 - 00:41:59
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Eerste kerstdag de verplichte familie dinges, gelukkig alleen brunch.
    Tweede kerstdag misschien een stedentrip of gewoon een klote eind rijden, ligt een beetje aan het weer.
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Nog niks concreets. Mijn moeder ziet het niet zo zitten dat we komen eten (hoe eenvoudig ook) en ook van een brunch schiet ze in de stress. Dus nodig ik mijn ouders, zoals de laatste jaren, uit voor gourmetten of brunch en gaan we 2e kerstdag - samen met broer, schoonzusje en neefje - bij hen op de koffie in de loop van de middag. Verder doe ik alleen waar ik zin in heb.

    Edit: misschien ga ik mijn kerstdagen doorbrengen met het oplossen van een moordzaak >>LINK<<

    Lijkt me geweldig! Smile
    7 dec '19 - 00:55:30 / 7 dec '19 - 01:17:11
Terug naar de lijst