Windows 7 => 10

Windows 7 => 10 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Hoe krijg ik een vrij oude computer waar nog van alles op staat van windows 7 naar windows 10. Om het moeilijk te maken: internet werkt niet. Er zit een internet-kaart in maar die doet het dus niet. En een usb-wifi-ding herkent ie niet. En hij spreekt Frans wat ook niet helpt.

    Windos 10 op een usb-stick zetten of zo?
  2. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    >>LINK<<

    Daar legt rdolfijn het uit.
    Dus op een werkende computer met internet en Windows 10 een stick maken.
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Handige vent, die rdolfijn !

    Had ik kunnen weten. Dank.
  4. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Nog een aanvullend vraagje... Windows 10 is toch gewoon gratis? Heb je daar toch nog een code voor nodig?
  5. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Hangt van de versie 7 die je hebt. Ik had een business versie en daar heb ik dus een gewone versie voor moeten kopen. Mijn niet al te vlotte pc werd ernstig traag na de omzetting naar 10.
  6. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef bart
    Nog een aanvullend vraagje... Windows 10 is toch gewoon gratis? Heb je daar toch nog een code voor nodig?


    windows is niet gratis.

    de licentie (code) die bij een computer hoort kun je gebruiken (niet van xp maar 7 en 8 werkt)
    de uitvoering (b.v. home of pro) ligt aan die code.
    wil je toch meer, zijn er op internet legale codes te koop het goedkoopste is surfnet maar dan moet je in het onderwijs zitten.
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef rdolfijn

    windows is niet gratis.

    de licentie (code) die bij een computer hoort kun je gebruiken (niet van xp maar 7 en 8 werkt)
    de uitvoering (b.v. home of pro) ligt aan die code.
    wil je toch meer, zijn er op internet legale codes te koop het goedkoopste is surfnet maar dan moet je in het onderwijs zitten.


    Poe, die code ga ik natuurlijk nooit meer vinden....

    Als ik een update doe van 7 professional naar 10, vraagt hij dan om die code, of weet hij zelf wel dat de windows die ge-update wordt een code heeft? Het lijkt me namelijk dat dat ergens in de computer is opgeslagen....
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Misschien heb je hier iets aan, >>LINK<<

  9. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Misschien heb je hier iets aan, >>LINK<<



    Heej, dat is het, geloof ik. Op PC 1 werkt het. Morgen checken op PC 2.

    Dank.
  10. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    als het windows 7 professional is, kan je proberen om te migreren naar windows 10. dat zou nog steeds moeten werken.

    >>LINK<<
  11. Disje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Disje
    Misschien een gekke gedachte, maar je kunt toch ook gewoon alle bestanden, die je wilt behouden vanaf de Windows 7 pc, verplaatsen naar een veilige plek (bijvoorbeeld cloud-opslag, NAS of USB-opslag) en vervolgens Windows 10 installeren op de pc? Dan kun je daarna je bestanden terugplaatsen en gebruiken.

    Om je eigen licentiecode te achterhalen zijn er wel stukjes VisualBasic-code vindbaar op het internet. Ik heb wel een scriptje voor Windows 10, niet voor Windows 7. Pas daar a.j.b. wel mee op, want een kwaadwillende kan ook een hoop andere ongein verstoppen in VisualBasic-code.

    Er was een bepaalde periode (ik dacht in 2017 ofzo) dat je Windows 7 gratis mocht upgraden naar Windows 10, maar na het verlopen van die periode moet je gewoon een licentie kopen. Er zijn veel "hergebruikte licenties" goedkoop te krijgen, voor 25 tot 40 euro. Bijvoorbeeld: klik
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Je reageert op een oud bericht Disje Smile
Terug naar de lijst