rvs kookplaat

rvs kookplaat 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Mijn rvs kookplaat maak ik als deze erg vet is schoon met dasty. De dasty is op en omdat ik geen zin heb om naar de stad te gaan heb ik AH keukenreininger gekocht.
    Nu lees ik achterop de sprayfles dat deze niet gebruikt mag worden op aluminium. Nu twijfel ik. Kan deze dan wel gebruikt worden op rvs??

    Hoe krijgen jullie deze plaat weer heel blinkend??
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    RVS is toch geen aluminium?
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    RVS is toch geen aluminium?

    Dat is ook mijn gedachte, maar ik twijfel of dat het het rvs niet aantast. Een onopvallend stukje heb ik niet.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Online dasty kopen? >>LINK<<

    Dat wist ik niet.
  6. richard1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van richard1967
    Ik gebruik 1x per 2 weken spuitbus HG rvs-reiniger. Goed inwrijven en dan uitpoetsen met microvezel doekje. Geeft beschemlaagje. Amdere dagen afnemen met doekje uit afwaswater en weer oppoetsen met droog en schoon microvezel doekje. Altijd mooi glanzend.
  7. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Ik maak mijn RVS kookplaat en afzuigkap schoon met gewone keukenreiniger en 1x per week wrijf ik ze in met een wattenschijfje met babyolie. Ziet er daarna schoon en streeploos uit.
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    En toen in ene zag ik de rvs thermoskan in de kast staan. Behandeld met de keukenreiniger et voila hij blinkt tegen mij in. Straks de kookplaat laten shinen.
    Bedankt voor het meedenken.
  9. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef robinet
    En toen in ene zag ik de rvs thermoskan in de kast staan. Behandeld met de keukenreiniger et voila hij blinkt tegen mij in. Straks de kookplaat laten shinen.
    Bedankt voor het meedenken.

    Het ene RVS is het andere niet.
    Daarom alleen al was het inderdaad verstandig om een product wat niet geschikt is voor aluminium, ook zekerheidshalve niet op RVS te gebruiken.

    Een huishoudelijk verschil is 18/8 en 18/10 staal waarbij die laatste "beter" is.
    Industrieel praat je snel over RVS 304 en RVS 316.

    RVS 304 is in zekere zin nog gevoelig voor zuren en vooral zouten.
    Bij RVS 316 is dat minder.

    Terwijl ik van mening ben - en denk - dat je bij een goede kookplaat een goede RVS-staalsoort mag verwachten, zou ik geen risico nemen.
    Eenmaal "aangetast" is het RVS niet makkelijk weer in een mooie staat te brengen.

    In mijn beleving loont het om een speciaal RVS poetsmiddel te gebruiken.
    Dat wil niet zeggen dat er geen 10-tallen andere producten zijn die je ook kunt gebruiken maar de frustratie van het toeval van de verkeerde, dat zou ik mezelf niet aan willen doen.
  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik maak mijn kookplaat van rvs, elke dag schoon met het afwaswater.

    Komen er toch "overkook" vlekken op, gebruik ik staalfix. Met een zachte doek heel voorzichtig poetsen. Daarna met water het eraf halen en het glimt en glanst je weer tegemoet!
    Gebruik ik ook om af en toe de pannen weer mooi te maken en de gootsteen. Zelfs voor mijn wastafel en fonteintje. Douchekraan en ga zo maar door:)

    Ik ben daar grote fan van;).
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef EllesB
    Ik maak mijn kookplaat van rvs, elke dag schoon met het afwaswater.

    Komen er toch "overkook" vlekken op, gebruik ik staalfix. Met een zachte doek heel voorzichtig poetsen. Daarna met water het eraf halen en het glimt en glanst je weer tegemoet!
    Gebruik ik ook om af en toe de pannen weer mooi te maken en de gootsteen. Zelfs voor mijn wastafel en fonteintje. Douchekraan en ga zo maar door:)

    Ik ben daar grote fan van;).

    Geeft staalfix geen krassen dan?
  12. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Het ene RVS is het andere niet.
    Daarom alleen al was het inderdaad verstandig om een product wat niet geschikt is voor aluminium, ook zekerheidshalve niet op RVS te gebruiken.

    Een huishoudelijk verschil is 18/8 en 18/10 staal waarbij die laatste "beter" is.
    Industrieel praat je snel over RVS 304 en RVS 316.

    RVS 304 is in zekere zin nog gevoelig voor zuren en vooral zouten.
    Bij RVS 316 is dat minder.

    Terwijl ik van mening ben - en denk - dat je bij een goede kookplaat een goede RVS-staalsoort mag verwachten, zou ik geen risico nemen.
    Eenmaal "aangetast" is het RVS niet makkelijk weer in een mooie staat te brengen.

    In mijn beleving loont het om een speciaal RVS poetsmiddel te gebruiken.
    Dat wil niet zeggen dat er geen 10-tallen andere producten zijn die je ook kunt gebruiken maar de frustratie van het toeval van de verkeerde, dat zou ik mezelf niet aan willen doen.


    Duidelijk.
    Idd mijn rvs kraan heeft een ingebrande vlek. zo zonde
Terug naar de lijst