Nieuwe thermostaat

Nieuwe thermostaat  

Onderwerp van Pi

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi
    Toen ik dit huis kocht zat er een E-thermostaat van Essent in. (Zie foto.) Je kan alleen nog maar tijdelijk handmatig de temperatuur aanpassen, de rest van de functies werken niet meer. Het is dus tijd voor een nieuwe.

    Wie heeft er tips waarop ik moet letten bij de aanschaf van een nieuwe thermostaat?
    Plaatje
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Wat voor een soort ketel je hebt. Wanneer je ketel modulerend is werkt die niet samen met elke thermostaat. Zo ook wanneer je ketel niet modulerend is. Mijn vorige ketel kon wel omgebouwd worden naar niet modulerend,, maar daar heb ik me niet aan gewaagd.
    Nu heb ik sinds gisteren een ketel waarbij dat weer niet uitmaakt, die zou met elk soort thermostaat moeten kunnen werken.

    Ik heb een huurwoning, dus basic thermostaat, ga wel op zoek naar een andere thermostaat die instelbaar is.
  3. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Wat voor een soort ketel je hebt. Wanneer je ketel modulerend is werkt die niet samen met elke thermostaat. Zo ook wanneer je ketel niet modulerend is.


    Ik weet niet of mijn ketel modulerend is. Kan dat nergens vinden. De huidige thermostaat kan wel gebruikt worden bij een modulerende ketel.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Pi


    Ik weet niet of mijn ketel modulerend is. Kan dat nergens vinden. De huidige thermostaat kan wel gebruikt worden bij een modulerende ketel.



    Ik kwam er pas achter toen ik een thermostaat aansloot en deze niet werkte.

    Ik denk dat je haast een modulerende ketel hebt, maar er zijn vast andere mensen hier die je verder kunnen helpen met de stukje
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    wert je zeker dat de thermostaat defect is en niet abusievelijk verkeerd is ingesteld?

    >>LINK<<
  6. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef koen
    wert je zeker dat de thermostaat defect is en niet abusievelijk verkeerd is ingesteld?

    >>LINK<<


    Hij is niet defect, hij wordt niet meer ondersteund en daarom werken de andere functies niet meer.
  7. Roberto
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roberto
    Ik ben ook opzoek naar een andere thermostaat. Dus ik volg even dit draadje. Als ik wat interessante dingen heb gevonden, dan zal ik dat hier posten.
  8. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    Ik heb een Nest! (Staand model)
    Werkt op ‘Hey Google’
    Ben er blij mee
    Mijn kids ook - hebben ze het erg koud - dan kunnen ze m zelf simpel bedienen

    Kan heel veel via de app instellen
    En elke keer wanneer de kids n hebben ingesteld -
    Kan die automatisch weer n stukje lager gezet worden

    En ga ik de deur uit - dan gaat de thermostaat automatisch op de eco-stand

    Succes met t zoeken

  9. Roberto
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roberto
    Ik zat ook aan de Nest te denken. Ik al overal in huis de Google home mini speakers. Super handig. Dus de Nest past hier goed bij.
  10. Roberto
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roberto
    De Nest Thermostaat V3, is nu bij Bol in de aanbieding. Ik heb er net een besteld.
Terug naar de lijst