Id kaart aanvragen kind, maar.....

Id kaart aanvragen kind, maar..... 

Onderwerp van Soraya

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
    Bericht van Marie-Anne is op 04-01-2012 om 13:21:36 uur verwijderd door Marie-Anne.

    Reden: verwijderen

     
  1. Soraya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Soraya
    Re: Re: Re: Re: Id kaart aanvragen kind, maar.....
    Het was idd de bedoeling om nog voor 1 januari haar ID kaart te verlengen/aan te vragen.
    Maar daar heb ik ook de legitimatie & toestemming van haar vader voor nodig. En aangezien hij pas halverwege volgend jaar weer in NL is was dus mijn vraag wie hier ook ervaring mee heeft.

    quote:
    Dit schreef Marie-Anne

    Ja, en ?????? Smile
  2. Bericht van Marie-Anne is op 17-01-2012 om 18:44:40 uur verwijderd door Marie-Anne.

    Reden: verwijderen

     
  3. Soraya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Soraya
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Id kaart aanvragen kind, maar.....
    Was ook een fijne conclusie ;-) Bedankt!!
    Die had ik ook, hihihihi

    Had dus vandaag gebeld, maar was nét een minuutje te laat, want ze waren vanaf 12.30u niet meer bereikbaar :-(
    Of ik het maandag nogmaals wilde proberen? Ik maakte een grapje of zij dan aan het werk was, toen viel bij haar het "kwartje" en moest ze er ook om lachen. Dinsdagochtend dus weer bellen. Ik ben benieuwd!!!

    Zolang het maar geen 01-01-2012 is eerdat ik daar antwoord op krijg, van de gemeente ;-)

    Bedankt voor het meedenken!!! Ik waardeer dit enorm.

    Fijne Kerst!!

    quote:
    Dit schreef Marie-Anne

    Er zijn tips gekomen om toch naar het gemeentehuis te gaan en het te proberen. Inmiddels lees ik dat je dat ook gedaan hebt.

    Dus mijn conclusie was om te in ieder geval te PROBEREN vóór 1 januari. Niets meer en niets minder.Smile



    En ik reageerde op de ...... reactie van Salome. Smile Maar goed, sommige mensen kunnen blijkbaar niet goed lezen en vullen zomaar wat in of aan.
  4. Soraya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Soraya

    Na een What'sApp berichtje en een smsje van mijn zijde, duurde het wachten even, maar..... ik heb de toestemming van ex & een kleurenkopie van zijn paspoort op papier!

    Morgen (donderdag) ochtend staan we dus heeeeeel vroeg op het gemeentehuis. Nu maar hopen dat we de juiste persoon aan de balie treffen, want wat men aan de telefoon zegt hoeft niet altijd achter de balie akkoord bevonden te worden.

    Bedankt voor het meedenken & de reacties!!
  5. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef Soraya
    Na een What'sApp berichtje en een smsje van mijn zijde, duurde het wachten even, maar..... ik heb de toestemming van ex & een kleurenkopie van zijn paspoort op papier!

    Morgen (donderdag) ochtend staan we dus heeeeeel vroeg op het gemeentehuis. Nu maar hopen dat we de juiste persoon aan de balie treffen, want wat men aan de telefoon zegt hoeft niet altijd achter de balie akkoord bevonden te worden.

    Bedankt voor het meedenken & de reacties!!


    Zag toevallig net Apeldoorn op Geldrrland TV en ID kaart aanvragen..... 60 mensen voor je....ze hadden een clown voor vertier voor de kids laten komen hihi . Wij gaan vrijdag. Hoorde 2 uur wachten.
  6. Hier precies het zelfde ruim 1,5 wachttijd. Wij hebben maar een afspraak gemaakt. ID kaart opgehaald.
    Helemaal geen handtekening van vader aan te pas gekomen. Raar dat zulke dingen per gemeente verschillen zou toch landelijk beleid moeten zijn.

    Sonja
  7. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    quote:
    Dit schreef sonja21
    Hier precies het zelfde ruim 1,5 wachttijd. Wij hebben maar een afspraak gemaakt. ID kaart opgehaald.
    Helemaal geen handtekening van vader aan te pas gekomen. Raar dat zulke dingen per gemeente verschillen zou toch landelijk beleid moeten zijn.

    Sonja


    Dat verschilt niet per gemeente. Voor een ID-kaart voor een kind jonger dan 12 jaar heb je van beide ouders toestemming nodig, voor een kind van 12 jaar of ouder niet. Voor een paspoort geldt volgens mij de leeftijd van 16 jaar of ouder. Jouw kind is 12, dus geen toestemming van de andere ouder nodig, vandaar dat het anders lijkt.

    Marjo
  8. Toen mijn ex in buitenland woonde heeft hij contact gehad met het stadhuis een kopie van zijn paspoort gemaakt en een briefje geschreven dat hij mij machtigde om paspoorten aan te vragen en heeft dit rechtstreeks naar stadhuis gefaxt en mij een kopie gemaild.
    Dit vonden ze toen op het stadhuis voldoende om de paspoorten aan te vragen!
  9. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971
    Kom net terug van het gemeentehuis, die ambtenaar zei dat het grote onzin is over de toestemming, schijnt nergens wettelijk vastgelegd te zijn?

    Maar zat met hetzelfde probleem want ex altijd in het buitenland...dus nu wel met kopie legitimatie en toestemmingsformulier, hangt ook van de gemeente af waar je naar toe moet!!
  10. Soraya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Soraya
    Ow jee
    We hadden ons vanochtend verslapen & ik dacht dat het nu wel enorm druk zou zijn, bij de fotograaf & het gemeentehuis. Niets is minder waar! Bij de fotograaf konden we zo doorlopen (wel eerst een nummertje gehaald op et gemeentehuis) & nu zijn er maar 30 mensen voor ons!! Gisteren scheen dat op een gegeven moment wel tot 100 te zijn opgelopen & had de fotograaf het erg druk!
    Misschien komt het wel omdat het gemeentehuis vanavond ook open is & iedereen nu eerst boodschappen gaat doen ofzo. Hoedan ook, de wachttijd is voor ons korter & helaas geen clown te bekennen w?l kunnen de kids tv kijken op het scherm waar ook de volgnummers voorbij komen.
  11. Soraya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Soraya
    Aangevraagd!!
    He he, hij is aangevraagd, maar kreeg wel een waarschuwing voor de volgende keer.

    We hebben maar anderhalf uur hoeven te wachten, dus dat scheelde ;-)

    De waarschuwing was voor het kopie van het paspoort van ex. Verzoek was om dat de volgende keer als gelegaliseerde kopie in te dienen. D.w.z. een kopie van het paspoort gemaakt door het gemeentehuis, dus met watermerk en al, zodat zij zeker weten dat die kopie niet vals is & dit geldt dan gelijk als machtiging. Dus kreeg ook de tip om dit dus aan ex te vragen of hij er meerdere van kan laten maken (op het gemeentehuis), als hij over een tijdje weer in NL is. Aangezien hij dit jaar zijn paspoort moest verlengen, gaf de baliemedewerkster aan om voor elk paspoortjaar 1 kopie te doen.

    Nu is het wachten totdat we gebeld worden, want er zit (logisch) een langere levertijd op.

    Allen bedankt voor het meedenken!!
Terug naar de lijst