Broodtrommel ideeen

Broodtrommel ideeen  

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Over een week gaat het kleine Bloempje naar de basisschool ( even serieus, vorige week geboren en nu al naar school Smile) en mag ik weer elke ochtend een broodtrommel vullen.

    Vind het leuk om meer dan een boterham kaas mee te geven en ben benieuwd naar creatieve en gezonde ideeën Smile

    Bananenbrood, ei, wraps, banaanpannekoek, brood, komkommer, aardbeien, poffertjes heb ik al op het lijstje.

    Jullie ideëen?
  2. Gewoon één of twee boterhammen. Daarnaast wat rauwkost of fruit.
    Al 'mijn' kinderen krijgen hun broodtrommel zo gevuld. Lekker makkelijk op te eten zonder knoeien. Hagelslag of vlokken liever niet, dat knoeit zo.
    De meeste kinderen drinken water, daarvoor nemen ze gewoon een lege beker mee. Fristy en chocomel niet, dat plakt.

    Geef iets mee wat makkelijk te eten is en niet teveel.
  3. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    Wraps met kipfilet en sla evt kruidenkaas
    Nootjes
    Bakje rauwkost
    Ikzelf neem vaak wat kleine tapas mee,beffie kleine kipstokjes. Kun je natuurlijk ook gewoon 1 stokje erbij doen...gewoon als verrassingSmile

    Tis ook net wat t beleid op school is miss. Maar dit is iig niet ongezondSmile
  4. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    >>LINK<<

    >>LINK<<


    Als het er leuk uitziet eet het ook makkelijker...vooral de lunchbox in vakjes en ieder vakje iets overzichtelijks en te kiezen?
    Niet te vol en te veel...

    Gedroogde vruchten.. abrikoos en banaan, appel..
    gedroogde worstjes en een blokje kaas met een manderijntje..
    Ik maakte voorheen voor mijn moeilijke eter spinazie pannenkoeken en cake met allerlei vruchten en nootjes..
    smoothies ook altijd lekker en gezond, vol vitamienen te krijgen..en zoet met banaan...wel iets van citroen erbij doen anders verkleurt het gauw
    je hebt van die thermosflesjes voor kleuters...dan blijft het wat koel.

  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef Marlies
    Gewoon één of twee boterhammen. Daarnaast wat rauwkost of fruit.
    Al 'mijn' kinderen krijgen hun broodtrommel zo gevuld. Lekker makkelijk op te eten zonder knoeien. Hagelslag of vlokken liever niet, dat knoeit zo.
    De meeste kinderen drinken water, daarvoor nemen ze gewoon een lege beker mee. Fristy en chocomel niet, dat plakt.

    Geef iets mee wat makkelijk te eten is en niet teveel.

    Hagelslag en vlokken sowieso niet. Water helemaal oké, vindt ze lekker en is gezond. Kreeg daar vroeger commentaar op, want water meegeven is zo zielig.

    Niet teveel is een goede, wordt even uitproberen. Sinds amandelen eruit zijn eet ze stukken beter.
  6. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Ik deed er ook briefjes in met een leuke boodschap,maar dat bedoel je vast nietSmile

    Fijn dat ze beter eet!
  7. Kilroco
    Going home

    Toon alleen de berichten van Kilroco
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Hagelslag en vlokken sowieso niet. Water helemaal oké, vindt ze lekker en is gezond. Kreeg daar vroeger commentaar op, want water meegeven is zo zielig.

    Niet teveel is een goede, wordt even uitproberen. Sinds amandelen eruit zijn eet ze stukken beter.


    Bloem wat fijn dat haar eten nu beter gaat. Sorry, even off topic.
  8. quote:
    Dit schreef Saskieja

    Tis ook net wat t beleid op school is miss.

    Dat is niet onbelangrijk.

    Er zijn ouders die wat kunnen doorslaan en hun kind allerlei lekkers meegeven omdat het zo zielig is dat ze op school moeten eten.
    Of een kliekje van de avond ervoor meegeven met het verzoek het even op te warmen Smile
  9. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Als je zoekt op bento box recepten kom je al ver
    Maar ik zou voor de tip van Marlies gaan
    Paar bammetjes en wat rauwkost, (snack)komkommer of tomaatjes.

    Fijn zeg dat ze beter is gaan eten
  10. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ik sneed de boterham ook wel eens in vorrmpjes met een koek-uitsteker

    Verder deed ik regelmatig ren lief kaartje erin, eerst plaatjes, later tekstjes. Daar had ik een voorrad van voor haastdagen
  11. Nog een tip: oefen met het openen van de broodtrommel. En dan op zo'n manier dat de boterhammen er niet uitvliegen.
  12. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Ik heb alles al uitgevogeld, ze gaat nu naar groep 8 en inmiddels is het zo dat de boterhammen het beste werken. Kunstwerkjes waren het. Figuurtjes kleuren, stapeltjes, rondjes, oogjes. Resultaat; ze vond het te mooi om op te eten of het nam teveel tijd in beslag. Of ze alsjeblieft gewoon 3 broodjes mee mocht. Het tussrndoortje is vaak paprika, komkommer, aardbei, appel.. soms een ei. En een fles water. Wat ik wel regelmatig doe is een briefje bovenop het brood met een tekstje of tekeningetje.

    Eh..aan mij heb je dus nietsSmile
Terug naar de lijst