wie moet huis ontruimen?

wie moet huis ontruimen? 

Onderwerp van samsam

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    Pleegdochter is aan het scheiden. Zij moest op 1 november de woning verlaten omdat haar man daar wilde wonen. Zij verhuisde naar een huurwoning. Vervolgens is het huis toch te koop gezet en inmiddels ex is met de noorderzon vertrokken met aan haar de opdracht eind februari om het huis leeg te maken. Zij kan en wil dat niet doen, omdat het niet meer haar spullen zijn en hij haar dan van diefstal kan beschuldigen. Nu zegt haar advocaat dat omdat het gezamenlijk eigendom is, zij ook de helft leeg moet maken. Dat lijkt mij niet kunnen, maar wie weet hoe dat echt zit? k kan toch ook niet zomaar huis van de buurman leeghalen als hij daar niet meer wil wonen en vertrekt, al is het huis mijn eigendom.....lijkt mij.
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Wat de advocaat zegt, klopt.
    Zo goed mogelijk verkopen, is daarbij ook in haar belang.
    Er zijn overigens verschillende bedrijfjes die ruimen. Zal in deze tijd trouwens lastig zijn..
  3. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef Singa
    Wat de advocaat zegt, klopt.
    Zo goed mogelijk verkopen, is daarbij ook in haar belang.
    Er zijn overigens verschillende bedrijfjes die ruimen. Zal in deze tijd trouwens lastig zijn..


    Wij krijgen nu geen ontruimingen voor elkaar, zit totaal dicht die tak van sport.
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Caroline


    Wij krijgen nu geen ontruimingen voor elkaar, zit totaal dicht die tak van sport.

    Ja, geloof t direct inderdaad
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa

    Is de boedel verder al verdeeld of zijn daar afspraken over gemaakt, Samsam? Of gaat t allemaal straks met dat huis?
    Rottijd ook ineens om te verkopen
  6. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Verhuuzer bellen en aalles laten opslaan?
  7. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    Mocht je kunnen ontdekken waar hij zit..... leeghalen en in zijn tuin zetten. Anders ontruimen, in de tuin zetten met een zeil oid erover, grof vuil bellen en hem mededelen dat hij t/m....(datum) tijd heeft zijn spullen op te halen.

    Indien hij dit niet doet alles naar het grof vuil gaat en/of naar de kringloop.

    Maar het is ook haar huis, mijn ex is uitgezet en met de noorderzon betrokken in achterlating van nog best veel en ik heb het zoals bovenaan gedaan. Ik moest het ook alleen netjes en leeg maken voor verkoop.
  8. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Singa

    Is de boedel verder al verdeeld of zijn daar afspraken over gemaakt, Samsam? Of gaat t allemaal straks met dat huis?
    Rottijd ook ineens om te verkopen


    Boedel is niet verdeeld en wordt niet verdeeld, alles moet naar hem. Als zij iets weghaalt is ze de klos. Hij betaalt niets, geen hypotheek, geen alimentatie en kijkt ook niet om naar kinderen. Heeft giga schulden gemaakt zonder haar medeweten. Is hem gesmeerd naar midden Amerika en komt niet terug. Of te wel: laat haar opdraaien voor alles. Hij woont officieel in de woning, dus heeft zij er niets te zoeken.
    Ze heeft Wajong, dus geen geld om alles op te laten slaan en mag het zelf ook niet hebben of meenemen.
  9. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Misschien dat kringloopwinkels nog willen leegruimen?
  10. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Bloemangie
    Mocht je kunnen ontdekken waar hij zit..... leeghalen en in zijn tuin zetten. Anders ontruimen, in de tuin zetten met een zeil oid erover, grof vuil bellen en hem mededelen dat hij t/m....(datum) tijd heeft zijn spullen op te halen.

    Indien hij dit niet doet alles naar het grof vuil gaat en/of naar de kringloop.

    Maar het is ook haar huis, mijn ex is uitgezet en met de noorderzon betrokken in achterlating van nog best veel en ik heb het zoals bovenaan gedaan. Ik moest het ook alleen netjes en leeg maken voor verkoop.


    Hij is heel erg weg, niet meer in Nederland. Zij mag nergens aankomen en heeft geen geld. Huis moet leeg opgeleverd worden. Ze zit met twee kleintjes en is niet , zeker nu niet, in staat om het huis leeg te maken.

    Ze mag niets meenemen en omdat ze dan met zijn schulden opgezadeld wordt. Zijn ouders willen het betaald laten doen maar zij krijgt de rekening dan. En dat klopt in mijn ogen niet.

  11. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef samsam


    Boedel is niet verdeeld en wordt niet verdeeld, alles moet naar hem. Als zij iets weghaalt is ze de klos. Hij betaalt niets, geen hypotheek, geen alimentatie en kijkt ook niet om naar kinderen. Heeft giga schulden gemaakt zonder haar medeweten. Is hem gesmeerd naar midden Amerika en komt niet terug. Of te wel: laat haar opdraaien voor alles. Hij woont officieel in de woning, dus heeft zij er niets te zoeken.
    Ze heeft Wajong, dus geen geld om alles op te laten slaan en mag het zelf ook niet hebben of meenemen.

    Hmm.. deels bekend verhaal.
    Huis moet toch verkocht. Hopelijk verdient ze er aan. Is dat nog punt met Wajong?
    En gaat dat afgezien van praktische uitvoering lukken nu hij ‘m is gesmeerd, akte van verdeling en zo? Anders moet ze daarvoor terug naar de rechter maar dat zal de advocaat weten.
    Wat die schulden betreft eveneens. Indien scheiding reeds in werking was gezet (want ze is nog niet gescheiden?), kan dat gelukkig uitmaken.

    Wie heeft nog praktische oplossingen? Zijn spullen moeten er gewoon uit.

    De VS is volgens wel partij bij het internationaal alimentatieverdrag, dacht ik.
    Dus als KA wordt/is meegenomen door rechter, kan daar werk van worden gemaakt.

    Edit: niet de VS, lees dat het over ergens in Midden Amerika gaat..als ze weet waar, kan ze checken of land erbij staat.
  12. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef samsam


    Hij is heel erg weg, niet meer in Nederland. Zij mag nergens aankomen en heeft geen geld. Huis moet leeg opgeleverd worden. Ze zit met twee kleintjes en is niet , zeker nu niet, in staat om het huis leeg te maken.

    Ze mag niets meenemen en omdat ze dan met zijn schulden opgezadeld wordt. Zijn ouders willen het betaald laten doen maar zij krijgt de rekening dan. En dat klopt in mijn ogen niet.


    Oh, dat. Dus schuldeisers kijken al naar bezittingen. En het huis?

Terug naar de lijst