Broodtrommel ideeen  

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Mijn zoon at vaak een banaan tijdens het fruitmomentje. Ik tekende er altijd een grappig gezichtje, ballonnetjes, bloempjes, hartjes etc. op. Of een leuk stickertje op het fruit. Op een gegeven moment was dat trouwens not done meer.... maar gedurende de kleutertijd en een tijdje daarna zeker nog leuk.


    Mijn dochter heeft het er nog over. Haar banaan waar met grote letters op stond: Dit is een bananina.
  2. quote:
    Dit schreef Bloem

    Ja daar was ik ook benieuwd naar. Aan de andere kant: bij het oudere Bloempje vielen me vooral de ongezonde dingen vaak op. Croissants en pakjes fristi en zo. Daar ben ik helemaal niet van.

    Scheve gezichten krijg je inderdaad als het ene kind 2 bruine boterhammen met kaas heeft en een ander kind altijd lekkers (waarmee ik geen ongezonde dingen bedoel) Overigens zitten kleuters met zo'n mooi opgemaakte lunchbox altijd te trutten met hun eten.

    De meeste scholen hebben wel beleid op wat er wel/niet gegeten mag worden op school, alhoewel, wij hebben geen beleid, maar dat is ook niet nodig.
    En een keer wat anders dan de gewone boterham of broodje is uiteraard niet erg. Kinderen worden blij van een overgebleven pannenkoek van gisteren, die eten ze met een big smile op.
    Een keer een croissantje is ook niet erg, dagelijks vind ik (als juf) niet goed. Bij mij geldt de regel dat ze eerst hun brood opeten en daarna pas de rest.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Snap helemaal dat dat trutten niet handig, maar twee boterhammen vind ik geen volwaardige lunch als ik eerlijk ben. Sowieso eiwitten en groenten/ fruit erbij.

    Heb in ieder geval een beetje een idee wat naast lekker/ leuk ook handig is.
  4. Helmi
    Het is wat het is !

    Toon alleen de berichten van Helmi
    Ik werk tegenwoordig regelmatig bij de TSO van verschillende scholen. En er is veel verschil in inhoud van die leuke fleurige broodtrommeltje en bekers.

    Maar laatst had een kind een broodtrommel met boterhammen en daarbij een paar siliconen cupcake vormpjes met rauwkost en wat fruit.
    Het zag er leuk uit, maar kan ook met blokjes kaas, eipartjes, omeletje, avocado en dergelijke.
  5. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Snap helemaal dat dat trutten niet handig, maar twee boterhammen vind ik geen volwaardige lunch als ik eerlijk ben. Sowieso eiwitten en groenten/ fruit erbij.


    De eiwitten zitten toch ook in boter, vleeswaren en kaas?
    Als ze van eitjes houdt gekookt eitje, of gebakken (kan ook op brood)
    Rauwkost erbij, klein handje noten

    Ik gebruikte altijd cupecake papiertjes voor dingetjes bij in de lunchbox
  6. Marianne-b
    en dan is er koffie ☕️

    Toon alleen de berichten van Marianne-b
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Mijn dochter van 22 vindt het nog steeds jammer dat ik nooit iets op haar banaan tekende Smile

    Ik zou haar als nog een gekleurde banaan geven als ludieke actie Smile
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Snap helemaal dat dat trutten niet handig, maar twee boterhammen vind ik geen volwaardige lunch als ik eerlijk ben. Sowieso eiwitten en groenten/ fruit erbij.

    Heb in ieder geval een beetje een idee wat naast lekker/ leuk ook handig is.



    wat en hoeveel eet ze wanneer ze thuis tussen de middag eet, die hoeveelheid kun je ook mee naar school geven. Je merkt het vanzelf of het trommeltje schoon leeg is of dat er veel overblijft. Ik vond het in het begin ook best even uitzoeken, sommigen zijn op school wat meer afgeleid en eten dan minder, of zoonlief die een zeurkont was ineens meer ging eten.
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik vroeg ook geen advies in hoeveel eten ik haar mee moet geven, maar in ideeen qua eten Smile
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik vroeg ook geen advies in hoeveel eten ik haar mee moet geven, maar in ideeen qua eten Smile


    Okay, je schreef dat je twee boterhammen geen volwaardige lunch vond. Daarop was mijn reactie, maar idd daar vroeg je niet naar Smile
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik vroeg ook geen advies in hoeveel eten ik haar mee moet geven, maar in ideeen qua eten Smile

    OA hè! Smile

    Stoer hoor, naar de basisschool. Met lunchtrommeltje. Smile
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    k Keek even terug naar het filmpje van de kinderen die aan het eten zijn, iedereen heeft boterhammen. In een vakje in de trommel liggen wel stukjes komkommer, 1 heeft een kleine komkommer (augurk-formaat) er bij in maar de rest boterhammen. Trouwens die augurk-pitjes liggen op de grond na de lunch, al twee dagen.
    Een naam op de trommel is heel handig, ze hebben hier van die stickers die ze er kant en klaar op plakken. k Weet niet waar ze die vandaan halen, met eenhoorn op de eenhoorn broodtrommel en de eenhoorn beker, heel fijn want laten er nou net Drie eenhoorn-bekers/-trommels zijn.
    Oefenen met het in de tas stoppen en een tas waarvan er geen stof tussen de rits kan komen kan voor de juf best handig zijn.
    (Fijn zo'n etend bloempje, gekke/andere/aparte dingen worden vaak uitgewisseld, de eigenaar wil ze niet en de buurman is nieuwsgierig; nou mag dit niet tijdens Corona ....
    das ook weer een dingetje.
    Veel plezier aan het hek en sterkte met de overdracht! Snel vertrekken he, niet blijven hangen.... )
  12. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Volgens mij was dat de vraag niet. Smile
Terug naar de lijst