reparatie/vervanging

reparatie/vervanging 

Onderwerp van Mar1970

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    dag,

    ik heb onlangs een VR bril gekocht en 'sabers/controllers'. Ik heb die bij Bol gekocht, bij een speelgoedbedrijf. Nu doet 1 van de controllers het niet goed, dus ik mail naar Bol, die me verwijzen naar de speelgoedzaak.
    Die melden me dat ik nog garantie heb via Sony en het via die site moet regelen.

    Da's fijn, maar dan ben ik dus nu weken m'n controllers kwijt en kan ik het spel niet spelen.
    Is het niet zo dat het speelgoedbedrijf mij nieuwe moet sturen, ik stuur de oude op en zij regelen die maar met Sony? Ik heb toch een deal met hen en niet met Sony?

    Mar
  2. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    Vaak moet je bij een aankoop de garantie eerst online reglenen.(registreren) Misschien bedoelen ze dat?.
  3. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    nee.

    net met Bol gechat, erg vaag gesprek dat opeens werd afgesloten met 'ga het doorzetten naar andere afdeling'. En 1 minuut later krijg ik een mail dat ik het product ga retourneren en dat ik daar 60 dagen voor heb.

    Euh prima. Ga ik ze wel elders kopen, wachten tot die binnen zijn en dan deze retourneren.

    Bijzondere toestand.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Het speelgoedbedrijf is in 1e instantie verantwoordelijk voor de garantieregeling, maar dat betekend niet dat ze een nieuwe moeten sturen, maar dat zij reparatie regelen.

    Maw: jij stuurt het op naar de winkel en zij moeten het repareren. Kunnen ze dat niet zelf, moeten zij het opsturen naar de fabrikant. Het is dus niet zo dat zij direct vervanging moeten regelen. En omdat het via de winkel gaat, duurt het minimaal nog 1 week langer of meer, afhankelijk hoe snel zij het doorsturen naar Sony en bij retour weer naar jou.

    Dit vind ik het nadeel van die bol onderverkopers. Zijn vaak zelfstandigen die de spullen zelf bij bijv AliExpress kopen en met een aardige opslag via bol verkopen. Zonder magazijn (of een kleintje, bijv garage) en ook zonder service afdeling.
  5. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    ik blijf dat altijd maar bijzonder vinden, het probleem neerleggen bij de klant bij een niet goed werkend product.

    Maar goed, ik mag het dus retourneren, da's mooi, screenshot gemaakt dat ik daar 60 dagen vanaf nu voor heb.

    Nu nog nieuwe vinden, en dat is nog knap lastig Smile
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Mar1970
    ik blijf dat altijd maar bijzonder vinden, het probleem neerleggen bij de klant bij een niet goed werkend product.

    Maar goed, ik mag het dus retourneren, da's mooi, screenshot gemaakt dat ik daar 60 dagen vanaf nu voor heb.

    Nu nog nieuwe vinden, en dat is nog knap lastig Smile


    Fijn dat het opgelost is! Ik heb ook een VR bril (Oculus Quest), dan kun je virtueel toch nog ergens anders vertoeven en je kunt deze overal gebruiken.
    Hopelijk vind je elders een andere. Ik had mijne ook rond deze tijd gekocht en dat was best nog wel lastig. Suc6!
  7. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    ik heb de VR bril van PS4,echt tof.

    het gaat hier om deze dingen >>LINK<<

    Super leuk met Beatsaber.
  8. Hightower
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hightower
    Je koopt iets bij Bol.com dan is bol.com er ook verantwoordelijk voor.

    Jij hebt nl een koop overeenkomst met wederzijdse rechten en plichten met bol.com

    Die regelt maar achter de schermen hoe ze dat oplossen.




  9. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    ja dat vind ik dus eigenlijk ook en Bol nu dus blijkbaar ook, aangezien ik de controllers retour kan sturen, zelfs mét verlengde termijn van 60 dagen.

    nu alleen nog nieuwe vinden, en dat is nog knap lastig.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Hightower
    Je koopt iets bij Bol.com dan is bol.com er ook verantwoordelijk voor.

    Jij hebt nl een koop overeenkomst met wederzijdse rechten en plichten met bol.com

    Die regelt maar achter de schermen hoe ze dat oplossen.







    Ik vraag me af of dat zo in de voorwaarden staat, Bol bied digitaal onderdak aan diverse bedrijven, die zelf verantwoordelijk zijn.

    Ik Google tegenwoordig op de bedrijven, want niet elk bedrijf dat onder de bol noemer verkoopt, staat goed bekend.
  11. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik vraag me af of dat zo in de voorwaarden staat, Bol bied digitaal onderdak aan diverse bedrijven, die zelf verantwoordelijk zijn.

    Ik Google tegenwoordig op de bedrijven, want niet elk bedrijf dat onder de bol noemer verkoopt, staat goed bekend.


    Ja hoor, zo staat het voor zover ik weet ook in het consumentenrecht. Voorwaarden mogen nooit in strijd zijn met de wet.
  12. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Mar1970
    ja dat vind ik dus eigenlijk ook en Bol nu dus blijkbaar ook, aangezien ik de controllers retour kan sturen, zelfs mét verlengde termijn van 60 dagen.

    nu alleen nog nieuwe vinden, en dat is nog knap lastig.


    Als het onder de garantie valt, krijg je nieuwe, is mijn ervaring met Bol.com
Terug naar de lijst