wie moet huis ontruimen?

wie moet huis ontruimen? 

Onderwerp van samsam

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Als de schoonouders opdracht geven dan krijgen zij de rekening toch ook?
  2. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Als schoonouders zijn gemachtigd om de overdracht bij de notaris te voltrekken...zullen zij toch ook bij de bezichtiging voorafgaand aan de noteriele overdracht aanwezig dienen te zijn.. staat de kiet nog vol met spullen dan zou ik als koper niet akkoord gaan met de overdracht. Daar zit dan meestal weer een boete aan vast als de woning niet kan worden overgedragen.

    Dus, als schoonouders een volmacht hebben zou ik als bijna ex en mede eigenaar van de woning de advocaat een brief naar die schoonouders sturen dat zij volledig verantwoordelijk zijn voor een overdracht.. kunnen zij met hun zoon contact leggen hoe zij dit gaan regelen en organiseren..

    ik kan mij ook voorstellen dat als de boedel in huis niet is verdeeld, geen uitspraak over is gedaan inderdaad nog een plicht bij haar ligt over de boedel.
    Ze kan dan mogelijk een boedel verdeling opstellen met haar advocaat wat van haar is of zij zou willen en hem toestemming vragen de spullen uit huis te halen en bij geen antwoord binnen x dagen zij dit niet in de gelegenheid is uit te voeren. Zet ze op papier dat ze de t.v. wil en verder afziet van de boedel staat het zwart op wit..
    Is er wel een boedelverdeling geweest en beide akkoord mee gegaan dat hij alles behoud dan zou ik mij verder even niet druk maken.. al blijft het knap l*llig dat zij mede hoofdelijke aansprakelijk is voor de hypotheek en niet doorgaan van de verkoop..

    Is het ook zwart op wit uitgesproken dat hij het alleenrecht van bewonen heeft gedurende de echtscheiding? Zo niet dan kan ze toch gewoon naar binnen...en kan ze indien de boedel niet is verdeeld de hele handel laten verwijderen..
  3. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    Inmiddels bericht naar advocaat dat ze een ontruimingsbevel wil en de kosten niet voor haar zijn. En naar de makelaar/schoonouders dat zij niet zijn boedel gaat ontruimen.
    Die laatsten blijken al bezig te zijn het huis leeg te maken Smile
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef samsam


    Er is een bescheiden overwaarde waarmee de makelaar betaald kan worden en een deel van de gezamenlijke schuld waarvoor zij medeverantwoordelijk is. Haar 'helft' van de overwaarde gaat naar die schuld, de zijne is geen beslag opgelegd omdat advocaat beweerd dat ze dan geen afstand meer kan doen van de gemeenschap, zijnde de vele schulden die hij ook gemaakt heeft voor zijn zogenaamde bedrijf, waar zij niets vanaf wist. Tevens betaald hij geen enkele rekening of hypotheek terwijl hij in het huis bleef wonen. Voor de zekerheid uitstel aangevraagd voor de termijn om afstand te doen, om de boedelschulden duidelijk te krijgen en het huis eerst te kunnen verkopen. Op het moment dat zij de woning binnengaat en daar iets verwijderd kan ze geen afstand meer doen. En dat maakt deze patstelling.
    Heb haar aangeraden de advocaat te schrijven en ontruiming door haar ex af te dwingen. Rechtbank werkt wel telefonisch. Uitspraak van de week kwam ook na telefonisch overleg met rechter. Persoonlijke spullen heeft ze, spullen kinderen ook, maar ze kan zelf niet ontruimen en heeft ook geen hulp die dat kan. Kringloop komt daar niet dus die optie valt ook af.
    Als ze de spullen al op de stoep kan krijgen dan nog zal ze ook op moeten ruimen als het niet opgehaald wordt, en dat lukt dus ook niet.

    Ik ben ook van mening dat advocaat veel meer moet doen en eisen, maar die zegt dat dat niet kan Smile het kan wel, maar advocaat blijft tegenstribbelen.

