Piekbelasting electriciteit

Piekbelasting electriciteit 

Onderwerp van Carla-S

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Zoals veel van jullie misschien weten is er gisteren in de NO polder kortsluiting in een stroomhuis geweest.
    Omdat de veiligheidssystemen niet werkten zijn er hoogspanningskabels gaan branden over grote afstand.
    Ook onder de grond raakten kabels oververhit en schroeide de aarde.

    Bij ons in Almere was een korte stroomuitval (minuut of 5) daarna startte het langzaam op. Internet, tv en wifi duurde wat langer.
    Benzinepompen werkten vanochtend nog steeds niet.

    Langzaamaan druppelt de schade van particulieren binnen.
    Ovens, kookplaten, cv-ketels, modems, computers die door een mogelijke stroompiek de geest hebben gegeven.

    Ik heb er geen last van, maar hoe voorkom je zoiets?
  2. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Zoals veel van jullie misschien weten is er gisteren in de NO polder kortsluiting in een stroomhuis geweest.
    Omdat de veiligheidssystemen niet werkten zijn er hoogspanningskabels gaan branden over grote afstand.
    Ook onder de grond raakten kabels oververhit en schroeide de aarde.

    Bij ons in Almere was een korte stroomuitval (minuut of 5) daarna startte het langzaam op. Internet, tv en wifi duurde wat langer.
    Benzinepompen werkten vanochtend nog steeds niet.

    Langzaamaan druppelt de schade van particulieren binnen.
    Ovens, kookplaten, cv-ketels, modems, computers die door een mogelijke stroompiek de geest hebben gegeven.

    Ik heb er geen last van, maar hoe voorkom je zoiets?


    Qua schadelijke gevolgen
    Een overspanningsbeveiliging.

    Maar ik denk eerder dat er onderspanning geweest is.

  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Zoals veel van jullie misschien weten is er gisteren in de NO polder kortsluiting in een stroomhuis geweest.
    Omdat de veiligheidssystemen niet werkten zijn er hoogspanningskabels gaan branden over grote afstand.
    Ook onder de grond raakten kabels oververhit en schroeide de aarde.

    Bij ons in Almere was een korte stroomuitval (minuut of 5) daarna startte het langzaam op. Internet, tv en wifi duurde wat langer.
    Benzinepompen werkten vanochtend nog steeds niet.

    Langzaamaan druppelt de schade van particulieren binnen.
    Ovens, kookplaten, cv-ketels, modems, computers die door een mogelijke stroompiek de geest hebben gegeven.

    Ik heb er geen last van, maar hoe voorkom je zoiets?

    Persoonlijk of bij de electriciteitsmaatschappij?
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Persoonlijk of bij de electriciteitsmaatschappij?


    Als huishouden zijnde

  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S

    quote:
    Dit schreef Die-vers


    Qua schadelijke gevolgen
    Een overspanningsbeveiliging.

    Maar ik denk eerder dat er onderspanning geweest is.



    Ik was bij AH toen de stroom uitviel, 5 minuten later ging alles weer aan maar alleen met knipperende lampen.

    Internet thuis deed het pas na 3 kwartier weer, terwijl de verlichting weer normaal was.

    De berichten over defecte apparaten in huis druppelen sinds vanochtend binnen
  6. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ik vroeg me dat ook af en kwam dit tegen.
    Elektronica loopt gevaar bij opstarten stroom na stroomstoring: >>LINK<<
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Internet thuis zal vast meer te maken hebben gehad met een wijkcentrale (waar je internet vandaan komt) die nog niet herstart was. Dat heeft niets te maken met dat de stroom thuis alweer aanwezig was.

    Pieken na een stroomstoring kan gebeuren, maar de electraleverancier probeert dat zoveel mogelijk te voorkomen. Want ook zij moeten die pieken verwerken en willen niet zoveel schadeclaims betalen.
    Een verlengsnoer met piekstroom beveiliging zou wel mee kunnen werken, maar het hangt ook af van hoe hoog de stroom is, duur, frequentie van geleverde stroom, aangesloten apparaten enz.
    Je kan je zeker niet 100% tegen beveiligen en de vraag is of je dat ook wel zou moeten doen (kosten/baten).
  8. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Internet thuis zal vast meer te maken hebben gehad met een wijkcentrale (waar je internet vandaan komt) die nog niet herstart was. Dat heeft niets te maken met dat de stroom thuis alweer aanwezig was.

    Pieken na een stroomstoring kan gebeuren, maar de electraleverancier probeert dat zoveel mogelijk te voorkomen. Want ook zij moeten die pieken verwerken en willen niet zoveel schadeclaims betalen.
    Een verlengsnoer met piekstroom beveiliging zou wel mee kunnen werken, maar het hangt ook af van hoe hoog de stroom is, duur, frequentie van geleverde stroom, aangesloten apparaten enz.
    Je kan je zeker niet 100% tegen beveiligen en de vraag is of je dat ook wel zou moeten doen (kosten/baten).


    Piekstroom is wat anders dan piekspanning


  9. LeonB
    Pluk de dag!

    Toon alleen de berichten van LeonB
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou zoiets kunnen proberen.
    >>LINK<<
Terug naar de lijst