Ervaringen met tandartsen in het buitenland.

Ervaringen met tandartsen in het buitenland. 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef MaNu
    Ik ben voor mijn ogen bij een Turk geweest samen met een vriend. Mijn ogen waren helaas niet geschikt maar die vriend heeft er nog steeds heel veel plezier van. Was een uitstekende arts, mooie praktijk en kundige service,

    Precies! Ik snap niet waarom wij in Nederland overal de hoofdprijs voor moeten betalen.
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Tinus

    52% inkomstenbelasting?

    Dat weet ik niet. Misschien willen de tandartsen hier s avonds met een brochure op schoot zitten om een jacuzzi uit te zoeken.
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Carlita

    Ik vind stoer van je hoor..
    Zou je willen vertellen wat je nu betaalt hebt...en wat het binnenkort nog gaat kosten ?


    Mijn behandelplan zou in Nederland 3.500 euro kosten. Bij Erdal betaal ik 1.700 euro.

    Kwamen nog medicijnkosten bij van 10 euro.



    Komen natuurlijk nog reis- en verblijfkosten bij. Ik moet totaal 2x naar Istanbul. Voor implantaten en over 3 maanden voor de kronen. Ik was eergisteren 100 euro voor een retourvlucht kwijt.
    Vanaf het vliegveld kun je met bus- en metro naar de praktijk, dat kost ongeveer 8 euro. Ik heb echter gekozen voor gemak, dus voor een transfer heen en terug. Dat was 60 euro.
    Ik werd opgewacht door iemand die met mijn naambord bij de aankomsthal stond.

    Volgende keer pak ik gewoon het openbaar vervoer. Vlucht en hotel in juni voor de hele week heb ik al geregeld. Kosten totaal 300 euro.

    Mijn winst is dus 1.250 euro.


    Maar je kunt het voor jezelf uitrekenen als je bij je eigen Nederlandse tandarts een offerte opvraagt.
    Je kijkt dan vervolgens op de site van Erdal >>LINK<< en dan kun je zelf uitrekenen wat het bij hem kost.

    Maar je kunt hem ook altijd bellen of mailen. Hij belt jou dan terug, dan heb je geen belkosten.
    Hij zit ook op Facebook: praktijkistanbul.

    Vlucht en hotel regel je zelf. Dat kun je dan net zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Astrid
    Kan je deze tandartskosten ook van de belasting aftrekken? Aan mijn gebit moet namelijk ook het eea gerenoveerd worden Smile


    Ja, maar dat laat ik wel aan boekhouder over. Smile

    Erdal verwijst op zijn site naar de belastingdienst.nl.
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Dion


    Je houdt geen rekening met de belastingaftrek.
    Door de belastingaftrek wordt de winst een stuk kleiner:

    Uitgaande van een belastingteruggave van 40,8% en zonder rekening houdende met de drempel kost Nederlandse behandeling netto ? 2.072 en de Turkse behandeling netto ? 1.006.
    Bij de Turkse behandeling komen nog reis en verblijfkosten van zeg ? 500. Reiskosten zijn fiscaal aftrekbaar, verblijfkosten niet.
    Dus netto zeg extra kosten van ? 375.

    Maar dat is nog altijd een winst van stel ? 700.


    Dankjewel Dion! Dat de reiskosten ook nog eens aftrekbaar zijn, wist ik niet, maar wel heel fijn!Smile
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Aha.

    Vergeet niet; het leven in Turkije is goedkoper dan in Nederland. Je klaagt dat je Nederlandse tandarts bezig met zijn jacuzzi, maar een Turkse tandarts kan voor 1700 euro wel twee Jacuzzi's aanleggen - in Turkije. Waar je eigenlijk van profiteert is het verschil in wisselkoers en welvaart tussne Nederland en Turkije.


    Of dit nu wel of niet klopt zal mij eigenlijk worst wezen. Ik ga daar waar ik dezelfde of betere kwaliteit krijg voor de beste prijs.

    Ik 2002 heb ik mijn ogen in Belgi? laten laseren. Dat was toen al bijna de helft goedkoper als in Nederland.

    Je gaat mij nu toch vertellen dat ik toen ook profiteerde van het verschil van welvaart tussen Nederland en Belgi??Smile
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef inka-maya
    Wat grappig twelve, ik ben ook bij Erdal geweest :)


    Ja zeg! Wat leuk! Wat een aardige man he? Ik heb op Internet ook alleen maar positieve dingen over hem kunnen lezen.
    Ben ook supertevreden!
    Over 2 maanden ga ik weer terug, maar dan voor een week.

  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Dion


    Dan maar hopen dat de geheime dienst van Turkije hier niet meeleest wat je over Erdogan schrijft.
    Anders mag je ms het land niet meer uitSmile

    Daarom heet ik in het echte leven ook anders.Smile
    Mijn voorletters zijn SS, dat zou Erdodolf moeten aanspreken.Smile
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Tinus

    ik zou die smiley maar weglaten; het kon wel eens geen grap zijn.


    Ik kom net van de sportschool vandaan die naast het Turken-stembureau zit.
    Ik heb het overleefd toen ik tussen die Erdogangers door moest.Smile
  10. Bericht van twelve is op 08-04-2017 om 12:29:57 uur verwijderd door twelve.

    Reden: dubbel

     
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Ik ben vanochtend vertrokken en inmiddels gearriveerd in Istanbul. Morgen staat de eerste afspraak gepland en er zullen er deze week meer volgen. Zaterdag de laatste afspraak en zondag de 25e weer naar huis. Spannend!Smile
  12. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef tinkerbella
    Hopelijk hou je naast je afspraken ook nog wat tijd over de stad te bekijken, mits je geen pijn hebt..
    Succes met alles Smile


    Dank jullie allemaal. Smile

    Inmiddels nu 2 keer bij de tandarts geweest. Morgen weer terugkomen en dan moet het klaar zijn. Vrijdag eventueel nog een controle. Het is vlot gegaan.

    Ik heb een zee van tijd en ben de stad aan het verkennen. Ik zie en hoor echter helemaal geen europese toeristen. Wel Russen en Japanners. Het is ook nog ramadan, dus is het vrij rustig. in de hop on hop off bus zaten gisteren en vandaag niet meer dan 10 mensen en vanmiddag zat ik een tijdje alleen in deze bus. Maar ik voel mij hier veilig en op mijn gemak. Op de bekende hot spots is wel veel politie en militairen aanwezig en bij bv. Het betreden van een winkelcentrum en de metro moet je door een poortje heen. Maar verder voelde ik hier geen spanningen en de mensen zijn vriendelijk. En zeker niet allemaal van die Erdogan aanhangers.

    Ik voel mij verder prima heb geen pijn, maar ik mag 2 dagen geen hete dranken of warm eten nutiigen en dat vind ik wel jammer, want je kunt hier heerlijk eten!Smile
Terug naar de lijst