laptop en geen wifi

laptop en geen wifi 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Tweety
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tweety
    Effe een klacht zetten op de Facebook pagina van Ziggo, meestal wordt je dan wel snel geholpen Smile
  2. Fantamas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fantamas
    Op mijn laptop zit aan de zijkant een heel klein schakelaartje waarmee je de WIFI uit/aan kan zetten, die heb ik wel eens per ongeluk uitgeschakelt en duurde even voor ik daar achter kwam! ;-)
  3. Henri65
    1+1=7

    Toon alleen de berichten van Henri65
    quote:
    Dit schreef dipsy
    Effe een klacht zetten op de Facebook pagina van Ziggo, meestal wordt je dan wel snel geholpen Smile



    Als je dat doet vragen of Alex je wil helpen, hij is een hogere pief bij Ziggo en kan meer en sneller voor elkaar krijgen
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Fantamas
    Op mijn laptop zit aan de zijkant een heel klein schakelaartje waarmee je de WIFI uit/aan kan zetten, die heb ik wel eens per ongeluk uitgeschakelt en duurde even voor ik daar achter kwam! ;-)

    Nee dat is het niet. Ik schreef al dat ik op een netwerk elders uitstekend een wifi verbinding tot stand kan brengen met deze laptop.
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Offday
    Bijna wel. De router kan het wifi signaal op verschillende kanalen uitzenden. Meestal staat het ingesteld dat het dat automatisch doet. Zou dus kunnen zijn dat hij nu op een kanaal staat die jouw laptop en chromecast slecht kunnen ontvangen/verwerken.

    Een dualband zendt ook nog eens uit op verschillende frequenties (2,4 en 5 GHz) Per frequentie zijn er dan ook weer die kanalen waarop uitgezonden wordt.


    Maar daar kan de helpdesk van Ziggo me ook bij helpen toch? Dwz ... als ik ze te pakken krijg. Smile Smile
  6. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef dipsy
    Effe een klacht zetten op de Facebook pagina van Ziggo, meestal wordt je dan wel snel geholpen Smile

    Ik ben nog niet in de klachtmodus. Dat komt pas als ik ze vandaag ook niet aan de lijn krijg. Ga er vanuit dat ze me er dan even doorheen helpen.
  7. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Boep
    Enige tijd geleden viel mn wifi signaal op de laptop opeens weg. Herstellen van de verbinding lukte niet. In beschikbare netwerken werd van alles weergegeven maar niet de mijne.
    Ik dacht dat mijn modem nu echt de geest had gegeven dus nieuwe modem ge?nstalleerd.
    Maar helaas, nog steeds geen verbinding te maken. Bij beschikbare netwerken staat wel mijn router maar hij pakt de beveiligingssleutel niet.
    Modem en router werken verder op andere apparaten prima. De laptop zelf kan ook inloggen op een ander netwerk.
    Ik denk daarmee uitgesloten te hebben dat het probleem in de modem, de router of de laptop zelf zit. Maar wat kan het dan wel zijn? Zie ik wat over het hoofd?


    Heb je al geprobeerd de beveiligingssleutel op de router op iets anders in te stellen? Als je dat gemakkelijk kunt aanpassen, zou ik eens iets heel simpels gebruiken, zonder speciale tekens vooral.
  8. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef hanss51


    Heb je al geprobeerd de beveiligingssleutel op de router op iets anders in te stellen?

    Smile Geen idee hoe dat zou moeten. En speciale tekens zitten er nu niet in.
  9. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    Ik zou eerst het modem/router resetten
    >>LINK<<

    Als dat niet werkt een een ander kanaal proberen
    >>LINK<<
  10. Mark-met-een-K
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mark-met-een-K
    Je smartphone geeft wel een WiFi signaal op die plek?
  11. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    Smile
    quote:
    Dit schreef Boep

    Smile Geen idee hoe dat zou moeten. En speciale tekens zitten er nu niet in.

