Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis!

Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis! 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Ik kreeg de vraag of ik hier aandacht aan wilde besteden en dat lijkt me zomaar een goed idee.

    Door de wooncrisis worden gescheiden ouders gedwongen om voor lange tijd bij elkaar in één huis te blijven wonen. Dat resulteert in spanningen en verhoogt de kans op vechtscheidingen, huiselijk geweld, getraumatiseerde kinderen en ander leed. Deze groep verdient specifieke aandacht en een passende oplossing.


    >>LINK<<
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Gedaan
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Meteen getekend. Ik heb een klein jaar bij mijn ex moeten inwonen. Geen vechtscheiding, wel zeer veel stress.
    De wachttijden zijn tegenwoordig zo hoog dat dat jaartje van mij peanuts was.
  4. Ezzie
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ezzie
    Zeker een goed idee!
    Ik heb er zelf gelukkig niet mee te maken gehad, maar hoor zoveel schrijnende verhalen om mij heen...
    Getekend.
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Ook nog erg lastig half jaar gehad, alsnog voorlopige voorzieningen en helaas huisuitzetting. Ga tekenen maar geloof niet dat het veel uithaalt. Woningtekort is enorm.

    Met kinderen zou je (eigenlijk) niet op straat mogen komen..
    >>LINK<< (rapport Defence for children)
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Zou fijn zijn als er genoeg woningen waren, maar helaas.
  7. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Gedaan. Niet makkelijk te bereiken maar wel heel belangrijk
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Nou, ik vind hier wel wat van. Hoezo, hebben die recht op een woning. Dit heeft nogal wat consequenties als dit al uitvoerbaar zou zijn.

    Mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid om voor zichzelf te zorgen toch. Ik zou er een voorstander van zijn, om bij het aangaan van een huwelijk alvast afspraken te maken voor als het fout zou gaan. Een huwelijk is een zakelijke overeenkomst, bouw een scheidingscomponent in.

    Het kan toch niet zo zijn dat het beperkte woningaanbod straks nog uitsluitend naar gescheiden mensen gaat. Dan kom je als starter, verhuizer of asielzoeker helemaal niet meer aan bod. Plus dat het dan wel erg gemakkelijk wordt uit elkaar te gaan. Een beetje een drempel mag er echt wel zijn hoor.

    Voor schrijnende gevallen zijn echt wel mogelijkheden, ook nu.
  9. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ben het met je eens Piep. Statushouders hebben ook recht op een huis. Net als jongeren. Net als gezinnen die uitbreiden etc. Iedereen heeft recht op een fijne woning, maar er is nou eenmaal woningtekort. Niemand heeft dus meer recht op een huis dan een ander.

    En met het tempo waarin stellen scheiden is dit natuurlijk zo onhaalbaar als maar kan.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijn zus is bezig met een initiatief voor gescheiden ouders. Misschien interessant om hier te vermelden? >>LINK<<
  11. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Ben het volledig met Piep eens.
  12. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik vind het ook niet persé logisch.
    Wat er eigenlijk staat is namelijk: scheidende ouders zijn meer schrijnend dan andere woningzoekers.
    Terwijl: feitelijk hébben ze een huis.
    Ze hebben er alleen door de scheiding nu twee nodig.
Terug naar de lijst