Id kaart aanvragen kind, maar.....

Id kaart aanvragen kind, maar..... 

Onderwerp van Soraya

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Soraya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Soraya
    Alweer 3 jaar geleden zijn we (ex-vriend en ik) uit elkaar gegaan.

    Samen hebben hebben we een prachtdochter van nu 8 jaar. Ex heeft haar erkend & via kantongerecht gedeelde ouderlijke macht (dit is gelijk na haar geboorte aangevraagd).

    We hebben alleen maar samengewoond (voordeurdelers) en dus geen samenlevingscontract o.i.d. gehad.

    Nu woont ex meer in Canada dan in Nederland & wanneer hij terugkomt is nog onbekend, wat ik wel weet zal dit pas halverwege volgend jaar zijn.

    Nu wilde ik dus weer een ID-kaart (die van haar verloopt bijna) voor Mupke aanvragen, maar.... dat aanvraagformulier moet door beide gezaghouders worden ondertekend (althans, dat staat op het formullier) & van beide gezaghouders moet dan, ter plaatse, ook een legitimatiebewijs overhandigd dienen te worden (geen kopie).


    Mijn vraag aan jullie is of er iemand hier is die hier ervaring mee heeft & of het ook mogelijk is om in mijn eentje haar hier toestemming voor te geven?

    Alvast bedankt!!!

    Groetjes,
    Soraya
  2. Arno
    Help mij aan glazen. ;-)

    Toon alleen de berichten van Arno
    Elke gemeente heeft weer een andere interpretatie van de regels. Bij sommige is een kopie van paspoort van de niet-verzorgende ouder voldoende. Gewoon even je situatie uitleggen bij burgerzaken, dan kunnen zij vertellen wat ze van je willen.
  3. Ben toevallig vandaag geweest om nieuwe kaarten aan te vragen. Ik had ex gevraagd om zelf een briefje te schrijven waarin hij schreef dat hij zijn toestemming gaf met handtekening. Dat ik ook zijn identiteitsbewijs mee moest nemen heeft te maken met het feit dat ze moeten controleren of zijn handtekening op de brief dezelfde is als op zijn id.
    Misschien de gemeente bellen en vragen of ze in dit geval wel accoord gaan met een copie en ex vragen of hij schriftelijk toestemming wil geven en een copie op wil sturen?
    Vergeet niet dat bij het aanvragen van de nieuwe id je dochter zelf erbij moet zijn.
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Hier moet het id-bewijs van beide ouders getoond worden, of de andere ouder moet in de eigen woonplaats een bewijs van echtheid van het legitimatiebewijs halen.
    Je hebt hoe dan ook medewerking van de andere ouder nodig, de regels zijn hierin aangescherpt.Smile
  5. Varekai
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Varekai
    quote:
    Dit schreef Salome
    Hier moet het id-bewijs van beide ouders getoond worden, of de andere ouder moet in de eigen woonplaats een bewijs van echtheid van het legitimatiebewijs halen.
    Je hebt hoe dan ook medewerking van de andere ouder nodig, de regels zijn hierin aangescherpt.Smile


    Hier ook. Je kunt bij de rechter vervangende toestemming krijgen, maar dan moet je aan kunnen tonen dat je ex niet mee (kan) werken.
    Je zit dan wel aan een procedure vast....
  6. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    Ik ben vorige week geweest.
    Ex had een briefje geschreven en ondertekend en een kopie van zijn ID.
    Dit was bij ons voldoende.'
    Maar wat ik hier lees kan het dus per gemeente verschillen.
    Situatie uitleggen,miss dat ze mee willen werken.
    Succes!
  7. Bij ons moet je een geldig legitimatie bewijs van beide ouders meegenomen worden, mag geen kopie zijn.
    Maar in jouw situatie zou ik toch eens met je gemeente bellen of langs gaan en duidelijk uitleggen hoe jullie situatie is en misschien accepteren ze dan wel een kopie van paspoort vader en een legalisatie handtekening.
  8. ina-s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ina-s
    ja lastig is dit soms maar met 12 mogen ze het zelf aanvragen. Mijn ex weigerde ook om toestemming te geven via een brief en coie legimitatie bewijs en ja dan krijgen ze geen id en als je he wel wil kan je naar de rechtbank. De oudste twee zijn nu 12 en ouder. Hoop dat het jou wel lukt om van hem toestemming te krijgen.
  9. Heb in Barendrecht vorige week een ID voor mijn dochter van 12 aangevraagd en mijn handtekening was voldoende.
    Voor een paspoort hebben ze hier echter wel 2 handtekeningen nodig.
    Mag van een ouder een brief zijn met toestemming en copie van een paspoort of rijbewijs.

    Sonja
  10. Bericht van Marie-Anne is op 04-01-2012 om 13:22:41 uur verwijderd door Marie-Anne.

    Reden: verwijderen

     
  11. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef Marie-Anne



    Conclusie. Nog vlug v??r 1 januari 2012 proberen er eentje aan te vragen.



    Misschien moet je even lezen wat ze schrijft, voordat je reageert?Smile
  12. Soraya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Soraya

    Vandaag op het gemeentehuis geweest. De receptioniste wist het niet (logisch) & adviseerde mij om burgerzaken te bellen i.p.v. in de wachtrij aan te sluiten, voor deze vraag.

    Dus dat ga ik nu gelijk even doen......

    Bedankt voor de reacties & alvast fijne feestdagen!!
Terug naar de lijst