Ervaringen met tandartsen in het buitenland.

Ervaringen met tandartsen in het buitenland. 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Batavus
    Succes, twelve!
    Is het niet bloedheet nu in Istanbul?

    Toen ik zondag aan kwam had het net geregend. En eergisteravond was er een flinke plensbui. Toen koelde het af naar 17 graden. Overdag is het zo'n 25 graden. Vandaag iets warmer, 28 graden met een lekker windje. Ik ben blij dat ik nu hier zit i.p.v. In die hollandse hitte. Kan ik slecht tegen en helemaal in combinatie met mijn werk. Hopelijk is die hitte over als ik zondagavond terug kom. Heb echt medelijden met jullie.Smile
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Ik ben supertevreden! 2 kronen in 4 dagen tijd. Vanmiddag mocht ik nog een keer terugkomen voor controle en kreeg ik nog een laserbehandeling voor mijn tandvlees. Kostte niks extra. Deze tandarts heeft enorm veel ervaring met implantaten en kronen. Hij doet bij veel mensen complete gebitsrenovaties. Ik heb het hier ook goed naar mijn zin in Istanbul. Ik ben hier alleen maar al leuke ontmoetingen c.q. gesprekken gehad met mensen uit andere landen. Nederlanders hier niet getroffen. Ik word hier soms in het Turks aangesproken, heel apart, want ik zie er niet Turks uit, maar waarschijnlijk ook niet als een toerist. Ik begin hier al aardig de weg te kennen. De mensen zijn hier niet gehaast en de verleiding om van alles te kopen is groot. Ze hebben hier echt alles. De Turkse Lira is flink gezakt, dus alles is spotgoedkoop. Ze doen ook niet naar als ik vertel uit Nederland te komen. Gisteren in een winkel iets gekocht en die man was klaarblijkelijk op de hoogte van het Turkije-Nederland conflict en had last van plaatsvervangende schaamte. De verkopers zijn hier ook niet zo opdringerig als in de badplaatsen. Zo dadelijk ga ik lekker eten. Het is hier niet zo gek om alleen in een restaurant te zitten. Doen meer mensen. Ik zit hier in een leuke studentenwijk. Zondag weer naar huis.Smile
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Het zit er op! Straks naar het vliegveld. Erdal, mijn tandarts is een redder in nood.
    Gisteren ben ik nog op pad geweest. Sofia moskee/museum, Grote bazaar, winkeltjes daar om heen. Dus flink geshopt en hier en daar wat genuttigd. Bij de metro aangekomen ontdekte ik dat ik mijn telefoon kwijt was, inclusief rijbewijs, bankpassen, ov-kaart en Istanbul-kaart. Dus overal weer terug geweest waar ik iets had gekocht of genuttigd. Helaas, niente nada. Toen naar een politiepost, maar daar werd ik weggestuurd want ik spreek geen Turks en zij geen Engels. Terug naar het hotel. Gelukkig heb ik altijd mijn IPad mee en mijn FB stond vol berichten. Iedereen was op zoek naar mij. Waar konden ze mij bereiken? Welk hotel? Voor mijn vertrek had ik alles aan mijn oudste zoon met foto s e.d. Doorgeappt, maar die zat weer met een lege telefoon. Erdal had nl. Een oproep gedaan op FB, hij was door de politie gebeld dat mijn foon was gevonden. Om een lang verhaal kort te maken. Bij een andere politiepost kon ik mijn telefoon ophalen. Al mijn pasjes en rijbewijs zaten er in. De eerlijke vinder is mij niet bekend, maar ben heel dankbaar. Had er niet meer op gerekend. Istanbul is wel 10 keer zo groot al Amsterdam, en hoe groot is de kans in Amsterdam dat je iets terugkrijgt? Istanbul kan bij mij niet meer stuk!
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Pff...I did it again.....Smile

    In juli jl. moest ik voor controle weer naar mijn eigen tandarts.

    Had net voor die controle wat last gekregen bij een kies bij warm en koud eten.

    En jawel....een wortelkanaalbehandeling was nodig.....

    Had ik dit maar ontdekt in Istanbul, maar ja, dat was dus niet zo.Smile

    Mijn tandarts had door drukte en vakantie voorlopig geen tijd, en aangezien dat ik er nauwelijks last van had, werd er een afspraak gepland ergens begin oktober.

    Begin augustus kreeg ik opeens behoorlijk wat kiespijn op een vrijdag. Ik leefde dat weekend op pijnstillers en kruidnagels. Maandagmorgen zakte het wel weer, maar ik belde toch naar mijn tandarts. Ik kreeg een bandje dat ze 4 weken met vakantie was.

