energieverbruikmanager real time

energieverbruikmanager real time 

Onderwerp van meeuw

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    De gegevens maken me bewuster van mijn gedrag. Als dat kan pas ik mijn gedrag erop aan.
    Ik zie het met de app die ik heb niet als een taak.
  2. Kilroco
    Going home

    Toon alleen de berichten van Kilroco
    quote:
    Dit schreef Anke
    Mij lijkt t zo onrustig om te moeten leven met en op basis van data. Daar waar ik t kan voorkomen doe ik dat het liefst
    Nou scheelt t dat ik ook de ballen verstand heb van dit soort dingen

    Maar ik hoef ook gewoon echt niet dagelijks te weten wat ik verbruik. Van t idee krijg ik al maagpijn


    Ik ben daar ook niet van. Alleen woon ik nu in een huis zonder representatief verbruik met pubers die hardleers zijn. Ik houd het mijn pubers steeds voor de neus wanneer het weer de spuigaten uitloopt door hun (onnodig) gebruik.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Anke
    En wat doen jullie vervolgens met deze informatie?




    je leert hiermee je verbruik te voorspellen ipv te meten. Dat het het moment waarop je dr nog wat aan kan doen.

    Het blijkt bv dat 's winters met het koken meer energie verbruikt omdat je via de afzuiger de warmelucht naar buiten blaast dan het eigenlijke koken gebruikt. Dan kan je ervoor kiezen een overschotel te maken, of te overwegen een warmte-terugwinninstallatie aan te schaffen. En een ovenschotel kan heel lekker zijn.

    Je leert ook je sluipverbruik meten en te weten. We hebben ons sluipverbruik hiermee weten te halveren. scheelt toch 100W, is 2.4kWh per dag, met de huidige prijzen toch ruim een euro ofwel 365 euro per jaar. Heb ik mn domoticz systeempje in 4 maanden terugverdiend.

    Je kan ook wachten op je jaarafrekening en dan jezelf afvragen waar dat allemaal is heen gegaan en miepen dat het allemaal zo duur geworden is.

    De stroom die dit apparaatje verbruikt (ca 20W) valt in het sluipverbruik van ca 100W. Dit zijn alle apparaten in huis die continue stroom gebruiken. Een Raspberry PI4 gebruikt bv ca 6W.
    13 nov '22 - 12:09:14 / 13 nov '22 - 12:21:56
Terug naar de lijst