Geen verbinding met Kurzweil 😬

Geen verbinding met Kurzweil 😬 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Ik probeer in te loggen maar krijg de volgende melding

    De Kurzweil 3000 netwerkserver is momenteel niet beschikbaar. Gelieve de netwerkbeheerder te contacteren voor hulp.

    Is dat iemand van school of van Lexima?
    Google levert Niets! op.

    Maakt Firefox of IE nog uit?
    En een firewall?
    Waarom is het zo moeilijk om dit programma te gebruiken... zo enorm demotiverend 😔

    Dochter wil gaan oefenen om de toetsen na de kerstvakantie met Kurzweil te doen, maar we kunnen het programma niet openen. Ze moet zich uiterlijk aanmelden op school op zondag 6 januari... als we het niet aan de praat krijgen, kan je dus ook niemand meer iets vragen voor die dag 🙄

    Deze versie heb ik 2 jaar geleden geinstalleerd. Ik heb de installatie link nog. Het is best een tijdrovend geheel om alles opnieuw te installeren en dan nog weet ik niet zeker of het gaat werken.

    Iemand een idee wat de melding zou kunnen betekenen en tot wie ik mij kan wenden?

  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Heb je apple pc of laptop?

    Let op, bericht voor Mac gebruikers 14-10-2019:
    Mac gebruikers, die Kurzweil gebruiken, wordt afgeraden de update naar de nieuwe MacOS 10.15 Catalina uit te voeren. Catalina ondersteunt geen 32bits applicaties, zoals Kurzweil. Gebruikers die deze stap toch hebben gedaan, kunnen dit alleen herstellen indien ze gebruik maken van de zogenaamde Timemachine. (officiële statement Apple).
    Voor meer informatie: Applesupport 0800 0201581.
    Einde bericht.
  3. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    Ik heb net de mobiele app gedownload en ingelogt. Op de Iphone.
    Geen enkel probleem.

    Pc is Windows.


    Ik ga iig even kijken of ik het op de Mac wel aan de praat krijg. Moet ik eerst even de systeemvereisten checken... MacOS 10:15 geeft ook problemen.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Heb je Windows pc (met Windows 10) en kurzweil versie 10, dan werkt dat ook niet.
  5. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    Het is een Windows PC en het programma zelf staat er al 2 jaar op. Inloggen lukt alleen niet met de netwerkserver melding.

    Hij heeft het eerder WEL gedaan....Smile
  6. Corien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Corien
    Wellicht worden er updates uitgevoerd?
    Dat gebeurt veel bij digitale onderwijsprogramma's in het weekend en in de vakanties. Je kunt dan tijdelijk geen gebruik maken van de functies.
    Later nog eens proberen?
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Coraline
    Het is een Windows PC en het programma zelf staat er al 2 jaar op. Inloggen lukt alleen niet met de netwerkserver melding.

    Hij heeft het eerder WEL gedaan....Smile

    Ondertussen is Windows ws wel geüpdate waardoor het programma het nu niet meer doet, ondanks dat ie het altijd wel deed, dat kan.
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Kan zijn door meerdere windows updates die in de tussentijd zijn doorgevoerd dat het met deze versie vam Kurzweil niet meer lukt. Probeer te kijken of er voor Kurzweil updates zijn. Daarmee zou het dan wel weer moeten lukken
  9. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Kan zijn door meerdere windows updates die in de tussentijd zijn doorgevoerd dat het met deze versie vam Kurzweil niet meer lukt. Probeer te kijken of er voor Kurzweil updates zijn. Daarmee zou het dan wel weer moeten lukken

    Jaaaa... maar dat lukt dus niet omdat ik het programma niet geopend krijg.

    Opnieuw installeren is wel handig voordat ik de helpdesk bel, want dat zal ook wel hun eerste advies zijn Smile
Terug naar de lijst