Wat is een Instagram naam waard?

Wat is een Instagram naam waard? 

Onderwerp van Jan_

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jan_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jan_
    Ik heb al bijna 9 jaar een Instagram account gloop. Nu ben ik benaderd door een model/influencer (zoals hij zelf zegt) met meer dan half miljoen volgers. Hij wil een kledinglijn op de markt brengen en wil daarom mijn Instagram naam hebben. Hij is bereid om ervoor te betalen. Nu vraagt hij wat ik minimaal voor de naam wil hebben.
    Ik heb natuurlijk op internet opgezocht of daar richtlijnen voor zijn. Maar dan gaat het meestal om een heel account, met volgers en inhoud, over te nemen. Dat is nu niet het geval. Het gaat om de naam.
    Maar wat is een reëel bedrag om te vragen? Is 100 euro al veel? Of 1000 euro? Of is dat overdreven veel? Ik heb eigenlijk helemaal geen idee, daarom mijn vraag hier. Het gaat natuurlijk om iemand die daar straks geld aan wil verdienen.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Misschien kan @Bloem daar iets zinnigs over zeggen.

    Je hebt 128 volgers... dat is niet schokkend veel. Hecht je heel veel waarde aan je account?

    Overigens kan je het balletje terug leggen. Hoeveel is jouw insta waard voor hen, dan ga je daar daarna wel eens over nadenken. Ze zullen zeker veel te laag insteken dus kan je minstens verdubbelen em dan kan je gaan onderhandelen. Daar zou ik mee beginnen.
  3. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Ik heb geen idee. Maar als die persoon er leuk geld aan gaat verdienen dan zou ik niet te laag insteken. Wat wil jij zelf? Wil je die naam opgeven? Zo nee, dan zou ik het niet doen. Ook al krijg je er geld voor.
  4. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    Ik ben geen Instagram account maar het eerste wat ik mij afvraag is in hoeverre jij het waard vind om jouw naam te willen overdoen aan een ander die daar een commerciële draai aan wil geven. Een naam die jij zelf bewust gekozen hebt, die jou dus past en al 9 jaar jouw identiteit is.

    Wat jij sowieso aan kan bieden is om zijn kledinglijn te dragen en zo dus via Instagram onder de aandacht kont.






  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Oh als zij je daarom benaderen is de naam veel waard voor hen Smile
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Het hangt af van de waarde die hij en jij eraan hechten. Laat hem een eerste voorstel doen, maar geef aan dat je de naam niet voor een kleinigheidje gaat weg doen. Mits je natuurlijk bereid bent de naam op te geven.

    Ik wil wel met je meekijken. Welk account heeft dit aan je gevraagd? Mag ook per pb.
  7. Jan_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jan_

    Bedankt voor de reacties. Het gaat dus niet om het account, alleen om de naam. Mijn account blijft bestaan, alleen moet ik dan de naam veranderen.
    En die vraag heb ik me ook gesteld, hoeveel waarde hecht ik aan die naam. Negen jaar geleden kon je nog elke naam kiezen en Gloop was een naam die ik ooit wilde gebruiken voor een eigen bedrijfje, maar dat is toen niet door gegaan. Nu gebruik ik die naam nog wel vaak als gebruiksnaam. Maar ik wil hem ook wel veranderen in een variatie van mijn eigen naam (al wordt het moeilijk om nu nog iets leuks te kiezen).

    Ik heb al eerder naar die persoon gereageerd met de vraag wat hij het waard vind, maar toen kreeg ik als reactie wat ik er voor wil hebben.
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Jan_

    Ik heb al eerder naar die persoon gereageerd met de vraag wat hij het waard vind, maar toen kreeg ik als reactie wat ik er voor wil hebben.

    Ja zij denken ook... nee hoor, laat hen maar komen.
  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Wat een grappige ontwikkeling.

    Misschien een percentage van z'n winst, dan heb je wie weet wel blijvend inkomen...
    Smile
  10. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Als die persoon niet met een bedrag komt, laat je toch alles lekker zo het nu is? Die persoon heeft belang bij jouw naam, die komt vanzelf wel met iets, denk ik.
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Is het geen scam?

    Google maar eens op ‘someone want to buy my Instagramname’

    Alles om bij je bankgegevens te komen bij de betaling.

    Smile
  12. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Is het geen scam?

    Google maar eens op ‘someone want to buy my Instagramname’

    Alles om bij je bankgegevens te komen bij de betaling.

    Smile


    Zat ik ook te bedenken zodra ik het las. Maar wie weet. Ik heb er geen verstand van. Smile
Terug naar de lijst