Welke wachtwoordmanager?

Welke wachtwoordmanager? 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ik ben dus een van die mensen die steeds te lui of te gemakzuchtig of te onverschillig is om mijn internetveiligheid te optimaliseren.
    Voor verschillende sites gebruik ik wel verschillende wachtwoorden, maar ik verander niet vaak. Eigenlijk alleen als ik 'gedwongen' word.

    Ik wil er nu concreet werk van maken en ben aan het googlen naar een aantal basale maatregelen die ik kan treffen.
    Een van die dingen is een goede Wachtwoordmanager.
    Ik lees goede verhalen over o.a. LastPass en Dashlane.
    Hebben mensen daar ervaringen mee, ook qua gebruiksgemak op meerdere apparaten?
    Of eentje waar andere familieleden ook goedkoper in mee kunnen doen (een familiepakket met ieder zijn/haar eigen wachtwoorden e.d.)?

    En o ja, gebruiken de ervaren mensen hier ook een toegangscode voor hun pc, laptop, e.d?
    Of is het aanzetten en meteen kunnen surfen?
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik gebruik dashlane.

    Heb ook passwd gebruikt maar die moest ik weer betalen toen ik van Apple naar Android ging en daar had ik nu geen zin in.

    Natuurlijk gebruik je een geschikt wachtwoord op je mobiel, tablet en laptop. Dan kan je veilig je wachtwoorden in je browsers opslaan. Anders staat je voordeur nog steeds wijd open.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    >>LINK<<

    Voor de test resultaten moet even iemand die lid is wat screenshots plaatsen.
  4. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Vraagje.. verander je met deze wwmanager dan ook maandelijks je ww?
    Het gaat toch vooral om regelmatig veranderen?

    Ja ik heb een toegangsww voor mijn mac. Voor de windows pc heeft iedere gebruiker zijn eigen ww (3 gebruikers)
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Keeppas2 gebruik ik, door mijn Ict zwager aangeraden.
  6. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef scar


    Natuurlijk gebruik je een geschikt wachtwoord op je mobiel, tablet en laptop. Dan kan je veilig je wachtwoorden in je browsers opslaan. Anders staat je voordeur nog steeds wijd open.

    Ik ben ook lui. Dus pwd opslaan in browser.
    Maar wel 2 factor authenticatie waar mogelijk.

    En natuurlijk ook pwd op pc en mobiel. Of vingerafdruk.
    Ook op de screensaver, cq slaapstand.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar
    Ik gebruik dashlane.

    Heb ook passwd gebruikt maar die moest ik weer betalen toen ik van Apple naar Android ging en daar had ik nu geen zin in.

    Natuurlijk gebruik je een geschikt wachtwoord op je mobiel, tablet en laptop. Dan kan je veilig je wachtwoorden in je browsers opslaan. Anders staat je voordeur nog steeds wijd open.



    Veilig en opslaan in de browser, met name google past voor mij niet in een zin ;)
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Coraline
    Vraagje.. verander je met deze wwmanager dan ook maandelijks je ww?
    Het gaat toch vooral om regelmatig veranderen?

    Ja ik heb een toegangsww voor mijn mac. Voor de windows pc heeft iedere gebruiker zijn eigen ww (3 gebruikers)


    Wachtwoordmanagers slaan wachtwoorden van sites voor jou op op 1 plaats. Hierdoor hoef je maar 1 wachtwoord te onthouden (die van de wachtwoordmanager). Als je naar een site gaat en je moet je gegevens invullen, kopieer je die uit je wwmanager en plakt dat bij de site.
    Hij zorgt er dus niet voor dat je wachtwoord veranderd wordt, dat moet handmatig doen je die nieuwe wachtwoord weer in de wwmanager invoeren.

    Wachtwoorden van je computeraccounts zelf moet je ook zelf veranderen en daar is een wachtwoordmanager niet voor geschikt.

    Keepass is volgens mij de meest gebruikte manager.
  9. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Veilig en opslaan in de browser, met name google past voor mij niet in een zin ;)


    Daarom firefox...
  10. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Veilig en opslaan in de browser, met name google past voor mij niet in een zin ;)

    Google weet mijn google wachtwoord toch al. 😎
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Veilig en opslaan in de browser, met name google past voor mij niet in een zin ;)

    Geloof me, Google heeft het meeste te verliezen.

    Massa's mensen denken hetzelfde als jij, maar ze hebben en gebruiken massaal een Google nest, hun zoekbalk in android, slaan hun wachtwoorden op in hun mobiel waarop ze ook praten met Google.

    De boete die Google kan krijgen in de eu, daarvan kunnen we alle armoede in de Eu in één keer opheffen.

  12. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    Wat zijn we het toch eens vandaag Scar Smile
Terug naar de lijst