Luisterboeken waar vanaf te luisteren?

Luisterboeken waar vanaf te luisteren? 

Onderwerp van Astrid

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Mijn moeder las heel veel, helaas kan ze niet meer lezen.

    Nu is mijn idee ontstaan van luisterboeken.

    Alleen waar speel je deze vanaf?

    Het moet wel simpel te bedienen zijn en met 1 knop op pauze of uit te zetten zijn en met 1 knop weer aan, en dat
    het boek verder gaat waar het geëindigd is.

    Ik weet wel dat er Daisyspelers zijn, maar die zijn zo duur.

    Is er een andere optie?

    Wie heeft hier verstand van en kan mij in Jip-en-Janneke taal dit uitleggen?

    Alvast bedankt!
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Op een mp3 speler?
  3. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    hoi Astrid, je zit in de computer hoek en denk dat je vraag breder is dan computers.
    ik zet daarom je vraag ook in de vraag en antwoord hoek zodat je meer en bredere reacties krijgt.
    succes met zoeken
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
  8. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    @Astrid
    Ik zat gelijk aan de Google home mini te denken. Ook nav andere draadje en omdat ik daar al best veel mee doe.

    Dus zou deze dat ook kunnen vraag ik me af? Nou dat kan dus wel. >>LINK<<

    Je zou dus zelf boeken kunnen kopen en plaatsen op een eenvoudige tablet oid. (Wellicht heb je nog een oude telefoon ergens liggen of heeft je moeder zelf een smartphone) En daar ook de Google home app op installeren.
    Daarnaast koop je een gewone google home mini voor tegenwoordig zo'n 33 euro of zelfs soms ergens gratis bij te krijgen.

    Installeer eea en je moeder hoeft alleen maar een paar commando's te leren die ze aan de Google home mini geeft en dan wordt het boek voorgelezen.

    Hoe het precies werkt, weet ik niet, want dat heb ik zelf nog niet gedaan, maar is interessant om uit te zoeken.
  9. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Dat klinkt als een goed idee! Ook iets voor mijn moeder.
  10. Jans
    _________

    Toon alleen de berichten van Jans
    @Astrid, mijn moeder gebruikt een Daisy reader en heeft deze vergoed gekregen via haar zorgverzekering (vanuit de basiszorg, dus het eigen risico geldt wel). Haar boeken en ook magazines - de Daisy-cd’s - besteld zij bij passendlezen.nl in Den Haag (zie de >>LINK<<), kosten 30 EUR per jaar, ongeacht het aantal boeken wat zij leest.

    Er is wel een verklaring leesbeperking nodig, maar die kun je online afgeven bij de inschrijving. Je kunt ook boeken streamen, maar dat is aan mijn moeder niet besteed.
  11. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef Jans
    @Astrid, mijn moeder gebruikt een Daisy reader en heeft deze vergoed gekregen via haar zorgverzekering (vanuit de basiszorg, dus het eigen risico geldt wel). Haar boeken en ook magazines - de Daisy-cd’s - besteld zij bij passendlezen.nl in Den Haag (zie de >>LINK<<), kosten 30 EUR per jaar, ongeacht het aantal boeken wat zij leest.

    Er is wel een verklaring leesbeperking nodig, maar die kun je online afgeven bij de inschrijving. Je kunt ook boeken streamen, maar dat is aan mijn moeder niet besteed.


    aanvulling; als je lid bent van de bieb kun je daar ook luisterboeken halen
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Mar1970


    aanvulling; als je lid bent van de bieb kun je daar ook luisterboeken halen



    Je kunt ook alleen een abonnement nemen op E-books/luisterboeken hoef je geen lid van de bieb te zijn,,Smile


    Lees je alleen maar e-books?
    Dan kun je beter een e-books abonnement nemen. Hiervoor maak je een account aan op onlinebibliotheek.nl.


    >>LINK<<
Terug naar de lijst