Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Klanten van ING moeten oppassen voor gevaarlijke mail


    >>LINK<<
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    25.000 Belgen trappen in valse winactie


    >>LINK<<
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Deze gekregen. met echt het logo van het CJIB
    Ik snap echt dat je hier de rambam van kunt schrikken.


    Geachte Bestuurder,

    U ontvangt deze e-mail omdat uit onze administratie is gebleken dat uw een openstaande bedrag heeft staan wegens het overtreden van een vekeersvoorschrift

    U hebt een beschikking en vervolgens twee aanmaningen ontvangen over het overtreden van een verkeersvoorschrift.
    Wij hebben u meerderen malen per brief verzocht om de betaling te voldoen.Het openstaande bedrag is tot op heden niet op de rekening van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) bijgeschreven.
    Daarom zullen wij de bank opdracht geven om uw rekening te blokkeren per Maandag 21 Oktober 2019.
    Alleen persoonlijk bij het BKR zelf kunt u inzage krijgen over de informatie die het BKR over u ontvangt.
    Het blokkeren van uw rekening betekent dat de toegang tot uw rekening geblokkeerd is met ingang van 21-10-2019 tot het volledige bedrag is voldaan.

    Informatie over de overtreding en de opgelegde administratieve sanctie.



    Omschrijving overtreding: Rijden door roodlicht.
    Datum: 20 augustus 2015
    Openstaande bedrag: €530,15
    Administratiekosten: €6,10
    Te betalen: €536,25


    Betalen

    -CJIB wilt uw erop attenderen het verschuldigd bedrag te betalen binnen 24 uur na ontvangst van dit bericht

    -Klik hier om direct te betalen (MJER102019)



    Niet betalen
    - Wij zijn dan genoodzaakt uw rekening te blokkeren tot na ontvangst van uw verschuldigde bedrag.
    - U wordt geregistreerd bij BKR.
    - U ontvangt u een schriftelijk verzoek om uw rijbewijs in te leveren.



    Niet eens met de beslissing?
    Dan kunt u na betaling hiertegen schriftelijk beroep instellen bij de kantonrechter.
    De beroepstermijn eindigt op 30-10-2019.
    Indien de kantonrechter u gelijk geeft in uw beroep wordt het verschuldigde bedrag overgemaakt naar uw rekening.
    Stuur uw beroepschrift voor deze datum naar: Centrale Verwerking Openbaar Ministerie, Unit Mulder Kanton, Postbus 8225, 3503 RE Utrecht







    Hoogachtend

    Berthold Paul Koeiman

    Centraal Justitieel Incasso Bureau.
  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    En toch hè:

    Per mail: dat doet het CJIB niet.
    Geen naam, maar ‘beste bestuurder’.
    Geen kentekenvermelding.
    Opeens beginnen over het BKR.
    Een boete van 2015, en dan binnen een paar dagen moeten betalen.
    Een rekening blokkeren kan helemaal niet, zeker niet door het CJIB.
    Rijbewijs inleveren omdat je een boete niet betaald hebt? Dat kan niet.
    O ja, Unit Mulder Kanton? Slaat ook nergens op.


    Hoeveel bellen moeten er nog meer gaan rinkelen?
  5. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef Inge65
    En toch hè:

    Per mail: dat doet het CJIB niet.
    Geen naam, maar ‘beste bestuurder’.
    Geen kentekenvermelding.
    Opeens beginnen over het BKR.
    Een boete van 2015, en dan binnen een paar dagen moeten betalen.
    Een rekening blokkeren kan helemaal niet, zeker niet door het CJIB.
    Rijbewijs inleveren omdat je een boete niet betaald hebt? Dat kan niet.
    O ja, Unit Mulder Kanton? Slaat ook nergens op.


    Hoeveel bellen moeten er nog meer gaan rinkelen?

    Ja, inderdaad, dat zijn wel heel veel belletjes SmileSmile.

    Bovendien barst de mail ook nog eens van de spelfouten, alleen in de eerste zin tel ik er al drie, exclusief de ontbrekende punt aan het eind van de zin. In het hele bericht tel ik er een stuk of 13, dat zijn wel heel veel spelfouten voor een "officieel bericht" van een "officiële instantie". Smile

  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Kijk, ik snap heus wel dat het nep is. Maar ik denk zomaar dat als je bang bent aangelegd, een brave hedrik/henrika het toch wel heel manupilerend is. Ik heb hem gemeld bij de fraudehelpdesk
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef robinet
    Kijk, [B]ik snap heus wel dat het nep is. Maar ik denk zomaar dat als je bang bent aangelegd, een brave hedrik/henrika het toch wel heel manupilerend is. Ik heb hem gemeld bij de fraudehelpdesk [/B]


    Goed dat je dat gedaan hebtSmile ik denk dat er wel mensen zijn die schrikken van zo’n mail en gaan betalen.
  8. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef robinet
    Kijk, [B]ik snap heus wel dat het nep is. Maar ik denk zomaar dat als je bang bent aangelegd, een brave hedrik/henrika het toch wel heel manupilerend is. Ik heb hem gemeld bij de fraudehelpdesk [/B]

    Het was niet tegen jou hoor, ik vroeg me af hoe iemand daar in kan trappen. Over de taalfouten heb ik het niet, die zou je kunnen missen als je niet zo sterk in lezen of en schrijven bent.
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Briefhoofd is van het Centraal justitieel incassobureau maar ook de afzender is van het centraal justitieel incassobureau
  10. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    Maar bij een boete voor een verkeersovertreding kijk je toch in eerste instantie naar de datum en de plek waar het gebeurd is? Om te controleren of de boete wel klopt en of je wel echt op die datum op die plek geweest bent?