    Advocaat blijft (lullig genoeg) gelijk hebben dat ze als mede-eigenaar - en feitelijk de enige nu vogel is gevlogen - verantwoordelijk is. Daarom zeg ik, (laten) regelen.
    Eventueel kan nut en noodzaak kort geding nog worden overwogen, aangezien het half april gepiept moet zijn. maar.. hij is er niet en die schoonouders niet direct aansprakelijk. Dan nog probleem van advocaat vinden. Ik denk dat je met dit soort dringende kwesties wel nog bij de rechtspraak terecht kunt. Maar er kan beter feitelijk gehandeld gaan worden. sterkte!
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef samsam
    Inmiddels bericht naar advocaat dat ze een ontruimingsbevel wil en de kosten niet voor haar zijn. En naar de makelaar/schoonouders dat zij niet zijn boedel gaat ontruimen.
    Die laatsten blijken al bezig te zijn het huis leeg te maken Smile

    Ah, zo. Duimen maar dat de kosten voor haar mee mogen vallen.
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Afstand doen van de gemeenschap zal inhouden dat ze ook geen aanspraak kan maken op de overwaarde van de woning.
    Alle schulden waar ze samen voor hebben getekend, dus m.i. ook hypotheek met alle achterstallige betalingen en rentevorderingen, makelaarskosten, maar ook alle schulden aangegaan t.b.v. de huishouding, blijven beiden evenredig verantwoordelijk voor.
    Afstand doen van de gemeenschap moet overigens binnen 3 maanden na indienen verzoekschrift echtscheiding.
    Kosten van de ontruiming van de woning, zijn m.i. ook kosten t.b.v. de huishouding c.q. gezamenlijke woning en zullen dus voor rekening van beiden komen.
    Dat is althans wat ik opmaak uit onderstaand artikel. Wellicht kan ze eens vrijblijvend met hen contact opnemen en informatief vragen wat haar mogelijkheden en opties zijn. Dit kan ze dan weer meenemen naar haar eigen advocaat.

    >>LINK<<

  7. zonlicht
    ben hier sinds april 2000

    Toon alleen de berichten van zonlicht
    quote:
    Dit schreef koen

    Het saldo maak je over aan je ex, zijn de kosten hoger dan de opbrengst kies je de goedkoopste oplossing, dat is dan jouw verlies (eventueel in mindering te brengen op de opbrengst van de woning).


    Op tussenrekening storten ? tot er duidelijkheid is. Als er veel schulden zijn komt de deurwaarden dan de inboedel niet in beslag nemen ?
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef zonlicht


    Op tussenrekening storten ? tot er duidelijkheid is. Als er veel schulden zijn komt de deurwaarden dan de inboedel niet in beslag nemen ?


    geld zelf houden, eventueel verschuldigd bedrag verrekenen danwel geld bewaren voor als hij weer boven water komt.
  9. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam

    quote:
    Dit schreef Erna
    Afstand doen van de gemeenschap zal inhouden dat ze ook geen aanspraak kan maken op de overwaarde van de woning.
    Alle schulden waar ze samen voor hebben getekend, dus m.i. ook hypotheek met alle achterstallige betalingen en rentevorderingen, makelaarskosten, maar ook alle schulden aangegaan t.b.v. de huishouding, blijven beiden evenredig verantwoordelijk voor.
    Afstand doen van de gemeenschap moet overigens binnen 3 maanden na indienen verzoekschrift echtscheiding.
    Kosten van de ontruiming van de woning, zijn m.i. ook kosten t.b.v. de huishouding c.q. gezamenlijke woning en zullen dus voor rekening van beiden komen.
    Dat is althans wat ik opmaak uit onderstaand artikel. Wellicht kan ze eens vrijblijvend met hen contact opnemen en informatief vragen wat haar mogelijkheden en opties zijn. Dit kan ze dan weer meenemen naar haar eigen advocaat.

    >>LINK<<



    De termijn van drie maanden is door de rechter verlengd met drie maanden. De advocaat in de link heb ik twee weken terug al gesproken. Er is weinig jurisprudentie en haar zaak is vrij uniek. Op zich had ze al afstand kunnen doen maar dan loopt ze kans dat zij haar deel van de overwaarde kwijt raakt en volledig opdraait voor de enige gemeenschappelijke schuld. Dus was de optie verlengen en eerst huis overdragen, de helft van de overwaarde vangen en dat doorsluizen naar de schuld. Zijn deel zou daar ook heen moeten maar dat gaat ws niet gebeuren. In elk geval is zij er straks vanaf, want meer is er niet te halen bij haar. Ze hieft dus ook de schuldsanering niet in.
    Het huis is helft eigendom en die helft valt volgens de link advocaat niet in de gemeenschap, maar dat risico wil ze niet nemen.

    Verder krijgt ze geen geld in handen dus valt er ook niets te houden of te parkeren. Vanuit de notaris gaat het naar de schuldeisers
Terug naar de lijst