    Dat laatste scheelt al.
    Voor het eerste heb je dan helaas toch Ziggo nodig denk ik. Of de tip van Marinus moet al helpen.
    Sterkte met de wachtrij, je hebt gewoon pech dat er tegelijk veel mensen door die Windows update een probleem hebben.
  12. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    wat ik net vond bij Microsoft ( >>LINK<< )

    Geen internet connectiviteit na Windows 10 november update
    Bewaard onder: Windows 10

    Het is gebleken dat bij een gering aantal gebruikers van Windows 10 (versie 1607) problemen zijn ontstaan met het verbinden met internet.

    Probleem:
    De netwerkkaart ververst niet automatisch zijn IP adres en maakt daarom gebruik van zijn lokale loopback TCP/IP adres 169.x.x.x.

    Dit gebeurt bij zowel WiFi als bekabelde netwerkaansluiting.

    Aanpassing blog:
    Dit blog wordt aangepast zodra we nieuwe informatie hebben.
    1. Vrijdag 9 december 11:00: Volgorde van oplossingen is aangepast. Mogelijkheid 1 en 2 blijkt voor alle gevallen de oplossing te zijn.
    2. Vrijdag 9 december 13:00: Informatie over Windowsupdate toegevoegd.

    Oplossing:
    Microsoft heeft het probleem ge?dentificeerd. Het is belangrijk dat, nadat de internetverbinding hersteld is, direct naar een update wordt gezocht via Windowsupdate. Neem de volgende stappen:
    1. Klik op Start (Windows icoon linksonder)
    2. Klik op Instellingen (Radar icoon)
    3. Klik op Bijwerken en beveiliging
    4. Klik op Naar updates zoeken
    5. Update KB3201845 zal worden gedownload en ge?nstalleerd.

    3-windowsupdate

    Internetverbinding herstellen:
    Om de internetverbinding handmatig te herstellen zijn deze mogelijkheden voorhanden.

    1. De computer opnieuw opstarten
    Volg deze stappen:
    1. Klik op Start
    2. Klik op Aan/Uit
    3. Klik op Opnieuw Opstarten
    4. maak opnieuw verbinding met Wifi of bekabelde internet

    2. Nieuw IP adres opvragen van de router/modem
    Volg deze stappen:
    1. Klik op Start
    2. Typ in CMD
    3. Rechtermuisklik op Opdrachtprompt en kies Als Administrator uitvoeren
    4. In het zwarte venster typt u het volgende commando:
    Typ ipconfig /renew en druk op Enter.

    3. Netwerkkaart opnieuw instellen
    Volg deze stappen:
    1. Klik op Start
    2. Klik op het radaricoon om naar Instellingen te gaan
    3. Klik op Netwerk en Internet w10-1
    4. Klik onder Status op Netwerk opnieuw instellenw10-2
    5. Start de computer opnieuw op.w10-3
    6. Voer, na het opnieuw opstarten, een van de volgende stappen uit:
    a. Bij gebruik van een draadloos netwerk meldt u zich opnieuw aan op het Wifi netwerk, inclusief wachtwoord.
    b. Bij gebruik van een bekabeld netwerk verwijdert u de netwerkkabel van uw PC. Wacht tien seconden en sluit de kabel weer aan. Er komt dan een melding om het netwerk opnieuw in te stellen.

    4. Netwerk probleemoplosser gebruiken
    Volg deze stappen:
    1. Rechts op de taakbalk staat een icoon voor netwerk w10-4
    2. Rechtermuisklik op dit icoon en kies Problemen oplossen
    3. Volg de stappen
    4. Start de computer opnieuw op

    5. Nieuw IP adres opvragen van de router/modem
    Volg deze stappen:
    1. Klik op Start
    2. Typ in CMD
    3. Rechtermuisklik op Opdrachtprompt en kies Als Administrator uitvoeren
    4. In het zwarte venster typt u de volgende commando?s:
    a. Typ netsh winsock reset en druk op Enter.
    b. Typ netsh int ip reset en druk op Enter.
    c. Typ ipconfig /release en druk op Enter.
    d. Typ ipconfig /renew en druk op Enter.
    e. Typ ipconfig /flushdns en druk op Enter.
    5. Start de computer opnieuw op.
Terug naar de lijst