Combinatie emigreren en schuldhulpsanering, kan dat? Hoe gaat dat?

Combinatie emigreren en schuldhulpsanering, kan dat? Hoe gaat dat? 

Onderwerp van Sterr

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Je zit vrijwillig in de WSNP, om je te helpen toch?


    Ja, het gevolg kan zijn dat de bewindvoerder een verzoek indient bij de rechter om de WSNP te be?indigen, maar hij kan haar niet verbieden om te emigreren.

    Maar misschien kan TS duidelijk maken waarom ze en in de WSNP wil en wil emigreren.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Je zit vrijwillig in de WSNP, om je te helpen toch?

    Nou, 'vrijwillig' lijkt me niet het juiste woord. Met instemming om erger te voorkomen lijkt me een betere omschrijving.
  3. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Dion


    Maar of iemand nu wel of niet in de WSNP zit; je kunt niet iemand verbieden te emigreren want dat is in strijd met het vrije verkeer van personen.

    Hmm, dat zou ik nagaan. Het zou mij niets verbazen als schulden onmiddellijk opeisbaar worden in zo'n geval (ipv WSNP). Vergelijk de mensen die op Schiphol nog achterstallige boetes moeten voldoen -contant.
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Sterr
    Kun je emigreren naar Engeland als je binnenkort in de schuldhulpsanering gaat?

    Vanwaar je vraag eigenlijk?
  5. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Je mag ?berhaupt pas verhuizen als je bewindvoerder toestemming heeft gegeven. En alleen als het van toegevoegde waarde is voor de Wsnp. Denk aan meer inkomen. Als je emigreert voor uitspraak wordt t afgewezen want dan ben je geen inwoner van Nederland meer. Je krijgt oa een jaar lang postblokkade alle post gaat naar bewindvoerder om goed beeld te krijgen wat er binnenkomt en uitgaat . Daarnaast is het gebruikelijk dat de bewindvoerder je huis bezoekt om evt overwaarde aan spullen te verkopen om zo de schulden af te lossen. Beetje lastig als je overzee woont.
  6. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef Sterr
    Kun je emigreren naar Engeland als je binnenkort in de schuldhulpsanering gaat?

    Dan kan je je paspoort niet verlengen en niet meer terug.
    De vraag is of je het land uitkomt en zo ja, voorlopig echt niet meer terugkeren
    Eigenlijk kan je beter naar een ver oord gaan dat geen verdragen met Nederland heeft :haar:

    Maar wat vind je hier zelf van ... Bijna in de schuldsanering en emigreren is op z'n minst een wat vreemde combi Smile

    Succes in ieder geval! :D
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Ik hoor nog ??n van de dames bij boer zoekt vrouw internationaal zeggen:"Voordat je je keuze gaat maken wil ik je wel wat zeggen. Ik zit in de schuldsanering. De komende drie jaar mag ik het land niet uit".

    Dit was Denemarken, en voor de liefde.
  8. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    Ieder land heeft ook zijn regels om binnen te komen. Zo weet ik dat Australi? eist dat je een bepaalde zak geld hebt om jezelf te kunnen onderhouden . En Amerika heeft ook strenge regels en voorwaarden. Al zou je het land uitkomen (wat ik betwijfel) kom je dan een ander land wel in?
  9. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Yvonne72
    Ieder land heeft ook zijn regels om binnen te komen. Zo weet ik dat Australi? eist dat je een bepaalde zak geld hebt om jezelf te kunnen onderhouden . En Amerika heeft ook strenge regels en voorwaarden. Al zou je het land uitkomen (wat ik betwijfel) kom je dan een ander land wel in?

    Nu je het Zegt toen ik met mijn vriend een jaar naar Emgeland ging moest hij 10000 pond op de bAnk hebben stAan dan hoefde je geen belasting te betalen alleen als je geen werk had dan had je 3 maanden de tijd om werk te vinden anders moest je terug. Doe 10000 was soort verzekering zodat je niet op hun sociale voorzieningen ging teren. Was in 1997 hoe. Dat nu zit ?
  10. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef ikke71

    Nu je het Zegt toen ik met mijn vriend een jaar naar Emgeland ging moest hij 10000 pond op de bAnk hebben stAan dan hoefde je geen belasting te betalen alleen als je geen werk had dan had je 3 maanden de tijd om werk te vinden anders moest je terug. Doe 10000 was soort verzekering zodat je niet op hun sociale voorzieningen ging teren. Was in 1997 hoe. Dat nu zit ?

    Vanwege het vrije verkeer van personen binnen de EU kan zo'n eis officieel niet meer opgelegd worden. Het gebeurt (direct of indirect) nog wel.
  11. quote:
    Dit schreef Marnel


    De vraag is of je het land uitkomt en zo ja, voorlopig echt niet meer terugkeren


    Via een buurland als Belgie of Duitsland kom je zonder problemen het land uit als je hier schulden/boetes hebt open staan.
  12. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef Clara


    Via een buurland als Belgie of Duitsland kom je zonder problemen het land uit als je hier schulden/boetes hebt open staan.

    Is dat wel zo tegenwoordig met al die digitale koppelingen?

    Dan zou ik dat doen, maar ja ... Het idee dat je niet meer terugkomt en dat overal w?t is ... Of juist niks zelfs qua werk
Terug naar de lijst