Houten vloer en een bureaustoel

Houten vloer en een bureaustoel 

Onderwerp van Tuwa


Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 18 juli 2020 om 20:51:44

Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Mijn eikenhouten vloer wordt binnenkort professioneel geschuurd en gelakt.
    De vloer is waar mijn bureau staat enorm beschadigd.
    Toch wil ik daar na de renovatie opnieuw mijn bureau neerzetten. Met stoel.
    En ik zit dagelijks heel veel op die plek, de stoel rolt constant heen en weer.
    Ik moet sowieso een nieuwe bureaustoel en wil er nu softwheels onder zetten.
    Maar is dat voldoende bij zo'n intensief gebruik?
    Hebben jullie ervaring met zo'n plastic vloerbescherming?
    Of toch een speciaal soort wieltjes?
  2. Bericht van Dirk is op 08-06-2020 om 22:55:42 uur verwijderd door Dirk.

    Reden: O het gaat om wieltjes en plastic

     
  3. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    Ja; de kunststof vloerbeschermer van Ikea werkte bij mij (en nog wel op zacht hout-grenen) heel goed.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Wieltjes zullen altijd gaan schuren op hout. Ook al gebruik je zachte. Er blijft vuil en gruis onder komen wat gaat schuren.
    De grote plastik plaat van Ikea werkt heel goed om je hout heel te houden. Er kan wel kleurverschil ontstaan met de rest van je kamer, omdat het plastik ook de invloed van de zon zal verminderen, maar denk dat dat altijd te verkiezen is boven het schuren van de wieltjes.
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    plastic plaat werkt perfect. een vlakke voor op laminaat/vinyl of een plaat met puntjes voor op tapijt.

    dit is het behoud van de vloer.
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    en die zachte wieltjes rollen goed op dat plastic?

    Ik heb in 't begin wel een plastic vloerbescherming gebruikt (niet van IKEA), maar daar rolde mijn stoel niet goed op.
  7. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Hier jarenlang een plexiglas plaat als bescherming op de vloer gehad, werkte goed onder de harde kunststof wielen van de bureaustoel en ter bescherming van de toen nog houten vloer. (De plaat was 2 mm dik)
  8. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Hier ook jarenlang zo'n Ikea plaat gebruikt, werkte prima!
  9. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Ja; de kunststof vloerbeschermer van Ikea werkte bij mij (en nog wel op zacht hout-grenen) heel goed.


    Ik heb een zwarte laminaat vloer en ik heb juist heel veel krassen (de kunststof vloerbeschermer schuift en dat veroorzaakt die krassen ).
  10. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    dan moet je de plaat zo neerleggen dat de pootjes van het buro op de plaat staan Dat fixeert de plaat.
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Ik vind het juist mooi als hout een beetje naar de klote gaat maar ieder zijn/haar smaak Smile
  12. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef koen
    dan moet je de plaat zo neerleggen dat de pootjes van het buro op de plaat staan Dat fixeert de plaat.


    Dat gaat bij mij niet. Het is een bureau met kast erboven die ik op mijn werk heb laten maken. Zit aan de muur vast gemaakt en heeft niet echt poten. De plaat ligt dus los op de grond en schuift erg makkelijk. Ik laat de plaat nu maar liggen (wel inmiddels vervangen).
Terug naar de lijst