ontbindingsbesluit vereniging

ontbindingsbesluit vereniging 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Help. Zo'n 10 jaar geleden heb ik met 2 medebestuurders een CVA vereniging opgericht. (Cerebraal Vasculair accident) Na 5 jaar waren de kosten hoger dan de opbrengsten,. Dus is er besloten om met het clubje te stoppen. De inschrijving bij de KVK is altijd blijven bestaan. Deze kostte ook niets. Maar nu moeten er in ene UBO's ingeschreven worden in het UBO register.
    Toch maar de vereniging opheffen. Er zijn geen baten en lasten. De helft van de leden is inmiddels overleden. Het bestuur leeft nog. De vereniging is met een feestje ontbonden. Geen notulen.
    Hoe kom ik nu aan een ontbindingsbesluit. Iemand een idee/model.
  2. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ik zou de KVK vragen hoe je dat, in deze situatie, het best kan regelen.
  3. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ik krijg het op mijn mobiel zo snel niet geplakt. Maar als je googled op 'ontbindingsbdsluit voorbeeld' vind je wel iets.
  4. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef meeuw
    Ik zou de KVK vragen hoe je dat, in deze situatie, het best kan regelen.

    Heb ik gedaan. Mevrouw zuchtte en was onverbiddelijk. Moet er komen.
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Als je vereniging statuten heeft, staat daarin wellicht hoe de vereniging ontbonden kan worden.

    Zijn er nog leden, want alleen de leden mogen de vereniging ontbinden.
    Dat moet dan gebeuren door het bijeenroepen van een Algemene Leden Vergadering en 2/3 moet voor zijn (tenzij anders bepaald in de Statuten)

    Als er sprake is van een batig saldo dient dat aan de leden uitgekeerd te worden, of eventueel (met toestemming leden) andere bestemming, bv goed doel.

    Als er geen leden meer zijn, kan de vereniging van rechtswege ontbonden worden, want een vereniging zonder leden is geen vereniging meer.

    Ontbindingsbesluit opsturen naar KvK en vereniging ontbinden.
    Administratie na ontbinding nog 7 jaar bewaren.



  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Eric1
    Ik krijg het op mijn mobiel zo snel niet geplakt. Maar als je googled op 'ontbindingsbdsluit voorbeeld' vind je wel iets.


    Ook gedaan. en dan kom ik uit op de doehetzelfnotaris. kosten €12.50.Dat maakt mij niet uit. Maar dan wil ik wel weten of het daarmee lukt.
  7. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef robinet


    Ook gedaan. en dan kom ik uit op de doehetzelfnotaris. kosten €12.50.Dat maakt mij niet uit. Maar dan wil ik wel weten of het daarmee lukt.

    Ja dat laatste weet ik dus niet. Gewoon uitproberen?
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Probleem opgelost. Bij de doehetzelfnotaris een standaard ontbindingsbesluit gekocht de lege velden ingevuld. Het zit al op de post.

    Bedankt voor het meedenken
Terug naar de lijst