    De pijn trok weg, maar kwam vorige week weer in alle hevigheid terug.

    Dus ik heb opnieuw de stoute schoenen aangetrokken en ben van de week tijdens mijn stedentrip naar Krakau naar een tandarts aldaar geweest.

    Natuurlijk van te voren wel uitgezocht waar ik terecht zou komen. Ik vond een ISO gecerticeerde tandartsenpraktijk waar ook veel Duitsers, Britten en Noren naar toe gaan.
    Ik ben uitstekend geholpen door een jonge tandarts. Zij legde mij in perfect Engels precies uit aan de hand van de foto's wat ze ging doen.

    Ook hier hing er een prettig prijskaartje aan. De behandeling zou mij in Nederland minstens 450 euro hebben gekost (ik kreeg een begroting) en in Polen hoefde ik maar 270 euro af te tikken.

    Ik hoop nu dat ik voorlopig klaar ben met tandartskosten. Want zo heb ik jaren niks, en nu komt alles achter elkaar.

    In ieder geval weet ik dat ik voor mijzelf dit jaar 2000 euro heb uitgespaard door naar het buitenland uit te wijken en dat ik ga in toekomst vaker doen.Smile
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Als iemand nog interesse heeft om eventueel in Istanbul naar de tandarts te gaan, Erdal is eind november/begin december een paar dagen in Nederland. Dus als je een vooronderzoek wilt laten doen en kennis wilt maken, is dit een mooie gelegenheid.
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Ik ga in de voorjaarsvakantie weer naar Istanbul. Ga voor 3 kronen.

    Iemand zin om mee te gaan? Smile

    Ik heb de reis al geboekt en een hotel in de buurt gevonden met Wellness.Smile

    Heb ook even overwogen om mijn ogen opnieuw te laten laseren, maar kan helaas niet i.v.m. beginnende staar.Smile

    Hoe dan ook, ik heb erg veel zin in deze trip. Smile
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Eggie
    Beste Twelve, ik overweeg ook naar Praktijk Istanbul te gaan voor kronen en evt een implantaat. Hoe is het nu met je gebit, een paar jaar na je behandelingen daar?


    Heel goed! Smile

    Hij zit ook op FB:

    Erdal Tamer KumkumoÄŸlu
    (Praktijkistanbul)





  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Champagne


    Ik ben ook benieuwdSmile, ik ga eind mei implantaten laten zetten bij Erdal, Praktijkistanbul.
    Ik heb al een vliegticket en Meral de assistente heeft een hotel voor mij gereserveerd.

    Ik heb deze stap genomen nav het verhaal van Twelve


    Suc6!Smile
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Eggie
    Ha Twelve, zondag ga ik die kan uit! Kun je me zeggen in welke accommodatie je zat in Istanbul?


    Ik heb net even gekeken, maar kan het zo 1,2,3 niet vinden. Kan best zijn dat ik dat heb opgeruimd.Smile

    HEB HET TOCH GEVONDEN! Smile Vizon Hotel !

    De eerste keer zat ik in een hotel vlakbij metrostation Sishane. Maar daar had ik een kamer die muf rook, dus toen ik een jaar later of zo weer ging, zat ik dus in het Vizon hotel wat dichter bij de tandarts was en dat was in de buurt van metrostation Osmanbey. Dat was een beter hotel.

    Ik vond de buurt waar ik de eerste keer zat (in de buurt van de Galatatoren en de grote winkelstraat Istiklal Caddesi), wel heel leuk. En het was met de metro, 1 (of 2?) metrostation van de tandarts af.

    Maar ga je daar ook heen voor Erdal? Dan is het wel handig om iets in de buurt te zoeken en niet aan de andere kant van de stad omdat je soms dezelfde dag nog een keertje terug moet komen.



    16 apr '21 - 17:12:11 / 16 apr '21 - 17:24:32
  10. Bericht van twelve is op 16-04-2021 om 17:14:35 uur verwijderd door twelve.

    Reden: dubbel

     
    Bericht van twelve is op 16-04-2021 om 17:15:23 uur verwijderd door twelve.

    Reden: ben lekker bezig sorry

     
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Fijn dat het allemaal naar wens is gegaan en dat je nog zoveel hebt kunnen ondernemen.Smile

    Wat dapper dat je ook nog auto hebt gereden. Weliswaar Istanbul uit, maar je moet dan toch even eens stukje rijden voordat je de stad uit bent.

    Ik zie dat mijzelf niet doen. Ik vind Amsterdam of Den Haag al spannend om te rijden.Smile
Terug naar de lijst