Wasverzachter of niet? 

Onderwerp van Roberto

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Jazeker ik gebruik het ook.
  2. “Gebruik geen wasverzachter om je sportkleding te wassen! Ja, je was gaat er lekker van ruiken en wordt lekker zacht, maar wasverzachter kan je sportkleding aantasten! Vooral sportkleding met veel lycra kan niet goed tegen wasverzachter. Bovendien is wasverzachter slecht voor de speciale werking van sportkleding.
    Resten wasverzachter verhinderen dat de speciale stof van je hardloopkleding het vocht van je lichaam kan weg transporteren.”
  3. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Voor de lakens, hoeslakens en handdoeken die ik toch buiten op de lijn laat drogen doe ik er zeker wel een scheutje wasverzachter bij.
    En als ik het gratis krijg dan gebruik ik het of deel met de buurvrouw.
  4. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Nee nooit
    Wat in de droger kan, gaat daarin
    En zijn sportkleding / overhemden gaan op een hangertje
    Aan de lijn op zolder.
    Ik strijk niets( ter info)
  5. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Sheeba
    Nee nooit
    Wat in de droger kan, gaat daarin
    En zijn sportkleding / overhemden gaan op een hangertje
    Aan de lijn op zolder.
    Ik strijk niets( ter info)


    Hier ook geen wasverzachter en geen strijken Smile
  6. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    Nooit. Niet alleen slecht voor het milieu, maar ook voor je textiel (slijtage) en voor je machine (er blijft teveel rotzooi achter). Ik heb geen plaats voor een droger, buiten dat zijn het energieslurpers en in principe onnodig (ik kan me voorstellen dat je er i.g.v. een groot gezin wel één gebruikt). Wasmiddel zonder parfum (Neutral of Klok voor de lakens, handdoeken en ondergoed/sokken). Ik gebruik DIY wasmiddel wat ik maak van Marseillezeep voor mijn kleding. Ik kan niet tegen parfumluchten, wordt er misselijk van. Wat dat betreft ben ik een saaie piet maar voor mij werkt het. Als ik wasverzachter krijg dan geef ik het weg (zet het op Amsterdam deelt/geeft, FB groep).
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea


    Dat is interessant! Zo even beter lezen dat artikel.
    quote:
    Dit schreef frida_m
    Ik gebruik geen wasverzachter en sinds kort ook zelfs geen wasmiddel meer maar een eco-egg wasbol (zie hier bv. voor een recensie: >>LINK<< ). Dat bevalt ontzettend goed: was wordt schoon, ruikt fris maar niet naar 1 of ander parfum, en ik hoef dus geen wasmiddel meer te kopen wat natuurlijk veel verpakking/vervoer/product scheelt en dus een behoorlijk goede impact heeft op het milieu. Gebruik af en toe een scheut azijn als wasverzachter en voor vlekken eventueel wat ossegalzeep, maar mijn ervaring tot nu toe is dat de was goed schoon en fris wordt.

  8. Roberto
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roberto

    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    “Gebruik geen wasverzachter om je sportkleding te wassen! Ja, je was gaat er lekker van ruiken en wordt lekker zacht, maar wasverzachter kan je sportkleding aantasten! Vooral sportkleding met veel lycra kan niet goed tegen wasverzachter. Bovendien is wasverzachter slecht voor de speciale werking van sportkleding.
    Resten wasverzachter verhinderen dat de speciale stof van je hardloopkleding het vocht van je lichaam kan weg transporteren.”

    Dank je voor de tips. Super nuttig.
  9. Roberto
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roberto

    Dank je wel iedereen voor alle reacties. Ik ben weer wat wijzer geworden. Ik gebruikte al geen wasverzachter, en dat zal dus zo blijven.
    Die 2 gratis flessen die ik van Picnic heb gekregen, geef ik wel weg.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik gebruik het zelden, soms wel azijn maar ook dat niet altijd.
    Ik vind het vaak stinken en ben allergisch, daarnaast is het belastend voor het milieu
  11. Joyzzz
    Move like Jagger

    Toon alleen de berichten van Joyzzz
    quote:
    Dit schreef 00h
    Smile net waar je van houdt, en ook per merk verschillend. Die v Zwitsal ruikt bv heel anders...


    O ik heb alles van zwitsal. Was verzachter, was middel. Geurdoekjes , Shampoo, conditioner, olie. bodylotion.
    Mijn huis ruikt naar baby.Smile
  12. K2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van K2
    quote:
    Dit schreef An-drea
    Nooit. Niet alleen slecht voor het milieu, maar ook voor je textiel (slijtage) en voor je machine (er blijft teveel rotzooi achter). Ik heb geen plaats voor een droger, buiten dat zijn het energieslurpers en in principe onnodig (ik kan me voorstellen dat je er i.g.v. een groot gezin wel één gebruikt). Wasmiddel zonder parfum (Neutral of Klok voor de lakens, handdoeken en ondergoed/sokken). Ik gebruik DIY wasmiddel wat ik maak van Marseillezeep voor mijn kleding. Ik kan niet tegen parfumluchten, wordt er misselijk van. Wat dat betreft ben ik een saaie piet maar voor mij werkt het. Als ik wasverzachter krijg dan geef ik het weg (zet het op Amsterdam deelt/geeft, FB groep).

    Ik heb een ruim huis maar eigenlijk, gek genoeg, geen ruimte om was op te hangen. Als ik het boven hang moet ik er altijd met mijn hoofd doorheen, als ik het in de badkamer hang, moet daar de verwarming aan.
    Alleen in de zomer hang ik het wel eens buiten, als ik de hele dag thuis blijf. Maar zo balen als je droogrek weer eens door een windvlaag om is gewaaid - opnieuw een deel van de was doen! En dan de keren dat er een buitje over je bijna droge was gaat...
    Wij gebruiken de droogtrommel dus wel. AA+ ding, en met kleding uit de wasmachine (hoog centrifuge-getal) gaat een en ander in minder dan een uur. Qua energie vreet ie niet zoveel. Mijn gasverwarming is duurder dan de droger op elektra.
    Ik gebruik geen wasverzachter, wel een scheutje azijn.
Terug naar de lijst