Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Iemand ervaring met prei planten?
    Wanneer haal je ze uit de grond voor het herpoten en wat doe je er dan mee?
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik heb een paar weken geleden prei geplant. Het waren mini plantjes van een kweker, via de moestuin gekocht. Ze waren ongeveer 15 cm groot. Ik heb met een bezemsteel een gat in de grond gemaakt en daar heen ik ze in gezet zodat ze net boven de grond kwamen. Gaten hoef je niet dicht te maken. Veel water geven voor een poos. Inmiddels zijn ze aangeslagen en hoef ik ze geen water meer te geven.

    Leuke site voor meer info:
    >>LINK<<
  3. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Leuke site voor meer info:
    >>LINK<<


    Ja, die site gebruik ik ook!
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Dat is helder en duidelijk!
    Sommige mensen eten het groen van de prei niet.
    Gooien t weg.
    Lollig om te lezen hoe ze dat wit kweken.
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Margo


    Ja, die site gebruik ik ook!


    Da's echt zo'n fijne site, heel informatief.
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vanochtend in de moestuin weer een paar m2 onduidelijk gemaakt. Noeste arbeid zeg, ik voel mijn lijf...

    Maar heel veel oogst. Ik zag dat er al minicourgettes aan mijn plant zaten. De eerste framboos was al roze aan het worden, de tomaten staan in bloei, evenals de braam. Ik zag kleine appeltjes en kersen. Daarnaast een hekje bak aardbeien en een paar stengels rabarber. En niet te vergeten mijn asperges.

    Nu dus aan de kook; asperges voor vanavond, het restant wordt soep. En rabarber-aardbeiencompot. Nu nog eens kijken wat ik met de rest van de aardbeien en rabarber ga maken. De aardbeien blijven niet lang goed, maar dat is niet erg, morgen weer een volle bak....

    Bij de asperges vanavond rucola en pluksla maar die pluk ik straks hier in de tuin achter mijn huis.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  7. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    Wauw, wat leuk Nienke!

    Wat gaat dat snel bij jou....Smile bij mijn aardbei en framboos is er nog helemaal niks, maar die staan dan ook in pot en niet in de volle aarde, dat zal schelen denk ik....?
  8. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Jeetje, jouw tomaten staan al in bloei. Jaloers!
    Die van mij zijn nog zulke pierige plantjes dat ik overweeg planten te kopen.
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef AnnePA
    Wauw, wat leuk Nienke!

    Wat gaat dat snel bij jou....Smile bij mijn aardbei en framboos is er nog helemaal niks, maar die staan dan ook in pot en niet in de volle aarde, dat zal schelen denk ik....?


    Dat beetje meer zuidelijk/landinwaarts dat ik woon (tenminste, dat denk ik uit je profiel) maakt vaak een wereld van verschil denk ik.

    Al mijn tomatenplantjes zijn opgekomen dus ik heb er een heleboel. Ik heb er ook een paar in potten gedaan achterin de tuin. Gewoon voor de snoep als ik pauze heb van het thuiskantoor. Ik was vergeten naamkaartjes bij de plantjes te zetten. Ik denk dat het struiktomaatjes zijn. Jummie.
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Bosbes
    Jeetje, jouw tomaten staan al in bloei. Jaloers!
    Die van mij zijn nog zulke pierige plantjes dat ik overweeg planten te kopen.


    Ik weet niet meer wanneer ik ze geplant heb, ik geloof in maart. Daarna heb ik ze wel in grotere potten gedaan en buiten onder het afdak laten verder groeien. Sinds half mei staan ze in de volle grond. Dat gaat ineens hard. Alles gaat nu ineens hard trouwens😉
  11. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Dat beetje meer zuidelijk/landinwaarts dat ik woon (tenminste, dat denk ik uit je profiel) maakt vaak een wereld van verschil denk ik.

    Al mijn tomatenplantjes zijn opgekomen dus ik heb er een heleboel. Ik heb er ook een paar in potten gedaan achterin de tuin. Gewoon voor de snoep als ik pauze heb van het thuiskantoor. Ik was vergeten naamkaartjes bij de plantjes te zetten. Ik denk dat het struiktomaatjes zijn. Jummie.

    Ja klopt, ik woon in Den Haag, ook nog vlakbij zee en 7 hoog op het Zuiden, dus: veel zon, zout en wind....Smile

    Leuk zoveel tomaten planten, ik ben met die ene van mij al zo blij!
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef AnnePA

    Ja klopt, ik woon in Den Haag, ook nog vlakbij zee en 7 hoog op het Zuiden, dus: veel zon, zout en wind....Smile

    Leuk zoveel tomaten planten, ik ben met die ene van mij al zo blij!


    O wow, ja dan moet je echt heel selectief planten. Dat zou voor mij best een uitdaging zijn…
Terug naar de lijst