Plaat in deurkozijn maken

Plaat in deurkozijn maken 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    In mijn huurhuis mag ik geen gat maken in de balkon deur. Deze deur draait naar buiten open en kan vast gezet worden met een haak. Ik heb een airco gekocht en wil de afvoer graag goed bevestigen. Inmiddels ligt er een parachute stof afdichting ding, maar de deur is veel smaller (72cm). Ik vind het eigenlijk geen porum dat stof ding. Nou had ik bedacht. Als ik nou een plaat in de deur opening bevestig. Verwijderbaar, dus met klitteband of haakjes vast zetten. Daar de slang door. Tijdens gebruik is het immers warm weer en droog. Het balkon wil je dan niet op, maar indien gewenst zijn er nog twee deuren.

    Hoe kan ik dat het beste doen? Iemand een goed idee (niet te duur)?
  2. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Dayenne ---

    Hoe kan ik dat het beste doen? Iemand een goed idee (niet te duur)? [/B]

    Misschien kun je een paar foto's plaatsen van hoe het er nu uitziet. Dat helpt wel om op ideeën te komen. Smile
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Komt ie.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  4. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Dat is snel. Ik zie dat er ook een raampje boven zit. Is dat geen optie? Bv met een plaatje hout waar je een gat voor de airco inmaakt? Anders zou ik denken aan een rechthoekig frame van latten, op de hoeken versterkt met een plaatje triplex en in bv het midden ook een strook triplex waarin een gat voor de airco. Op de rest van het frame kun je dan dik transparant plastic bevestigen / vastnieten. Op 4 of 6 plekken een haakje en in het kozijn een aantal oogjes. Zoiets? Het moet natuurlijk niet te zwaar worden maar ook niet te slap want je wilt het langer gebruiken.
  5. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Of bij de kringloop/op marktplaats of iets soortgelijks zoeken naar een deur met dezelfde afmetingen en die gebruiken ipv deze. Dan kun je deze deur tijdelijk in je berging stallen?
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Suzette
    Of bij de kringloop/op marktplaats of iets soortgelijks zoeken naar een deur met dezelfde afmetingen en die gebruiken ipv deze. Dan kun je deze deur tijdelijk in je berging stallen?

    Heb ik ook aan gedacht, maar deze deur er uit halen zie ik niet zitten.
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Als het bovenraampje open kan, kan je hem er makkelijk tijdelijk uithalen. En dan idd vervangen door een plaatje hout met een gat erin.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Eric1
    Dat is snel. Ik zie dat er ook een raampje boven zit. Is dat geen optie? Bv met een plaatje hout waar je een gat voor de airco inmaakt? Anders zou ik denken aan een rechthoekig frame van latten, op de hoeken versterkt met een plaatje triplex en in bv het midden ook een strook triplex waarin een gat voor de airco. Op de rest van het frame kun je dan dik transparant plastic bevestigen / vastnieten. Op 4 of 6 plekken een haakje en in het kozijn een aantal oogjes. Zoiets? Het moet natuurlijk niet te zwaar worden maar ook niet te slap want je wilt het langer gebruiken.

    De slang mag max 1 meter lang zijn. Dan zou de airco op een verhoging moeten. Vind ik eng, want de airco heeft wielen. Ben bang dat ie dan van die verhoging valt.

    Een frame is ook wel een goed idee.

  9. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    De slang mag max 1 meter lang zijn. Dan zou de airco op een verhoging moeten. Vind ik eng, want de airco heeft wielen. Ben bang dat ie dan van die verhoging valt.

    Een frame is ook wel een goed idee.


    Wieltjes eraf schroeven?
  10. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    De slang mag max 1 meter lang zijn. Dan zou de airco op een verhoging moeten. Vind ik eng, want de airco heeft wielen. Ben bang dat ie dan van die verhoging valt.

    Een frame is ook wel een goed idee.


    Nee, op een verhoging zou ik niet doen. Denk er bij een frame aan dat je links en rechts een paar blokjes oid maakt om het er makkelijk in en uit te kunnen tillen.
  11. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Wieltjes eraf schroeven?

    Dat is ook een optie.
  12. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Nog een oplossing: even bij bolcom googlen op trotec raam/deurafdichting voor mobiele airco. Ik kan even geen link plaatsen via mijn mobiel.
Terug naar de lijst