Internetverbinding komt niet tot stand

Internetverbinding komt niet tot stand 

Onderwerp van martijntje

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Het is een bovenwoning waarvan de 1ste etage verhuurd is en de bewoner via Ziggo internet heeft. De vorige bewoner had gewoon internet via wandcontactdoos van de telefoon. Ik vind het daarom raar dat er nu draadjes verwisseld zouden moeten worden. Daarbij krijgen we met geen mogelijkheid die schroef eruit.



    Wat ik begreep, toen ik even Google raadpleegde dat Tmobile en Ziggo samenwerken dus dan is logisch dat het wel werkt

    1 sep '20 - 22:58:15 / 1 sep '20 - 23:09:37
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Wat ik begreep, toen ik even Google dat Tmobile en Ziggo samenwerken dus dan is gek logisch dat het wel werkt


    Ben je niet in de war met Vodafone? Er is geen samenwerking tussen t-mobile en ziggo.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ben je niet in de war met Vodafone? Er is geen samenwerking tussen t-mobile en ziggo.


    Nou je kunt wel zenderpakketten van Ziggo kijken via Tmobile dus vandaar. Iig dat geeft Google aan.

  4. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Het is een bovenwoning waarvan de 1ste etage verhuurd is en de bewoner via Ziggo internet heeft. De vorige bewoner had gewoon internet via wandcontactdoos van de telefoon. Ik vind het daarom raar dat er nu draadjes verwisseld zouden moeten worden. Daarbij krijgen we met geen mogelijkheid die schroef eruit.


    je hebt telefoon stekkers met in de stekker draadjes en aan de andere uiteinde zo'n plat rechthoekig stekkertje wat in het modem past.
    in die telefoonstekker kun je de draadjes wisselen (de bovenste die wijd uit elkaar staan)
    nu heb je een stekker waar zo'n plat stekkertje inpast (zelfde soort wat ook in het modem gaat)
    als er een handyman winkel in de buurt is kunnen die je eraan helpen vaak als je het lief vraagt ook alvast de draadjes wisselen.
    a en b moeten gewisseld
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Nou je kunt wel zenderpakketten van Ziggo kijken via Tmobile dus vandaar. Iig dat geeft Google aan.


    Oh maar dat kan ook bij kpn en cs. Er is geen sprake van een samenwerking tussen deze twee.
  6. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef rdolfijn


    je hebt telefoon stekkers met in de stekker draadjes en aan de andere uiteinde zo'n plat rechthoekig stekkertje wat in het modem past.
    in die telefoonstekker kun je de draadjes wisselen (de bovenste die wijd uit elkaar staan)
    nu heb je een stekker waar zo'n plat stekkertje inpast (zelfde soort wat ook in het modem gaat)
    als er een handyman winkel in de buurt is kunnen die je eraan helpen vaak als je het lief vraagt ook alvast de draadjes wisselen.
    a en b moeten gewisseld


    Dank je wel. Fijn dat plaatje. Nu heb ik beeld hoe de draden in de contactdoos zitten. Provider zegt het volgende; Sluit de oranje en witte draad aan op de plaats van de rode en blauwe draad. Ik begrijp daaruit dat je alleen binnen in de wandcontactdoos draadjes moet veranderen. Maar Moet er dan daarnaast ook nog wat veranderd worden aan het stekkertje? Het snoer en de stekker zijn geleverd door de provider. Daarbij is nog het probleem. Hoe krijg je die contactdoos los. Schroef is niet los te draaien.
    Plaatje
  7. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef martijntje


    Dank je wel. Fijn dat plaatje. Nu heb ik beeld hoe de draden in de contactdoos zitten. Provider zegt het volgende; Sluit de oranje en witte draad aan op de plaats van de rode en blauwe draad. Ik begrijp daaruit dat je alleen binnen in de wandcontactdoos draadjes moet veranderen. Maar Moet er dan daarnaast ook nog wat veranderd worden aan het stekkertje? Het snoer en de stekker zijn geleverd door de provider. Daarbij is nog het probleem. Hoe krijg je die contactdoos los. Schroef is niet los te draaien.


    je moet maar 1 ding veranderen. lukt het niet om de wandcontactdoos open te krijgen probeer dan de stekker.
    in de stekker moet je A en B wisselen.
  8. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    Als in de wandcontactdoos allesaan gesloten is.
    Anders werkt dit nog steeds niet



    quote:
    Dit schreef rdolfijn


    je hebt telefoon stekkers met in de stekker draadjes en aan de andere uiteinde zo'n plat rechthoekig stekkertje wat in het modem past.
    in die telefoonstekker kun je de draadjes wisselen (de bovenste die wijd uit elkaar staan)
    nu heb je een stekker waar zo'n plat stekkertje inpast (zelfde soort wat ook in het modem gaat)
    als er een handyman winkel in de buurt is kunnen die je eraan helpen vaak als je het lief vraagt ook alvast de draadjes wisselen.
    a en b moeten gewisseld

  9. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef rdolfijn


    je moet maar 1 ding veranderen. lukt het niet om de wandcontactdoos open te krijgen probeer dan de stekker.
    in de stekker moet je A en B wisselen.


    Ik ga het doorgeven. Dank je wel.
  10. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    Als in de wandcontactdoos allesaan gesloten is.
    Anders werkt dit nog steeds niet

    Wat bedoel je daarmee? Die wandcontactdoos. Is eerder gebruikt voor internet.





  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Oftewel... Laat een installatie monteur komen om de boel te installeren. Ontdekt deze een fout, dan zal collega storingsmonteur komen. Vervolgens is zeer ws de installatiemonteur gratis, want er is sprake van een technisch mankement. Ontdekt de installatiemonteur niks, dan heeft je zoon een werkende aansluiting. Kosten: €79.
  12. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    Als in de wandcontactdoos allesaan gesloten is.
    Anders werkt dit nog steeds niet


    het werkt met 2 draden a en b de andere 2 zijn aarde en een bel aansluiting (toen er nog een echte telefoon aan zat)
    daarom is het omwisselen van rode draadje en blauwe draadje genoeg. (soort van plus en min omdraaien)
Terug naar de lijst