Stanleymes kopen als kind

Stanleymes kopen als kind 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Salome zelf op 11 januari 2017 om 11:49:14

Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Die winkelier weet toch niet wat zo'n droppie ermee gaat doen? Kan wel zeggen dat het voor mama is die wil gaan klussen, maar dat weet die winkelier niet.



    Maar wat moet het druppie er dan mee? Een vliegtuig kapen, er een vriendje mee gaan bewerken?
    Ik werk overigens zelf met het mes en het kind redde mij van mijn onhandigheid. Hij is handiger.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Salome

    Ik ben echt heel erg van niet autorijden zonder riem om en vroeger zaten de stopcontacten achter een veilige dinges en geen kind samen met de hond in de kamer en ga zo maar door. Maar hier stopt het geloof ik.Smile

    Ik heb meer moeite met het feit dat een kind van 15, zelfs met een ouder erbij niet naar een 16+ film mag dan dit.

    Ik snap jouw gevoel wel, omdat jij je kind kent en misschien dat mesje nu meteen nodig had.

    Echter de winkelier snap ik ook wel weer.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Salome



    Maar wat moet het druppie er dan mee? Een vliegtuig kapen, er een vriendje mee gaan bewerken?
    Ik werk overigens zelf met het mes en het kind redde mij van mijn onhandigheid. Hij is handiger.

    Je kunt 100 dingen verzinnen die je met een mes kunt doen. Van een oud vrouwtje beroven tot een speer maken van een tak en uitschieten en je slagader raken. En ik zou me niet vergissen in vandalisme en andere rariteiten onder 12-jarigen.

    En die winkelier weet niet dat hij handiger is dan jij. Die ziet een droppie dat een mes wil kopen en kiest voor gezond verstand.
  4. quote:
    Dit schreef Boep

    Ik maak hieruit op dat 12 jarige er wel mee klust.

    Dat lijkt me niet zo gek. Ik had als 12-jarige ook een stanleymes, stond op het lijstje benodigdheden van de middelbare school.

    Overigens vind ik het van de winkelier slim om geen stanleymes te verkopen aan een 12-jarige.
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat lijkt me niet zo gek. Ik had als 12-jarige ook een stanleymes, stond op het lijstje benodigdheden van de middelbare school.


    Moet toch op een gegeven moment leren met dit soort dingen om te gaan toch?
  6. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef Salome



    Maar wat moet het druppie er dan mee? Een vliegtuig kapen, er een vriendje mee gaan bewerken?


    ja, op school een medeleerling of docent ermee bedreigen. It happens.....................
  7. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Salome
    Mijn zoon van 12 nam wat boodschappen voor me mee en daar hoorde ook een stanleymes bij, ik ben namelijk aan de klus.
    Maar hij kreeg het mes niet mee.
    Nou ben ik erg verbaasd en aan het zoeken naar regelgeving hierover. Kan echter niks vinden.
    Wat zegt de wet hierover?

    Weet niet wat de wet zegt, maar vind het verstsndig besluit! Er zijn al zat gekken op de wereld.
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ik heb meer moeite met het feit dat een kind van 15, zelfs met een ouder erbij niet naar een 16+ film mag dan dit.

    Ik snap jouw gevoel wel, omdat jij je kind kent en misschien dat mesje nu meteen nodig had.

    Echter de winkelier snap ik ook wel weer.

    Precies! Van de week nog collegatje die over twee weken!! 16 wordt met pa ging maar niet die film in kwam due ze wilde! Bizar.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Logisch toch? Slik een doosje paracetamol en je kunt doodgaan. Mensen plegen zelfmoord met paracetamol.


    Volgens mij kan dat niet, je lever kun je met een overdosis ernstig beschadigen en daar kun je uiteindelijk aan doodgaan, maar direct overlijden aan molletjes kan meen ik niet.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat lijkt me niet zo gek. Ik had als 12-jarige ook een stanleymes, stond op het lijstje benodigdheden van de middelbare school.

    Overigens vind ik het van de winkelier slim om geen stanleymes te verkopen aan een 12-jarige.


    Ik gebruikte vanaf mijn 10e een.stanleymes, ik snap dat verkopers ze niet verkopen. Maar je weet zelf het beste of je kind ermee omgaan.kan.
  11. sandra-viel
    positief ingesteld

    Toon alleen de berichten van sandra-viel
    Misschien is dit wel een verstandige beslissing omdat er tegenwoordig erg veel jonge kids zichzelf snijden? Daar al eens over nagedacht! Dat doen ze met stanley mesjes.

    Verder zie ik ook geen bezwaar, hoe meer je oefend hoe sneller je weet dat je op moet passen op je vingers!
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Edith64

    Precies! Van de week nog collegatje die over twee weken!! 16 wordt met pa ging maar niet die film in kwam due ze wilde! Bizar.

    Hij was inmiddels op Path? online dus we hebben hem thuis gekeken.
Terug naar de lijst