Jaarnota energierekening

Jaarnota energierekening 

Onderwerp van tineke69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door tineke69 zelf op 3 november 2020 om 20:58:09

Terug naar de lijst
  1. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    Sinds een jaar woon ik in een nieuwbouwhuis met zonnepanelen. Ik was dus erg benieuwd naar mijn energierekening. Deze heb ik vanmorgen gekregen. Maar ik ben bang dat er iets misgaat of dat ik er totaal niets van snap (wat ik eigenlijk toch al niet doe van zonne-energie Smile

    Maar ik krijg dus meer dan 1000 euro terug en omdat mijn nieuwe maandelijkse termijnbedrag lager zal zijn dan 9 euro wordt dit niet meer maandelijks afgeschreven, maar krijg ik na jaar een jaarnota.
    Ik woon met mijn 2 zoons hier en met regelmaat zijn hun vriendinnen hier, maar heeft de zon zoveel geschenen dat ik hier bijna al mijn energie van heb kunnen gebruiken? En is dit normaal dat ik geen termijnbedrag meer hoef te betalen, maar een jaarnota krijg?

    Wie kan me hierin uitleg geven of gaat er echt iets mis?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Check even je meterstanden. Telwerk van verbruik en van opwekken en vergelijk dat met je nota meterstanden. Komt dat nagenoeg overeen?

    Je gebruikt geen gas?

  3. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Die zonnepanelen wekken stroom op.
    Als ze meer stroom opwekken dan jij nodig hebt, wordt de stroom doorgegeven aan het elektriciteitsnet en kunnen anderen dus van die stroom gebruik maken.
    Hiervoor krijg jij een vergoeding
    Blijkbaar was het dit jaar zo zonnig dat jij veel stroom aan het net geleverd hebt, waardoor je rekening zo laag is als nu.

  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    1000 euro is wel veel. Je zou ook de klantenservice kunnen bellen van je energie leverancier. Beter dubbel checken dan volgend jaar 1000 euro te moeten bijleggen.
  5. Tien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tien
    En wat heb je in een jaar betaald als je 100 euro per maand betaald heb je toch nog 200 betaald.
  6. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Check even je meterstanden. Telwerk van verbruik en van opwekken en vergelijk dat met je nota meterstanden. Komt dat nagenoeg overeen?

    Je gebruikt geen gas?
    ]



    De meterstanden kloppen, deze heb ik net gecheckt. En ik gebruik inderdaad geen gas.
    Maandelijks betaalde ik 70 euro, dus dan krijg ik meer geld terug dan dat ik betaald heb. Morgen toch maar even bellen
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef tineke69



    De meterstanden kloppen, deze heb ik net gecheckt. En ik gebruik inderdaad geen gas.
    Maandelijks betaalde ik 70 euro, dus dan krijg ik meer geld terug dan dat ik betaald heb. Morgen toch maar even bellen

    Theoretisch kan dat. Maar dan zou je ontiegelijk veel hebben terug geleverd aan het net. Tegen de 10000 kWh. Das erg veel hoor... (1000/0,12=8333+2000 verbruik)
  8. Tien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tien
    Ze betaald 70 euro per maand dus 840 per jaar en ze krijgt 1000 euro terug dus 160 euro te veel stroom opgewekt toch.?
    Dat kan toch wel?
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Oh ja ik was die 70 vergeten... Nee toch niet... Ze krijgt 1000 euro terug terwijl ze zelf ook energie verbruikt heeft.

    Nah ja, morgen bellen is het handigste denk ik.
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Hoeveel zonnepanelen heb je?
  11. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Hoeveel zonnepanelen heb je?


    Ik heb, dacht ik, 8 zonnepanelen.

    Bel morgen gewoon even de klantenservice
  12. fresia
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van fresia
    Het zou best kunnen hoor, dat her gewoon klopt. Ik heb 6 panelen en kom gebruik bijna alleen de zelf opgewekte elektriciteit. Dus met 8 lever je nog meer terug.
    En krijg je misschien daar bovenop nog een premie van de energiemaatschappij?
    En teruggave energiebelasting?
Terug naar de lijst