    Dat doe ik wel, in ieder geval, waarbij ik moet zeggen dat het voor mij gelukkig al lang geleden is. En bij deze (zogenaamde) "boete" staat niet eens een locatie vermeld, waar de verkeersovertreding zou hebben plaats gevonden, dus dat is ook al heel vreemd. En dan een datum van 4 jaar geleden erbij, ook dat is toch heel vreemd en zou mensen toch meteen op moeten vallen? Ik meen mij zelfs te herinneren dat er normaal gesproken ook nog een tijdstip vermeld wordt en ook dat tijdstip ontbreekt.

    En dan zou je ook nog eens een papieren beschikking én twee papieren aanmaningen gemist moeten hebben. Dat zijn dus ook nog eens drie gemiste brieven op drie verschillende momenten verstuurd, die niet aangekomen zouden zijn en/of die je dan zelf helemaal vergeten zou moeten zijn. Dat gaat allemaal best ver, vind ik, ook voor een goedgelovige Smile.

    Maar valse emails melden bij een fraudehelpdesk kan natuurlijk nooit kwaad! Smile

  11. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef Joy
    You must fund a special address with 5,000 ÙSD in Bitcoin, otherwise, I am
    going to seƞd those video files to your family members, friends and your
    work buddies.

    [...]

    Nou valt er hier echt niks te zien wat dat betreft, maar dit is toch regelrechte chantage?

    Volgens mij, als ik naar de juridische definitie kijk, kan er pas sprake zijn van chantage als de schrijver van de e-mail daadwerkelijk die filmpjes zou hebben. Zonder die filmpjes zal het eerder worden betiteld als oplichting. En de opmerking "I know you're a pedophile" zou je nog smadelijk kunnen noemen.

    Aangezien in de e-mail duidelijk strafbare feiten worden gepleegd, zou je daar aangifte van kunnen doen bij de politie. Heel veel nut zal dat denk ik niet hebben, aangezien het niet na te gaan is wie die strafbare feiten heeft gepleegd. De e-mail is weliswaar te traceren tot het IP-adres vanaf waar hij is verzonden, maar ik durf er een appeltaart om te verwedden dat de computer die de e-mail heeft verzonden geïnfecteerd was/is met een spambot. Dat zou dus betekenen dat áls de politie je aangifte in behandeling zou nemen, ze na heel veel moeite alsnog met lege handen staan. Ik zou dan ook alleen adviseren om aangifte te doen als je daadwerkelijk geld hebt betaald naar aanleiding van de mail.

    Voor de statistieken zou je een melding kunnen doen op fraudehelpdesk.nl, maar daarmee zul je in ieder geval niet voorkomen dat je nog vaker dergelijke mails krijgt. Verder is het denk ik een kwestie van schouders ophalen, op de delete-knop drukken en overgaan tot de orde van de dag. En hopen dat degene die verantwoordelijk is voor die mail op een goede dag door de bliksem wordt getroffen, of zo.
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Ziggo Betaalachterstand
    Voorkom aanmaning
    Beste meneer/mevrouw ,
    Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag € 73,45 te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijventaat


    Het totaalbedrag is € 73,45.

    Maak het bedrag over NL66RABO0346276160 t.n.v. Dercate Service B.V. onder vermelding van uw betalingskenmerk 7031741144038098. Houd wel rekening met de betalingstermijn. Deze staat op de factuur. Bekijk alle facturen en factuurspecificaties van de afgelopen 12 maanden in Mijn Ziggo. Meer lezen over uw factuur? Kijk op de meest voorkomende situaties uitgelegd.



    Betalen

    Bel voor uw saldo
    Wilt u weten of uw laatste betaling verwerkt is of welk bedrag er nog openstaat? Bel dan gratis
    0800 22 33 444 en toets uw klantnummer in. Houd er rekening mee dat wij maximaal 2 werkdagen nodig hebben om uw betaling te verwerken.

    Mocht u nog geen Mijn Ziggo account hebben, klik hier om te registreren en u krijgt direct toegang tot Mijn Ziggo.

    g+ f t
    Mijn Ziggo | Klantnummer: 8174114
    Ziggo Services B.V., mede handelend onder de naam Ziggo, statutair gevestigd te Utrecht, KvK 62393944.
    Kijk uit voor phishing: internetcriminelen vissen met valse e-mails naar uw privégegevens. Ziggo vraagt nooit naar persoonlijke gegevens via e-mail. Lees op onze website hoe u phishing herkent en wat u zelf kunt doen.
Terug naar de lijst